بازاریابیمطالب آموزشی

نکات ضروری برای طراحی لوگوی مطب شما

طراحی لوگوی مطب پزشکی یک هویت بصری است که حرفه ای بودن، قابل اعتماد بودن و اعتبار درمان های شما را نشان می دهد. رنگ‌های ملایم و تسکین‌دهنده مانند آبی، سبز، یا رنگ‌های کم‌رنگ برای طراحی لوگوی مطب می‌توانند احساس آرامش و شفا را برانگیزند و به احساس آرامش کلی مرتبط با محیط‌های پزشکی کمک کنند. علاوه بر این، ترکیب عناصر ظریف مانند نقوش الهام گرفته از طبیعت می تواند بر جنبه پرورش مرکز پزشکی تاکید بیشتری کند.

طراحی وبسایت پزشکی

اهمیت طراحی لوگوی مطب

هنگام طراحی لوگوی مطب دقت کنید که لوگوی پزشکی باید اعتماد و اطمینان را القا کند و در عین حال در میان رقبا برجسته باشد. مطب های پزشکی باید لوگویی داشته باشند که برند آنها را از سایرین متمایز کند. بنابراین شما باید یک لوگوی به یاد ماندنی، ثابت و واضح داشته باشید.

آیا رنگ های لوگو احساسات متفاوتی را منتقل می کنند؟

هنگام انتخاب رنگ طراحی لوگوی مطب خود، بدانید که احساساتی را که می خواهید برانگیزید نیز انتخاب کنید. روانشناسی رنگ ها در هنگام ایجاد هویت برند شما مورد توجه قرار می گیرد. انتخاب صحیح رنگ می تواند اطلاعات بیشتری را در مورد ارزش های برند شما منتقل کند. همچنین رفتارهای خاصی را در این فرآیند برانگیخته خواهد کرد.

به عنوان مثال، بسیاری از مردم رنگ آبی را با اعتبار، قاطعیت، حرفه ای بودن، تمرکز و تمیزی مرتبط می دانند. تمام ویژگی های فوق در مراقبت های بهداشتی قابل توجه است. به همین دلیل است که بسیاری از موسسات پزشکی از رنگ آبی برای لوگوی خود استفاده می کنند. در حالی که رنگ ها احساسات مختلفی را برمی انگیزند، این تداعی ها برای همه فرهنگ ها صدق نمی کند.

6 نکته ضروری برای طراحی لوگوی مطب

در زیر هشت نکته ضروری برای طراحی لوگوی مطب پزشکی را مرور می کنیم:

1. آن را ساده نگه دارید

این احتمالاً مهمترین جنبه ای است که هنگام طراحی لوگو باید در نظر داشته باشید. سادگی هنگام طراحی لوگوی شما بسیار مهم است.

یک لوگوی ساده همچنین امکان تطبیق پذیری را فراهم می کند. رسانه های اجتماعی در حال حاضر نقش مهمی در بازاریابی کسب و کار ایفا می کنند. به همین دلیل است که باید مطمئن شوید که لوگوی شما روی پلتفرم های بیشتری کار می کند.

2. به یک یا دو فونت بچسبید

استفاده از فونت های زیاد در هر طراحی می تواند یک ایده خطرناک باشد.

3. خود را به چند رنگ محدود کنید

انتخاب چند رنگ برای لوگوی خود بخشی از استراتژی سادگی شماست. قالب های طراحی لوگو به شما این امکان را می دهد که لوگوی خود را با هر رنگی سفارشی کنید. این ممکن است شما را وسوسه کند که بسیاری از رنگ‌ها را که می‌توانند با رقابت برای جلب توجه لوگوی شما را تحت الشعاع قرار دهند، به کار ببرید.

4. لوگوی خود را برای یک جهت طراحی کنید

شما باید از لوگوی خود در زمینه ها و جهت گیری های مختلف استفاده کنید. استفاده از جهت انباشته و افقی انتخاب ایده آلی برای شما خواهد بود. دلیل آن این است که این جهت گیری کمی فشرده تر  است. ممکن است تصمیم بگیرید از یک جهت انباشته روی برچسب ها و تابلوها استفاده کنید و با طرح افقی هدر وب سایت خود پیش بروید.

5. لوگوی خود را طوری طراحی کنید که در هر زمینه ای مناسب باشد

هنگام طراحی لوگو، از قبل رنگ های پس زمینه مناسب برای لوگو را نمی شناسید. شما باید لوگویی ایجاد کنید که مناسب زمینه های مختلف باشد و قابل مشاهده باشد.

6. آرم خود را با یک رنگ احاطه کنید

بهتر است لوگوی شما در یک پس زمینه تک رنگ وجود داشته باشد. پس زمینه لوگوی شما لحن کل طراحی را تعیین می کند.

سخن پایانی

لوگوها در همه جا وجود دارند و بهترین راه برای تشخیص آسان برند شما هستند. اگر قصد طراحی لوگوی مطب خود را دارید باید نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • سادگی
  • بیاد ماندنی
  • مرتبط
  • منحصر بفرد

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× 7 = 63

دکمه بازگشت به بالا