بازاریابیمطالب آموزشی

چگونه پرسونای بیمار می‌تواند به بازاریابی موثرتر کمک کند

ممکن است درباره شخصیت‌های بیماران یا اصطلاح پرسونای بیمار شنیده باشید، اما آیا می‌دانید که به چه معناست؟ فرض کنید شما درگیر فرآیندی بودید که شامل جمع آوری حقایق، پرسیدن سوالات دقیق از بیماران و استفاده از پاسخ های آنها برای تصمیم گیری بودید. برای متخصصان بازاریابی پزشکی، شخصیت بیماران مهم است. همچنین یکی از مواردی است که هنگام شناسایی مؤثرترین جهت بازاریابی شما به همان اندازه مهم است.

پزشکان و سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی که بازاریابی پزشکی انجام می‌دهند اغلب برای پر کردن شکاف های محتوایی، ایجاد و حفظ حضور خود در رسانه های اجتماعی، اصلاح پیام های بازاریابی دیجیتال خود و ایجاد رضایت بیشتر بیماران در مراقبت های بهداشتی به سختی تحت فشار هستند. به همین دلیل است که ایجاد و به کارگیری پرسونای بیمار اخیراً به موضوع اصلی کنفرانس های مراقبت های بهداشتی تبدیل شده است.

شخصیت‌های بیمار ممکن است قدم بعدی مهمی برای فعالیت‌های بهداشتی، بیمارستان‌ها و سایر سازمان‌های بهداشتی باشند که به دنبال افزایش تعامل و تصمیم‌گیری آگاهانه‌تر بازاریابی هستند. بنابراین در این مقاله بررسی می‌کنیم که پرسونای بیمار چیست و چگونه می‌توان از آنها در استراتژی بازاریابی استفاده کرد.

پرسونای بیمار چیست؟

امروزه همه ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و خدمات سئوی پزشکی از تکنیک های تخصصی برای به دست آوردن درک بهتر و شخصی تر از مخاطبان هدف خود استفاده می‌کنند. بسیاری از افراد این فرآیند را با استفاده از پرسونای بیمار شروع کرده‌اند، که می‌تواند به عنوان بازنمایی از مشتریان ایده‌آل شما بر اساس تحقیقات انجام شده بر روی پایگاه مشتریان فعلی و مخاطبان هدف کلی شما تعریف شود.

شخصیت های بیمار از این بازخوردها و معیارهایی مانند جمعیت شناسی، الگوها و رفتارهای خرید، نقاط دردناک و ترجیحات بازاریابی همراه با نیازها و اهداف بیمار استفاده می‌کنند. پرسونای بیمار به شما کمک می‌کند تا انواع بیمارانی را که بیشتر می‌خواهید مشخص کنید. در طول این فرآیند، شما شخصیت های مثبت و منفی بیمار را کشف خواهید کرد. شخصیت‌های منفی بیمار بیمارانی را توصیف می‌کنند که ویژگی‌های کمتر جذاب و نامطلوب‌تری دارند. اینها می تواند شامل درمان هایی باشد که به تجهیزات یا فناوری نیاز دارند که شما ندارید یا به مراقبت هایی نیاز دارید که هزینه آن بیشتر از ارزش آن است. بازدیدکنندگان فقط یک بار نمونه خوب دیگری از شخصیت های منفی بیمار هستند.

چگونه شخصیت بیمار می‌تواند به بازاریابی موثرتر کمک کند

اکثر متخصصان بازاریابی مراقبت های بهداشتی، حتی آنهایی که به بخش های تخصصی خدمت می‌کنند، ملزم به شناسایی چندین شخصیت بیمار هستند، برخی مثبت و برخی منفی. این قابل انتظار است و با نحوه توصیف بازاریابان غیر بهداشتی برای مخاطبان خود مطابقت دارد. با این حال، هر پروفایل بیمار ارزشمند است زیرا به شما کمک می کند تا هوش بازاریابی را به دست آورید، ارتباطات بهتری را ارتقا دهید و فرصت هایی را برای ارائه خدمات رضایت بخش تر و رضایت کلی بیشتر بیمار در مراقبت های بهداشتی کشف کنید.

پکیج آموزشی ارتباط با بیمار

فناوری جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها را برای بازاریابان مراقبت های بهداشتی بسیار آسان کرده است. امروزه منابع داده های واضح و منطقی به راحتی در دسترس شما هستند و شامل موارد زیر می شوند:

  • تعاملات وب سایت: با تجزیه و تحلیل داده هایی که از بیماران فعلی و بالقوه در وب سایت خود جمع آوری می‌کنید، می‌توانید بینش عالی در مورد آنچه که بیماران در جستجوی آن هستند، چالش هایی که با آنها روبرو هستند و انتظاراتی که از شما دارند به دست آورید. تاریخچه جستجوی سایت خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که فیلدهای فرم تعاملی را ارائه می دهید که طیفی از داده های مرتبط مانند سن، اطلاعات کلیدی جمعیت شناختی، ارائه دهنده بیمه و شرایطی را که این بیماران برای آن به دنبال درمان هستند، جمع آوری می کند.
  • نظرسنجی بیماران: می‌توانید نظرسنجی بیمار را از طریق ایمیل، نسخه چاپی یا در وب سایت خود توزیع کنید. این به شما کمک می‌کند تا به اهداف یکسانی دست یابید و تولید داده های ارزشمند بیمار و پاسخ های مستقیم در مورد اینکه چگونه تجربه آنها با سازمان شما انتظارات آنها را برآورده می‌کند.
  • مصاحبه با بیمار: بیماران اغلب مشتاق به اشتراک گذاری تجربیات خود هستند و معمولاً در طول مصاحبه های حضوری و تلفنی صادقانه پاسخ می دهند. از آنها بپرسید که هنگام انتخاب یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی به دنبال چه چیزی هستند. از آنها بپرسید که چگونه تصمیم می‌گیرند. برای به دست آوردن دانش و درک بیشتر در مورد آنچه که واقعاً بیماران را به درد می آورد، همیشه بپرسید «چرا؟».
  • بازخورد تیم: با تیم بازاریابی پزشکی داخلی خود مشورت کنید و درباره شخصیت‌های بیمارانی که معتقدند سازمان شما بهترین خدمات را ارائه می‌دهد و افرادی که به‌خوبی به آنها خدمات نمی‌دهید، بیشتر بیاموزید. از تیم خود در مورد ایراداتی که اغلب از جانب بیماران با آن روبه‌رو می‌شوند و ارزش‌های منحصربه‌فردی که برای کمک به غلبه بر این مخالفت‌ها و کسب کسب‌وکار جدید ذکر می‌کنند، بپرسید.

جمع‌آوری داده برای تشخیص پرسونای بیمار

در طول فرآیند جمع آوری داده ها مراقب باشید تا از نتایج دقیق و روشن اطمینان حاصل کنید. با استفاده از این داده های جدید و آشکار، می‌توانید طیف وسیعی از تصمیمات بازاریابی آگاهانه تری بگیرید. این شامل:

  • ایجاد محتوای وب‌سایت: اگر داده‌های وب‌سایت شما تقاضای زیادی برای محتوای مرتبط با سلامت قلب و عروق یا قلب نشان می‌دهد، باید به طور مداوم اطلاعات سلامت قلب را تقویت کنید تا آن بیماران و افراد بالقوه را به بازگشت تشویق کنید.
  • تقسیم‌بندی بازار: با ایجاد ایمیل‌های هدفمند یا کمپین‌های خبرنامه بر اساس موضوعی که بیماران و مشتریان بالقوه بیشتر تقاضا دارند، بخش‌های مختلف بیماران را شناسایی کنید. این می تواند در مورد سلامت قلب، پیشگیری از آسیب، تغذیه، نکات ورزشی، غربالگری سرطان و موارد دیگر باشد.
  • پیام رسانی: ممکن است متوجه کلمات یا اصطلاحات خاصی شده باشید که معمولاً توسط یک شخصیت خاص استفاده می‌شود. سعی کنید پیام های بازاریابی خود را طوری تطبیق دهید که تصویری ایده آل برای آن شخصیت ها ترسیم کنید، و مطمئن شوید که شما و تیمتان با هر یک از آنها با استفاده از کلمات خودشان صحبت می کنید، که احتمالاً بیشتر در هر گروه طنین انداز می‌شود.

کمپین تبلیغاتی پزشکی به چه معناست؟

  • زمان و منابع: به روش‌های عملیاتی خود مانند برنامه‌ریزی و پیگیری نگاه دقیق‌تری بیندازید تا از تجربه مثبت بیمار اطمینان حاصل کنید که به انتظارات بیان شده و فردی هر شخص می‌پردازد. تلاش برای حفظ کارایی در ساعات کاری پزشکان و کارکنان و همچنین استفاده از تجهیزات، هزینه در تجهیزات و لوازم پزشکی مطب.
  • آموزش کارکنان خود: به خاطر داشته باشید که یافته ها و اظهارات صریح خود را از هر شخص با کارکنان مطب خود به اشتراک بگذارید تا آنها را برای گفتگو با بیماران بهتر آماده کنید. به آن‌ها آموزش دهید تا نقل قول‌های واقعی و سایر اطلاعات مرتبط با شخصیت را که شما دست اول به دست آورده‌اید به اشتراک بگذارند تا بتوانند بر مخالفت‌ها غلبه کنند و ارتباط موثرتری برقرار کنند.

به صورت کلی برای تشخیص پرسونای بیمار اطمینان حاصل کنید که به درستی شخصیت های بیمار خود را مورد خطاب قرار می‌دهید، حتی اگر زمان یا منابع لازم را ندارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× 3 = 30

دکمه بازگشت به بالا