اخبار

کمبود تجهیزات پزشکی مصرفی یکی از مشکلات ما است

متاسفانه به دلیل تحریمات، صنعت پزشکی با کمبود های زیادی دست و پنجه نرم می کند و یکی از این کمبودها، کمبود تجهیزات پزشکی مصرفی است. در همین راستا نیز جلیل میرمحمدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره کمبود تجهیزات پزشکی مصرفی گفت:

امروز یکی از مشکلات ما کمبود تجهیزات پزشکی مصرفی است و علتش خودتحریمی‌هایی است که خودمان می‌کنیم.

به گزارش طب مارکتینگ و نقل از خبرنگار مهر، وی در جلسه علنی سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره ارزیابی اثربخشی سیاست گذاری‌ها و اقدامات عملیاتی دستگاه‌های مسؤول برای ساماندهی مشکلات زنجیره تامین و توزیع دارو و تجهیزات پزشکی در کشور، گفت:

با تلاش وزارت بهداشت الان وضعیت شیر خشک در کشور نسبتاً شرایط آرامی را طی می‌کند. البته در این زمینه سازمان غذا و دارو هم تدبیر کرد و امروز شرایط تحویل شیر خشک به مردم خوب شده است.

نقش گوگل ادز در تبلیغات پزشکی

نماینده مردم میبد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:

امروز یکی از مشکلات ما کمبود تجهیزات پزشکی مصرفی است و علتش آن است که برخی از این تجهیزات همین الان در گمرک است و وقتی از سازمان غذا و دارو پیگیری می‌کنیم، می‌گویند که مربوط به وزارت صمت است و وقتی موضوع را از وزارت صمت پیگیری می‌کنیم، می‌گویند موضوع مربوط به بانک مرکزی است؛ خودمان در حال تحریم خودمان هستیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد:

سال گذشته ارز دارو و تجهیزات پزشکی را به طور کامل هم دادند اما متاسفانه هیچکدام به موقع انجام نشد و باعث شد که مواد اولیه دارو به موقع نیاید و دارو گران‌تر به مردم برسد.

وی اظهار کرد:

امروز وضعیت بدهی دانشگاه‌ها به شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی اسفناک است، گفت: میزان بدهی دانشگاه‌ها قابل توجه است، اما مطالبه دانشگاه‌ها از بیمه‌ها به ویژه از بیمه تأمین اجتماعی هم ۷۰۰ الی ۸۰۰ میلیارد تومان است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 × = 36

دکمه بازگشت به بالا