سایت و سئو

الزامات وبسایت پزشکی

برای طراحی وبسایت پزشکی، وجود چه اطلاعات الزامی است؟

یک متخصص برنامه نویس، قبل از اینکه اقدام به طراحی وبسایت پزشکی نماید، لازم است تا از صفحات مهم و اطلاعاتی که می‌بایست در اختیار کاربران خود (بیماران) قرار دهد، اطلاعات کسب کند. به صورت کلی یک سایت پزشکی خوب دارای بخش‌های زیر است:

  • صفحه درباره ما:

در این صفحه پزشک یا کلینیک درمانی می‌تواند در مورد فعالیت‌های خود، افتخارات و خدماتی که ارائه می دهد، صحبت نماید. این صفحه همچنین می‌تواند میزبان تبلیغات پزشکی باشد. عموما پزشکان در این بخش رزومه تحصیلی و کاری خود را قرار می‌دهند.

  • صفحه تماس با ما:

به جرات می‌توان بیان داشت که در طراحی وبسایت پزشکی، داشتن صفحه تماس با ما، برای جلب اعتماد بیمار بسیار حائز اهمیت می‌باشد. بحث سلامتی بسیار حساس است. اگر سئوی سایت پزشکی کاملا رعایت شده باشد و سایت شما جز سایت‌های برتر از دید گوگل به کاربر نمایش داده شود، پس از آنکه بیمار وارد سایت شد، می بایست اعتماد وی را جذب نمایید. این مهم حاصل نمی آید مگر اینکه بتوانید اطلاعات قابل استناد به وی ارائه دهید. صفحات تماس با ما که نشان دهنده آدرس و شماره تماس شما هستند، می توانند یک راه جلب اعتماد کاربران باشد که به راحتی به شما متصل شوند.

  • نوبت دهی و ویزیت آنلاین:

امروزه تبلیغات پزشکی بسیاری مشاهده می‌نماییم که به واسطه طراحی وبسایت پزشکی، چالش بعد مسافت را رفع نموده و از ساعت‌ها انتظار در پشت در مطب پزشکان جلوگیری می‌کند. در همین راستا، بیمار باید بتواند به راحتی در سایت نوبت گرفته و پزشک نیز در ساعت مقرر پاسخگو بوده و بیمار را در بستر اینترنت ویزیت نماید. این گزینه در بازاریابی اینترنتی می‌تواند بسیار موثر باشد. زیرا امروزه به دلیل بعد مسافت و همچنین نبود امکانات لازم، امکان مراجعه به متخصصین در شهرهای دیگر وجود ندارد.

  • امکان جستجو در سایت:

نه تنها در طراحی وبسایت پزشکی بلکه برای هر وب سایت دیگر قرار دادن آیکون های جستجو باعث می‌شود تا افراد بتوانند سریع تر و سازماندهی شده تر به اطلاعات مد نظر خود دست یابند.

برای طراحی وبسایت پزشکی مطابق با اصول سئو باید چه کرد؟

طراحی وبسایت پزشکی در دید اول شاید کار دشواری به نظر نرسد اما زمانی که باید رتبه وب سایت را از دید موتورهای جستجو ارتقا داد تا در صدر لیست جستجو قرار گیرد، تلاش و دانش بسیاری نیاز دارد. در واقع شما با راه اندازی بهترین وب سایت نیز نمی‌توانید به هدف خود برسید مگر آنکه اصول سئو را در آن رعایت کرده تا سئو سایت پزشکی شما نردبان ترقی را مهیا سازد.

با این توضیحات مهمترین ملاک‌ها در طراحی سایت پزشکی در زیر عنوان شده است که می‌بایست آنها را در نظر داشت:

  • طراحی ساده و قابل درک:

در نظر داشته باشید که هیچ گاه قرار دادن آیکون‌های زیاد در سایت به معنایی حرفه ای بودن آن نیست. برای طراحی وبسایت پزشکی، مخصوصا اگر که با هدف تبلیغات پزشکی باشد، طرح های ساده پاسخگویی بهتری دارند. در این نوع طرح‌ها می‌توانید چند آیتم پرکاربرد همانند باکس جستجو، نوبت دهی آنلاین و … را در وسط صفحه قرار دهید و از المان های کمتری برای شلوغ شدن سایت استفاده کنید.

در نظر داشته باشید که هدف شما از طراحی سایت واکنشگرا پزشکی، جذب ترافیک بیشتر است لذا کار را برای کاربران خود تا حد ممکن آسان نمایید.

  • قرار دادن باکس جستجو:

اگر قصد طراحی وبسایت پزشکی دارید، گاها ممکن است با آیتم‌های فراوان روبرو شوید. در این حالت حتما یک باکس جستجو قرار دهید تا کاربران شما سریع تر به آنچه به دنبال آن هستند، دست پیدا کنند. در همین راستا می توانید بخشی با عنوان پاسخ به سوالات بر تر و مواردی از این قبیل درج نمایید. باکس‌های جستجو در این سایت ها باید به گونه ای قوی باشند که با نوشتن تنها یک کلمه، اطلاعات واکشی شوند.

  • درج تصاویر با کیفیت:

در بحث تبلیغات پزشکی، تصاویر اهمیت بالایی دارند. تصاویر غنی و رنگارنگ شما می‌تواند همانند یک نیرو محرکه عمل کرده و کاربر را به مطالعه متن‌ها سوق دهد. به عبارت دیگر اگر در این سایت‌ها بتوانید از لحاظ بصری بیمار را درگیر نمایید، احتمال جذب وی بسیار می‌باشد.

  • ارائه اطلاعات پزشک و امکان ویزیت آنلاین پزشک:

بحث سلامت برای تمام افراد از اهمیت بالایی برخوردار است. افرادی که به سایت های پزشکی رجوع می نمایند عموما افرادی هستند که به دنبال اطلاعات بیشتر و کسب اعتماد برای اخذ تصمیم هستند لذا با هر تکنیک قابل استنادی می توان اعتماد آن‌ها را جلب کرد. اراده مدرک تحصیلی، قرار دادن فیلم‌های با کیفیت ، امکان ویزیت آنلاین پزشک و مواردی از این قبیل در بحث طراحی وبسایت پزشکی بسیار اهمیت دارد.

جمع بندی:

 همانگونه که در بالا عنوان شد در بحث تبلیغات پزشکی شما با دو گزینه روبرو هستید. اولین مورد طراحی وبسایت پزشکی برای ارائه خدمات و سپس بهینه سازی سئوی سایت پزشکی برا جذب ترافیک می‌باشد. تفکر بر روی کلمات کلیدی مناسب و انجام اقدامات سئو بر روی تمام این کلمات مهم می‌باشد. برای سایت واکنشگرا پزشکی لازم است که شرکتی عهده دار این مسئولیت شود که به جز بحث طراحی سایت به اصول سئو نیز وارد باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 7 =

دکمه بازگشت به بالا