سایت و سئو

چالش‌های تولید محتوای پزشکی

محتواگذاری در وب، یکی از پربازده‌ترین روش تبلیغات پزشکی

اگر شما هم به آن دسته از پزشکانی تعلق دارید که مشتاق جذب بیماران زیادی به مطب خود هستید،علاوه بر تبلیغات پزشکی که بیماران زیادی را با خود به همراه دارد ما محتواگذاری در وب را به عنوان یک پیشنهاد طلایی توصیه می‌کنیم. لازم به ذکر است که این نوع محتواگذاری می‌تواند به صورت مقاله نویسی در سایت، اضافه کردن محتواهای تخصصی همچون محتواهای پزشکی در زمینه خبری، آموزشی و… باشد.

پزشکان باید در محتواهای تولیدی به معرفی خدمات و توانمندی های خود پرداخته و رزومه خود را به اشتراک بگذارند. تولید چنین محتواهایی نیازمند دانش و تخصص بوده و در صورت عدم تهیه محتوای مناسب تاثیرگذاری آن بسیار کم و گاهاً صفر خواهد بود.

یکی از بزرگ ترین چالش‌هایی که کسب و کارهای صاحب سایت با آن رو به رو هستند، تولید محتوا با رعایت اصول سئو می‌باشد. همان گونه که می‌دانید، رعایت اصول سئو و تولید یک محتوای مناسب می‌تواند نقشی قابل توجه در موفقیت سایت داشته باشد.

چالش‌های تولید محتوای پزشکی

  • در تولید محتوا لازم است تا به موضوع و اطلاعاتی علمی که داده می‌شود، دقت بسیار نمود زیرا این موارد به طور مستقیم با سلامت افراد دخیل هستند.
  • در تولید محتوا شما باید به گونه‌ای جایگاه خود را در وب بیاید که پس از جستجو سریعا بازیابی شده و محتوا بتواند به هدف جذب بیمار از طریق محتوا برسد.
  • در یک محتوای مناسب لازم است که این مهم در نظر گرفته شود که میزان محتوا می‌بایست با عنوان متناسب باشد. لذا از نوشتن متن‌های بسیار کوتاه یا بسیار بلند می‌بایست اجتناب شود.
  • در یک محتوا لازم است تا هرگونه سوال احتمالی از جانب کاربر پاسخ داده شود تا محتوای تولید شده شما کامل و بی‌نقص باشد. حتی شما می‌توانید بخش نظرات را در ادامه هر مطلب قرار دهید تا کاربر سوالات خود را مطرح سازد.
  • از آنجا که این محتواها می‌توانند به عنوان تبلیغات پزشکی نیز مورد استفاده قرار گیرند لذا در آنها باید از استدلال های مناسب نیز استفاده کرد تا کاربر در مقام مقایسه به سمت محصول یا خدمات شما جذب گردد. و یا محتواها به صورت متن، فیلم و عکس بوده که لازم است اصول سئو در تمامی آن ها به درستی رعایت گردد.
  • محتوای تولید شده شما اگر قرار است به عنوان یک بیس برای جذب بیمار از طریق محتوا محسوب شود، پس لازم است تا همه گیر باشد. همه گیر بودن به این معنا است که هر شخصی با هر نوع دانشی بتواند متوجه موضوع شده و آن را درک نماید.
  • لینک دهی به منابع خارجی و داخلی از دیگر کارهایی است که می‌تواند اثرگذاری زیادی داشته باشد.

برای تولید محتوای پزشکی مناسب به چه فاکتورهایی نیاز دارید؟

در تولید محتوا به عنوان تبلیغات پزشکی لازم است تا تمام اصول بازاریابی رعایت شده و یک محتوای کامل و جامع تولید گردد. در همین راستا توصیه می‌شود تا به موارد زیر توجه گردد:

  • برای تبلیغات پزشکی و بازاریابی خود؛ حتماً از یک استراتژی مناسب پیروی کنید. به عبارت دیگر می‌توانید با کمک شرکت‌های مطمئن بازاریابی، هدف و نوع تبلیغات خود را برنامه ریزی نمایید. همکاران ما در مجموعه طب مارکتینگ آماده طراحی استراتژی مناسب برای تولید محتوای پزشکی با توجه به بودجه و نیاز شما می‌باشند.
  • کلمات کلیدی در محتوای سئوشده بسیار مهم می‌باشند. در همین راستا برای ساخت تقویم محتوایی، توجه به کلمات کلیدی پرتکرار بسیار مهم است. برای اینکه بتوانید بهترین کلمات کلیدی را استخراج کنید، می‌توانید سایت های رقبای خود را در این عرصه بررسی نمایید.
  • از آنالیز رقبای خود هیچ گاه غافل نشوید. جذب بیمار از طریق محتوا زمانی می‌تواند مفید واقع شود که محتوای تولید شده شما کامل‌تر، جذاب‌تر، یونیک و اصولی‌تر باشد. در همین راستا عموماً پیشنهاد می‌شود تا سایر مقالات مرتبط را مطالعه نمایید تا به نتیجه مناسب برسید.
  • از فضای مجازی هیچ گاه غافل نشوید، امروزه صدها هزار کاربر وارد حساب های خود در فضای مجازی می‌شود. لذا قرار دادن محتوای سئوشده و تصاویر در این بخش نیز می‌تواند به دیده شدن شما کمک نماید.برای مشاهده چک لیست سئو کلیک نمایید.
  • در بحث تولید محتوای پزشکی، کیفیت حرف اول را می‌زند. در همین راستا می توانید با مخاطبان خود در ارتباط باشید تا تعامل خود را با آنان افزایش دهید. به طور مثال شما می توانید با قرار دادن لینک نظرات، جایزه و … از رفتار کاربران خود بازخورد دریافت کرده و به فعالیت خود سمت و سو ببخشید.

از کجا باید شروع نمود؟

اعتمادسازی به وسیله تولید محتوا در طراحی سایت پزشکی بسیار با اهمیت است. در همین راستا لازم است تا ابتدا نوع سایت و حوزه فعالیت‌های آن را به خوبی مشخص نمایید. سپس مخاطبان آن را شناخته و بر اساس آن یک استراتژی بازاریابی موثر تعریف کنید. در گام بعدی عموماً توصیه می‌گردد تا محتواهای خود را در دو مسیر وب سایت و شبکه‌های مجازی تولید نموده و اقدام به نشر نمایید.

در نظر داشته باشید که در اینگونه محتواها توجه به درست بودن محتوا بسیار با اهمیت است. لذا می‌توان از لینک منابع اصلی در محتوا بهره برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا