متخصص تغذیه

متخصص تغذیه کیست؟

متخصص تغذیه کیست؟

متخصص تغذیه (Nutritionist) یکی از پزشکانی می‌باشد که در زمینه رژیم غذایی و تغذیه تخصص گرفته است. او می‌تواند به شما برنامه غذایی اصولی بدهد تا بتوانید سلامت بدن خود را تنظیم کرده و کاهش وزن داشته باشید. در واقع باید بدانید آن دسته از افرادی که به سلامت خود اهمیت بسیار زیادی می‌دهند حتما نزد این پزشک می‌روند.

توصیه‌های غذایی که این پزشک به شما ارائه می‌دهد بسیار اهمیت دارد و باید به آن‌ها دقت داشته باشید تا بتوانید بهترین خوراکی‌ها و ویتامین‌ها را به بدن خود برسانید. متخصص تغذیه (Nutritionist) تمامی غذاهایی که فرد مورد استفاده قرار می‌دهد را بررسی می‌کند و بهترین رژیم غذایی را به او ارائه می‌دهد. روند درمان را به خوبی پیگیری می‌نماید تا متوجه شود فرد به نتیجه دلخواهش رسیده و یا نرسیده است.

پزشکانی که به دنیال افزایش درآمد و جذب بیمار هستند مقاله “ارتباط با بیمار” را باید مطالعه کنند.

چه زمانی باید به متخصص تغذیه (Nutritionist) مراجعه کنیم؟

شما باید در زمان‌های خاصی به متخصص تغذیه (Nutritionist) مراجعه کنید که این زمان‌ها عبارت است از:

  1. زمانی که شما می‌خواهید بر اساس رژیم اصولی وزن خود را کاهش دهید باید نزد پزشک تغذیه بروید. بسیاری از افرادی که اضافه وزن دارند تنها باید با این پزشک مشورت کنند.
  2. زمانی که شما کبد چرب دارید باید برای دریافت برنامه غذایی مناسب با پزشک تغذیه مشورت کنید.
  3. برخی از افرادی که زیادی لاغر هستند باید نزد این پزشک مراجعه کنند تا برنامه غذایی اصولی به آن‌ها ارائه شود. در این صورت آن‌ها آسیب نمی‌بینند.
  4. دوران بارداری یکی از دوره‌های حساسی می‌باشد که شما باید برای دریافت برنامه غذایی نزد متخصص تغذیه (Nutritionist) مراجعه کنید.
  5. زمانی که کلسترول و قند خون شما بالا باشد.
  6. زمانی که احساس می‌کنید زیادی پرخوری می‌کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا