متخصص آسیب شناسی دهان، فک و صورت

متخصص آسیب شناسی دهان، فک و صورت کیست؟

متخصص آسیب شناسی دهان، فک و صورت کیست؟

متخصص آسیب شناسی دهان،فک و صورت (Oral, maxillofacial pathology) یکی از پزشکانی می‌باشد که به شناسایی و بررسی بیماری‌هایی که مربوط به فک و صورت می‌باشد می‌پردازد. او به خوبی می‌تواند علت و فرآیندهای بیماری مربوط به فک و دهان را مورد بررسی قرار دهد و روش درمان آن‌ها را برای افراد مشخص کند. پاتولوژیست و یا همان پزشکی که در زمینه آسیب شناسی دهان، فک و صورت فعالیت می‌کند تخصص دندانپزشکی را دریافت کرده است. بیماری‌هایی که مربوط به مخاط دهان و یا آسیب های فک و صورت می‌باشد را این پزشک می‌تواند به بهترین نحو ممکن و با روش‌های متنوع درمان کند در واقع شما می‌توانید هر بیماری که مربوط به فک و صورت تان می‌باشد را نزد این پزشک درمان کنید.

افرادی که به دینال روش درمانی بهترین دکتر جراح فک و صورت در تهران هستند مقاله “جراح دهان، فک و صورت کیست؟” را مطالعه کنند.

روش درمان متخصص آسیب شناسی دهان، فک و صورت

به طور کلی باید بدانید یکی از مهم‌ترین اهدافی که متخصص آسیب شناسی دهان،فک و صورت دنبال می‌کند این است که بیماری‌های مربوط به دهان و فک و صورت را درمان نماید. و همچنین در مورد روش‌های درمان آن‌ها اطلاعات بیشتری جمع آوری کند. نمونه‌های بافتی را این پزشک آماده می‌سازد و با توجه به آن نمونه‌ها می‌تواند ضایعات دهان و فک و صورت را تشخیص دهد.

برخی از بیماری‌هایی که سیستمیک هستند به وسیله متخصص آسیب شناسی دهان،فک و صورت تشخیص داده می‌شود. همچنین باید بدانید این پزشک به خوبی با رادیوگرافی و روش استفاهه از آن آشنایی دارد و می‌تواند آن را به بهترین نحو ممکن انجام دهد. توانایی ارائه دادن خدمات آموزشی برای پیشبرد علم یکی از دیگر اهدافی می‌باشد که این پزشک دنبال می‌کند و در محدوده این رشته فعال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا