متخصص بیماری های دهان، فک و صورت

متخصص بیماری های دهان، فک و صورت کیست؟

متخصص بیماری‌های دهان، فک و صورت کیست ؟

متخصص بیماری های دهان، فک و صورت (Specialist in oral and maxillofacial diseases) تخصص دندانپزشکی را دریافت کرده است. همه شما به خوبی می‌دانید که رشته دندانپزشکی شاخه‌های متنوعی دارد و هر یک از این شاخه‌ها تخصص خاصی را دنبال می‌کنند. یکی از مهم‌ترین این تخصص‌ها تشخیص دادن بیماری‌هایی می‌باشد که در دهان، فک و صورت به وجود می‌آید. این بیماری‌ها بیشتر امکان دارد مربوط به حفره دهان باشد و یا بخشی از بیماری عمومی را شکل دهد که علائم آن در دهان نشان داده می‌شود.

متخصصانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند می‌توانند چنین مواردی را معاینه کرده و برای رفع آن روش‌های درمانی خاصی را ارائه دهند. در درمان کردن بیماری‌هایی که مربوط به دهان است از روش‌های جراحی استفاده نمی‌شود و همین مورد یکی از تفاوت‌های اصلی آن با روش جراحی می‌باشد.

برای آشنایی با خدمات بهترین جراح دهان، فک و صورت مقاله “جراح دهان، فک و صورت کیست؟” را مطالعه کنید.

بیماری‌های دهان، فک و صورت چیست؟

برخی از آن‌ها مختص حفره دهان است و یا علائم بیماری‌های عمومی می‌باشد. پزشک می‌تواند تمامی این نشانه‌ها را مورد بررسی قرار دهید و روش درمانی مشخص شده‌ای را برای درمان آن تجویز کند. این زخم‌ها که در دهان به وجود می‌آیند کوچک و بزرگ هستند که قطر آن‌ها بستگی به شدت بیماری دارد.

پزشک زمانی که روش‌های درمانی را برای درمان بیماری‌ها به کار می‌گیرد از درد و التهاب بیمار تا حد بسیار زیادی کاسته می‌شود. همچنین باید بدانید از عفونت ثانویه درون دهان هم جلوگیری می‌شود. افرادی که بیش از حد آفت در دهان خود می‌زنند باید تحت درمان پزشک باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × = 8

دکمه بازگشت به بالا