مدیریتمطالب آموزشی

راحتی بیمار در مقابل رابطه بیمار و پزشک: کدامیک برنده است؟

اگرچه در گذشته، مراکز مراقبت های بهداشتی به طور معمول رابطه بیمار و ارائه دهنده را به عنوان اولویت اصلی مراقبت های بهداشتی خود رتبه بندی می‌کردند، به نظر می‌رسد راحتی بیمار در سال های اخیر از آن پیشی گرفته است.

یک نظرسنجی نشان داد که بیش از نیمی از بیماران راحتی و دسترسی به مراقبت را به عنوان مهم‌ترین عامل در تصمیم‌گیری خود با رفتار پزشک و پرستار، شهرت برند و کیفیت مراقبت انتخاب کردند که در رتبه‌های سوم، چهارم و پنجم قرار گرفتند.

در حالی که ممکن است نسل‌های جوان‌تر به راحتی تمایل داشته باشند، نسل‌های قدیمی‌تر بیماران، به‌ویژه آن‌هایی که دارای شرایط مراقبت مزمن هستند که نیاز به مدیریت معمول دارند، ممکن است به روابط سر بزنند. این دومی ممکن است چندین سال یا بیشتر مراقبت خود را با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خاص مدیریت کرده باشد که باعث ایجاد اعتماد و وفاداری در سطحی شده است که شکست دادن آن دشوار است.

اما هنگامی که مجبور به انتخاب راحتی بیمار و رابطه بیمار با پزشک می‌شوند، اکثر بیماران کدام را انتخاب می‌کنند؟

کافی است بگوییم این دو ارزش متقابل نیستند. یک بیمار می‌تواند تمام راحتی یک تجربه نوین و مرتبط را داشته باشد و همچنین یک رابطه قوی و پایدار با پزشک خود داشته باشد. بیمارستان‌ها و سیستم‌های بهداشتی که هر دو را ارائه می‌دهند نه تنها ارزش زیادی برای بیماران ارائه می‌کنند، بلکه احتمال بیشتری نسبت به رقبای خود خواهند داشت که بیماران را نگه دارند و جذب کنند.

اما وجه اشتراک این دو ویژگی چیست؟ ارائه دهندگان و مدیران کلینیک چگونه می‌توانند شکاف راحتی بیمار را پر کنند؟ پاسخ البته ارتباط موثرتر است.

امروزه بیماران سهولت، سرعت و راحتی را می‌خواهند که بتوانند با ارائه دهندگان به راحتی در تعامل باشند. پیامک این توانایی را به آنها می‌دهد. در عین حال، بیماران برای پزشک یا مراقبی که به خوبی گوش می‌دهد، از نگرانی‌های آنها آگاه است و با آنها همدلی می‌کند و احساس می‌کنند واقعاً در تلاش است تا بهترین مراقبت ممکن را به آنها ارائه دهد، ارزش زیادی قائل هستند.

ارائه دهندگانی که از ابزارهای ارتباطی مدرن مانند پیامک و پلتفرم مشارکت دیجیتالی بیمار استفاده می‌کنند در حالی که به دنبال بهبود روابط شخصی با بیماران در اتاق معاینه هستند، می‌توانند بهترین ها را به بیماران ارائه دهند. بهتر از آن، آنها بیماران را از انتخاب دشوار بین روابط راحتی و ارتباط بیمار و ارائه دهنده نجات می‌دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + 3 =

دکمه بازگشت به بالا