مدیریت

اهمیت داشتن نقشه سفر بیمار (PJM) در کلینیک

اهمیت داشتن نقشه سفر بیمار (PJM) در کلینیک

هیچ انسانی قرار نیست همه اطلاعات را داشته باشد و هیچکس نمی تواند ادعا کند بر تمام چالش ها می تواند پیروز شود. نداشتن جزئی از ویژگی های انسانی است که کاملا انکار ناپذیر است. از طرفی انسان در برابر این ویژگی یک خصوصیت اخلاقی ذاتی بسیار موثر به نام عشق به دانستن دارد. همین خصوصیت باعث شده است که بشریت تا به اینجا پیشرفت کند و هنوز راه خود را تمام نشده بداند و در این مسیر با سرعت باور نکردنی قدم بزند.یک راه در حوزه درمان استفاده از patient journey mapping)PJM) یا نقشه سفر بیمار می باشد.

یکی از مهمترین دلایلی که از گذشته تا به امروز سحر و جادو و شعبده بازی طرفداران خاص خودش را داشته دقیقا همین موضوع است که انسان می خواهد بداند چگونه ممکن است این اتفاق افتاده باشد؟ این پرسش مخاطب را میخکوب می کند. مهم نیست به جواب می رسد یا نه، مهم این است که میخکوب شود و برنامه را دنبال کند. در دنیای اقتصاد نیز می توان از این ترفند به شیوه های مختلفی استفاده کرد.

کاربردهای نقشه سفر بیمار در کلینیک

نقشه سفر بیمار از چند جهت می تواند کاربردی و کاملا با اهمیت باشد:

  1. به بیمار این قدرت را می دهد که بتواند سریعاً بهترین راه برای حل مشکل خود را پیدا کند. این ناخودآگاه در ذهن بیمار معنی احترام به خود می گیرد و باعث می شود که بیمار احساس ارزشمندی کند و این در نهایت منجر به حفظ بیمار و کسب سود بیشتر می شود.
  2. نقشه سفر بیمار باعث کشتن وقت بیمار می شود. انتظار کشیدن یکی از عادت های مهم در حوزه درمان است. این انتظار رفته رفته خسته کننده و عصبی کننده می شود. یک نقشه راه جذاب با چاشنی کمی طنز می تواند تا ساعتی بیمار یا همراهان او را سرگرم کند و کلینیک را از خطر عصبانیت آن ها دور نگه دارد.
  3. نقشه سفر بیمار گرچه به ظاهر مسیر حرکتی بیمار می باشد اما در واقع این نقشه مسیر سودآوری شما را ترسیم می کند. داشتن همچنین نقشه ای به شما این قدرت را می دهد که بتوانید حدس بزنید بیمار در کدام نقاط حضور پر رنگ تری خواهد داشت و در چه مسیرهایی می توانید سرمایه گذاری هایی داشته باشید.

برای داشتن نقشه سفر بیمار (PJM اختصاصی) آژانس برندسازی و تبلیغات پزشکی طب مارکتینگ به شما کمک می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 10 = 11

دکمه بازگشت به بالا