بازاریابیمطالب آموزشی

تبلیغات برنامه ریزی شده برای بازاریابی پزشکی

تبلیغات برنامه ریزی شده یا Programmatic Advertising روشی برای خرید تبلیغات است که توسط ماشین‌ها خودکار می‌شود تا کارآمدتر شود. این فرآیند یک مدل به سبک حراجی است که در آن یک خریدار تبلیغات انسانی پارامترهای هدف را تعیین می‌کند و هر تبلیغ‌کننده در زمان نمایش مشتریان در سایت‌های سراسر وب، پیشنهاد قیمت می‌دهد. این با تبلیغات دیجیتال سنتی متفاوت است. در این مقاله به مزایای تبلیغات برنامه ریزی شده برای بازاریابی پزشکی می‌پردازیم.

چرا تبلیغات برنامه ریزی شده برای فعالیت‌های پزشکی مهم است؟

چند دلیل کلیدی وجود دارد که تبلیغات برنامه ریزی شده باید بخشی از آمیخته بازاریابی برای اقدامات پزشکی باشد:

پیشرفته ترین هدف گذاری موجود

بسیاری از مراکز پزشکی، هزینه های تبلیغاتی خود را بر روی پلتفرم‌هایی هدر می‌دهند که به سادگی نمی‌توانند هدف‌گیری لازم برای شناسایی بهترین بالقوه‌های احتمالی را فراهم کنند. بازارهای برنامه‌ریزی شده به تبلیغ‌کنندگان این امکان را می‌دهند که روی داده‌های پیشرفته هدف قرار دهند تا بیمارانی را که برای درمانی که ارائه می‌کنند ایده‌آل‌ترین هستند، مشخص کنند.

به عنوان مثال، با تبلیغات برنامه‌ریزی‌شده، می‌توانید هدف‌گیری رفتاری را اضافه کنید تا تبلیغ خود را فقط به افرادی نشان دهید که محتوای پزشکی مرتبط با شرایطی را که شما درمان می‌کنید جستجو کرده یا با آن تعامل داشته‌اند. از آنجایی که بسیاری از تبلیغات برنامه‌ریزی‌شده در برنامه‌های تلفن همراه نشان داده می‌شوند، در تعریف مخاطبان فرامحلی عالی است.

دسترسی بین دستگاه‌ها فراتر از اکوسیستم‌ گوگل

زمان صرف شده آنلاین از وب موبایل به برنامه ها تغییر کرده است. بر اساس گزارش eMarketer، در سال 2018، بیش از 90 درصد از زمان صرف شده برای تلفن همراه صرف اپلیکیشن ها شده است. در حالی که ممکن است در حال حاضر با برخی از بیماران در برنامه تلفن همراه فیس بوک تماس بگیرید، برنامه نویسی به شما امکان می‌دهد در بسیاری از برنامه های دیگر، مانند برنامه ها و بازی های خبری، به آنها دسترسی پیدا کنید.

چگونه می‌توانید تبلیغات برنامه ریزی شده برای بازاریابی پزشکی را شروع کنید؟

قبل از شروع مانند سایر تبلیغات دیجیتال، تبلیغات برنامه ریزی شده برای بازاریابی پزشکی نیز به یک استراتژی صحیح نیاز دارد.

1. نرم افزار را انتخاب کنید

مهمترین قدم اول در خرید تبلیغات برنامه ای، ثبت نام با نرم افزاری است که به شما امکان خرید آنها را می‌دهد. برخی از آژانس ها ابزارهای برنامه نویسی اختصاصی خود را برای خرید تبلیغات از طرف مشتریان دارند. لازم به ذکر است که با هر دو روش، بسیاری از موجودی تبلیغاتی مشابه در بسیاری از سیستم ها در دسترس است.

2. هدف خود را تعیین کنید

همانطور که در بالا ذکر شد، هدف گیری می‌تواند بسیار دقیق باشد و بسته به پلتفرم متفاوت است. توصیه می‌کنم با بررسی تمام هدف‌گذاری‌های ممکن که شبکه برنامه‌ریزی شما فراهم می‌کند، شروع کنید و در مورد نحوه ایجاد «لایه‌های» هدف‌یابی خود تصمیم بگیرید. یک نکته مهم که باید در نظر داشته باشید: هرچه داده های هدفمند بیشتری اضافه کنید، دسترسی به آن مخاطب گران تر خواهد بود. همچنین، هدف خود را بسیار محدود کنید و ممکن است مخاطبان شما کمتر از آنچه می‌خواهید باشد.

3. فرمت تبلیغات خود را تعیین کنید

یکی از جالب ترین جنبه های برنامه نویسی این است که می‌توانید انواع مختلفی از تبلیغات را خریداری کنید، از جمله تبلیغات نمایشی استاندارد، تبلیغات ویدیویی و تبلیغات بومی. مهم است که در حین تصمیم گیری، یک هدف روشن برای تبلیغ خود تعیین کنید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید ترافیک سایت را افزایش دهید، تبلیغات ویدیویی ممکن است بهترین قالب تبلیغاتی نباشد، زیرا برای افزایش بازدید و نه کلیک ساخته شده‌اند.

4. KPI و یک برنامه اندازه گیری ایجاد کنید

در نهایت، مهم است که بفهمید به غیر از معیارهای تبلیغات دیجیتال استاندارد چه چیزی را می‌خواهید اندازه بگیرید. به عنوان مثال، اگر می خواهید تعداد افرادی را که به صورت فیزیکی از در عبور می‌کنند اندازه گیری کنید، این چیزی است که می توانید از طریق تبلیغات برنامه ریزی شده اندازه گیری کنید. اگر به ردیابی پیشرفته‌تر علاقه دارید، این چیزی است که باید در ابتدا تعیین کنید تا بفهمید که آیا هزینه و کمپین شما الزامات مورد نیاز برای اجرای این نوع ردیابی را برآورده می‌کند یا خیر.

سخن پایانی

به بیان ساده، کلینیک های پزشکی با اهداف رشد بزرگ باید به دنبال تبلیغات برنامه ای باشد. هدف گذاری پیشرفته به تنهایی فرصتی را ارائه می‌دهد که فقط آینده نگرترین بازاریاب های پزشکی از آن استفاده کرده اند، با این حال حتی در یک مکان خاص نیز در دسترس است. البته، ابتدا باید اصول اولیه را به درستی دریافت کنید. مطمئن شوید که هزینه تبلیغات موتور جستجو را به حداکثر رسانده اید. اما زمانی که آماده رشد واقعی هستید، زمان آن فرا رسیده است که برنامه ای برای تبلیغات برنامه ای تنظیم کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 86 = 90

دکمه بازگشت به بالا