مدیریت

بازگشت بیمار وفادار نزد پزشک

باید بدانید که رابطه معناداری بین کیفیت خدمات ارائه شده در بیمارستان یا مطب با بیمار وفادار وجود دارد. هرچه که خدمات ارائه شده پزشک به بیمار کیفیت و استانداردهای لازم را داشته باشد حس وفاداری بیمار هم تا حد بسیار زیادی به آن پزشک افزایش پیدا می کند. شما به عنوان پزشک در هر زمینه ای که فعالیت می کنید باید بهترین و با کیفیت ترین داروهای زیبایی یا درمانی را به بیمار خود توصیه کنید تا همیشه به عنوان بیمار وفادار برای درمان بیماری های خود به شما مراجعه کند. برای اینکه وفاداری بیماران خود را تا حد بسیار زیادی افزایش دهید باید برخی از اقدامات مهم را جدی بگیرید که آنها را در ادامه معرفی می کنیم.

روش‌هایی برای بازگشت بیمار وفادار نزد پزشک

 برخی از مهمترین اقداماتی که نیاز است شما برای بیمار وفادار خود به کار بگیرید عبارت می باشد از:

  • بها دادن به کیفیت خدمات :

بیمار برای اینکه مشکل خود را رفع کند به دنبال بهترین راه است و همچنین بهترین کیفیت را از پزشک درخواست می کند. سابقه درمانی پزشک یکی از مهمترین مواردی است که بیمار به آن توجه زیادی می کند، ولی با این وجود اگر پزشک کامل ترین خدمات را به بیمار ارائه دهد بیمار وفادار به آن پزشک می گردد و همیشه برای درمان نزد او می رود.

  • رفتار مناسب:

پزشکان باید به خوبی از این امر آگاه باشند که بیمار به دلیل تبلیغات پزشکی  و یا برنامه های فروش متنوع نزد آنها نمی روند. رفتار مناسب می تواند از بعدهای مهمی باشد که موجب می گردد بیمار وفادار شود و بدون شک هرجای دنیا هم که باشد نزد آن پزشک رود. برخی از پزشکان با اینکه کیفیت خدماتی که ارائه می دهند بسیار مناسب می باشد بیماران زیادی ندارند، چرا که آنها رفتار مناسبی را با بیماران خود پیش نمی گیرند و همین امر موجب می شود آنها بیماران خود را از دست بدهند.

  • انتقادپذیری:

بر اساس تحقیقاتی که روی وفاداری بیمار انجام شده است، بسیاری از محققان نتایج جالبی به دست آورده اند یکی از این نتایج این است که برخی از پزشکان انتقاد پذیر هستند و به شکایت های بیمار خود توجه زیادی نشان می دهند. این دسته از پزشکان بدون شک موفقیت بیشتری در کار خود به دست می آورند و به راحتی می توانند بیمار وفادار خود را برای همیشه درمان نمایند. اما برخی از پزشکانی که میزان انتقاد پذیری شان بسیار ناچیز است نمی توانند بیماران وفاداری داشته باشند.

  • مدیریت ارتباط:

 از دیگر مواردی که موجب می شود بیمار به پزشک خود وفادار بماند این است که پزشک به خوبی قادر باشد روابط خود با بیمار را کنترل و مدیریت کند. برخی از پزشکان رابطه مناسبی با بیمار ندارند و بعد از اینکه شیوه درمانی را روی بیمار به کار می گیرند دیگر پاسخ پرسش های بیمار را نمی دهند و یا رفتار مناسبی ندارند. این دسته از پزشکان بدون شک بعد از مدتی بیماران خود را دیگر نخواهند داشت، چرا که کنترل روابط بین آنها با پزشک وجود نداشته است.و برای مدیریت بهتر می توانند از نرم افزارهای مدیریت ارتباط با بیمار استفاده کنید.

  • خدمات پزشکی:

بیمار وفادار از زمانی که پزشک ابتدایی ترین تجهیزات را داشته و تا کنون که پیشرفته ترین تجهیزات را دارد، برای همیشه به نزد آن پزشک می رود. اینکه خدمات پزشکی ارائه شده توسط پزشک بر اساس علم روز دنیا باشد اهمیت بسیار زیادی دارد. البته که باید بدانید برخی از بیماران درمان های قدیمی را بیشتر می پسندند و پزشک هم تشخیص می دهد که آنها با روش های درمان قدیمی آسوده تر هستند. با این وجود پزشک باید همیشه بیمار خود را متوجه این مسئله نماید که علم و دانش به روزی دارد و بیشتر تجهیزات پزشکی مطب هم بر اساس پیشرفته ترین نوع تولیدی آنها می باشد.

  • نوبت دهی مناسب:

بیمار وفادار به طور معمول باید هر زمانی را که مایل است بتواند نوبت بگیرید، چرا که آن بیمار زمان های مشخص شده ای باید به پزشک مراجعه کند. اینکه بیمار بعد از سال های سال به سختی بتواند از پزشک نوبت بگید موجب می شود که او از آن پزشک دلسرد شده و به دنبال پزشک معالج دیگری برای درمان بیماری های خود باشد. بنابراین پزشکان باید به این مورد مهم برای وفاداری بیماران خود دقت داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

50 + = 54

دکمه بازگشت به بالا