مدیریتمطالب آموزشی

تعیین اهداف دست یافتنی برای کلینیک پزشکی

تعیین اهداف دست یافتنی برای کلینیک پزشکی برای ارائه خدمات با کیفیت به بیمار، بهبود درمان و تضمین موفقیت کلی کلینیک ضروری است. در این مقاله چند مرحله وجود دارد که به شما کمک می کند تا اهداف دست یافتنی را برای کلینیک پزشکی خود تعیین کنید.

ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چرا باید هدف گذاری کنید؟ اگر موفقیت خود را در اهداف مختلف اندازه نگیرید، تشخیص اینکه کجا مشکل دارید مشکل است. قبل از اینکه به نحوه تعیین اهداف دست یافتنی برای کلینیک پزشکی بپردازیم، بیایید نگاهی به تجزیه و تحلیل SWOT داشته باشیم و چگونه می تواند به شما کمک کند.

تجزیه و تحلیل SWOT

SWOT مخفف Strengths، Weaknesses، Opportunities و Threats است. انجام تجزیه و تحلیل SWOT از کسب و کار شما به شما کمک می کند تا این عناصر کلیدی را شناسایی کنید. این کار به شما امکان می دهد اهدافی را تعریف کنید که به شما در دستیابی به اهداف و موفقیت کلینیک کمک می کند. کسب‌وکارهای جدید می‌توانند این تجزیه و تحلیل را انجام دهند تا به آنها در برنامه‌ریزی برای آینده کمک کند، در حالی که کلینیک‌های تاسیس شده می‌توانند از آن برای ارزیابی عملکردشان، سال به سال استفاده کنند.

خدمات طراحی بیزینس پلن پزشکی

در حالی که ممکن است از نقاط قوت خود آگاه باشید، باید آنها را در کنار تهدیدها و نقاط ضعف ثبت کنید تا متوجه شوید که این نقاط قوت چقدر غیرقابل اعتماد هستند.  بنابراین، چه کسی باید تجزیه و تحلیل SWOT را انجام دهد؟ 

برای به دست آوردن دیدگاه های مختلف، بهتر است چندین نفر، اعم از مشاور، صاحب مطب، کارمند پذیرش یا هر کارمند دیگری، تجزیه و تحلیل SWOT را انجام دهند. می توانید یک جلسه برگزار کنید و از همه بخواهید تجزیه و تحلیل SWOT خود را بنویسند که می توانید آن را مرور کنید. می توانید برای تجزیه تحلیل  SWOT کلینیک سوالات زیر را بپرسید.

نقاط قوت
کلینیک شما در چه زمینه ای خوب عمل می کند؟
چه چیزی باعث بازگشت بیماران می شود؟
چه منابعی دارید؟ (آخرین فناوری، آموزش تخصصی، شهرت، مهارت، شبکه، پایگاه مستحکم بیماران موجود و غیره)
بیماران شما در چه موردی از شما تعریف می کنند؟
چه مزیت هایی نسبت به رقبای خود دارید؟

 

نقاط ضعف
چه چیزی را می توانید بهبود بخشید؟
چرا برخی از بیماران بر نمی گردند؟
کلینیک شما چه کمبودی دارد؟ (مهارت، فناوری، کارکنان، موقعیت مکانی خوب و غیره)
دیگران به عنوان نقاط ضعف شما چه می بینند؟
چرا رقبای شما سریعتر از شما رشد می کنند؟

 

فرصت ها
چه فرصت هایی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید؟
آیا می توانید درمان های محبوب جدیدی را که هنوز انجام نداده اید ارائه دهید؟

تحلیل SWOT در تعیین اهداف دست یافتنی برای کلینیک پزشکی

هنگامی که تجزیه و تحلیل خود را انجام دادید، می توانید چندین حوزه کلیدی را برای کار انتخاب کنید. برای مثال بالا، کلینیک ممکن است بخواهد روی ارائه درمان های بیشتر یا معرفی آخرین فناوری کار کند. این اهداف می تواند شامل ترکیب یک درمان جدید در یک تاریخ خاص، اطمینان از آموزش کارکنان شما در درمان های جدید یا دریافت فناوری جدید باشد.

هنگامی که تجزیه و تحلیل SWOT خود را انجام دادید و اهداف خود را شناختید، می توانید به تعیین اهداف نیز نگاه کنید. به‌عنوان یک کسب‌وکار مراقبت‌های بهداشتی، هدف کلی شما می‌تواند این باشد که گردش مالی کلینیک خود را تا 10 درصد در 12 ماه آینده افزایش دهید یا جذب درمان‌های خصوصی خود را تا 15 درصد افزایش دهید.

برای دستیابی به موارد فوق، باید سرنخ های بیشتری دریافت کنید یا نرخ تبدیل خود را افزایش دهید. تمرکز بر یکی از این دو هدف به شما کمک می کند تا استراتژی هایی را برای انجام این کار ایجاد کنید، مانند سرمایه گذاری بیشتر در بازاریابی یا استخدام یک آژانس تبلیغاتی. اهداف دیگر ممکن است شامل افزایش حضور در رسانه های اجتماعی باشد.

اهداف خود را مرور کنید

هنگامی که اهداف خود را مشخص کردید و روی استراتژی هایی کار کردید که به شما در رسیدن به هر یک کمک می کند، باید آنها را با تیم خود مرور کنید.  این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که آنها در مسیر این اهداف مشتاق هستند و در عین حال واقع بینانه و قابل دستیابی هستند.

پیگیری اهداف خود

یک جدول زمانی برای پیگیری اهداف با جلسات سه ماهه برای تیم تعیین کنید تا در مورد اهداف و استراتژی های شما برای رسیدن به آنها بحث کنید و موفقیت آنها را پیگیری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 × = 90

دکمه بازگشت به بالا