مدیریتمطالب آموزشی

ایده های آموزش بهتر به بیماران بینایی‌ سنجی برای همکاری با پزشک

متخصصان بهداشت گاهی فراموش می‌کنند که اکثر مردم اصطلاحات پزشکی مختلفی را که هر روز استفاده می‌کنند، درک نمی‌کنند و درک آن را برای بیماران در هنگام توضیح تشخیص سخت‌تر می‌کند. بیماران باید بتوانند توضیحات و توصیه های شما را درک کنند تا برنامه درمانی خود را به درستی انجام دهند.  این مقاله اهمیت آموزش به بیمار و راه‌های آموزش بهتر به بیماران بینایی‌ سنجی را مورد بحث قرار می‌دهد تا بتوانید بهترین مراقبت را به آنها ارائه دهید.

چرا آموزش به بیماران بینایی‌ سنجی مهم است؟

ممکن است بیماران در مورد دژنراسیون ماکولا یا گلوکوم شنیده باشند، اما ممکن است این بیماری های چشمی را به طور کامل درک نکنند. یکی از ضروری ترین مسئولیت های شما این است که بیمار را از نتایج آزمایش و سلامت خود به گونه ای که بتواند درک کند مطلع کنید. اگر بتوانید آموزش بیماران بینایی‌ سنجی را به طور موثر انجام دهید، می توانید از مزایای زیر بهره مند شوید:

  • به بیماران در تصمیم گیری آگاهانه کمک کنید
  • استرس بیمار را کاهش دهید
  • افزایش اعتماد بین بیمار و پزشک
  • افزایش شانس موفقیت درمان
  • ارجاعات را تقویت کنید
  • مسئولیت عمل خود را کاهش دهید

چگونه یک اپتومتریست می تواند به بیماران خود آموزش دهد؟

هر کس به طور متفاوتی یاد می گیرد، بنابراین مطب شما باید منابع آموزشی داشته باشد که به همه بیماران پاسخ دهد. همچنین ضروری است که اطلاعات آموزش به بیماران بینایی‌ سنجی در مکان‌های مختلف مانند دفتر، اتاق انتظار و به صورت آنلاین مثلا در سایت پزشکی شما قابل دسترس باشد.

فیلم آموزشی بیمار بینایی سنجی

یک ویدیوی آموزشی به بیمار از عبارات ساده برای توضیح یک بیماری یا وضعیت چشمی استفاده می کند، مانند از دست دادن بینایی مرکزی به دلیل رتینوپاتی دیابتی یا دژنراسیون ماکولا وابسته به سن. در یک مطالعه نشان داد، بیمارانی که قبل از انجام عمل خود ویدئویی را در مورد جراحی آب مروارید تماشا کرده‌اند، کمتر دچار اضطراب می‌شوند.

جزوات آموزش بیمار

اتاق‌های انتظار مکانی رایج برای یافتن جزوه‌های آموزشی به بیماران بینایی‌ سنجی هستند، اما می‌توانید آنها را مستقیماً در اختیار بیماران پس از قرار ملاقات قرار دهید. این جزوات علائم و درمان‌های احتمالی را فهرست می‌کنند. همچنین می‌توانید بسته‌های آموزشی برای کمک به بیماران با انواع مختلف مراقبت‌های بینایی، مانند درمان خشکی چشم با قطره‌های چشمی یا تمیز نگه داشتن آسیب دیدگی، ارائه دهید.

منابع آموزش آنلاین

برخی از بیماران ممکن است برای جذب کامل اطلاعاتی که در مطب شما دریافت می‌کنند مشکل داشته باشند، اما می‌توانند با سهولت بیشتری در خانه از طریق منابع آنلاین یاد بگیرند. ممکن است از خبرنامه ها، ایمیل ها، مقالات و محتوای وب سایت برای توضیح عمیق تر موضوعات سلامت چشم استفاده کنید.

برای اطمینان از اینکه بیماران شما جزئیات دقیقی در مورد وضعیت خود پیدا می کنند، بهتر است منابع قابل اعتمادی را در اختیار بیماران خود قرار دهید. منابع آنلاین همچنین می توانند موضوعات پیچیده تری مانند درمان های بینایی درمانی را برای بیماران بینایی‌ سنجی توضیح دهند.

گفتگو با چشم پزشک

وقتی صحبت از آموزش بیماران به میان می آید، ارتباط موثر حیاتی است. چه در مورد نتایج یک معاینه جامع چشم صحبت کنید و چه بیمار را برای یک عمل آماده کنید، باید تلاش کنید تا اطلاعات را به وضوح منتقل کنید. شما نباید بیمار را با اطلاعات غرق کنید، بلکه در عوض تصویر کاملی از سلامت چشم به او بدهید. همچنین مهم است که با آنها در سطح شخصی صحبت کنید، با صبر و حوصله مفاهیم پزشکی را به زبان ساده توضیح دهید و با آنها مانند یک دوست رفتار کنید تا به آنها کمک کنید احساس راحتی کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

36 + = 42

دکمه بازگشت به بالا