سایت و سئومطالب آموزشی

بهترین استراتژی انتخاب کلمه کلیدی پزشکی

انتخاب یک کلید واژه پزشکی مؤثر مستلزم در نظر گرفتن دقیق ارتباط، حجم جستجو و رقابت برای بهینه سازی یا سئو سایت و دستیابی به مخاطب مورد نظر است. برای انتخاب کلمه کلیدی پزشکی مناسب با شناسایی اصطلاحات یا عبارات خاصی که به طور دقیق موضوع پزشکی، درمان یا تخصص کلینیک شما را نشان می دهند، شروع کنید. همچنین می توانید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای ارزیابی حجم جستجو و رقابت استفاده کنید.

انتخاب کلمات کلیدی پزشکی طولانی، که عبارات خاص تری هستند، می توانند برای هدف قرار دادن مخاطبان خاص ارزشمند باشند. بعلاوه، در صورت مرتبط بودن با مکان مطب، کلمات کلیدی خاص مکان را در نظر بگیرید.

انتخاب کلمه کلیدی پزشکی

ممکن است  انتخاب کلمه کلیدی پزشکی به نظر یک فرآیند شهودی باشد اما این گونه نیست. در این مقاله چند نکته برای انتخاب کلمه کلیدی پزشکی و افزایش احتمال اینکه افراد مناسب شما را در فضای آنلاین پیدا کنند، را مرور می کنیم.

کلمات کلیدی دم بلند یا طولانی

کلمه کلیدی کلمه یا عبارتی است که در محتوای پزشکی شما مهم است و چیزی است که محتوای شما در مورد آن است. بیماران آینده نگر و فعلی از کلمات کلیدی در جستجوهای موتورهای جستجو برای شناسایی و جستجوی اطلاعات در مورد وضعیت یا نیاز پزشکی خود استفاده می کنند.

دو نوع کلیدواژه مختلف وجود دارد: عریض و دم بلند. کلمات کلیدی گسترده کلمات یا عباراتی کوتاه هستند که می توانند برای بسیاری از (یا همه) مراکز و سازمان های مراقبت های بهداشتی اعمال شوند. در همین حال، کلمات کلیدی دم بلند، کلمات یا عبارات طولانی‌تری هستند که مختص سازمان یا مکان شما هستند.

مثلا:

  • یک کلمه کلیدی گسترده می تواند «متخصص قلب» باشد.
  • یک کلمه کلیدی دم بلند این خواهد بود: «بهترین متخصص قلب در تهران».

نتیجه استفاده از عبارات کلیدی طولانی تر این است که می توانید مستقیماً با نیازهای بهترین بیماران آینده نگر خود صحبت کنید و در عین حال نکات طبیعی تفاوت های ظریف کلمات کلیدی را پیدا کنید. علاوه بر این، برای افرادی که به دنبال آن کلمات کلیدی خاص هستند، در صفحه نتایج جستجو (یا رتبه) بالاتری خواهید داشت. کلمات کلیدی دم دراز به شما این امکان را می دهند که هم کلمه کلیدی گسترده و هم کلمه کلیدی دم بلند را هدف قرار دهید و یک استراتژی کامل کلمه کلیدی برای موفقیت سئو را ایجاد کنید.

انتخاب بهترین کلمه کلیدی پزشکی

بهترین راه برای انجام تحقیق در مورد انتخاب کلمه کلیدی پزشکی این است که بررسی کنید رقبای شما چه کاری انجام می دهند. وب سایت آنها را بررسی کنید و کلمات کلیدی و موضوعاتی که برای آنها رتبه بندی می شود را شناسایی کنید. سپس، فهرستی جامع از کلمات کلیدی ممکن برای سایت خود تهیه کنید. ابزارهای آنلاین نیز می توانند به شما در کشف بهترین کلمات کلیدی کمک کنند.  کلمات مورد نظر خود را در ابزار کلمات کلیدی آنلاین برای تجزیه و تحلیل قرار دهید:

  • چند نفر به دنبال کلمات کلیدی شما هستند؟
  • سطح رقابت شما چقدر است؟
  • کدام بازارهای محلی بیشترین حجم جستجو را برای کلمات کلیدی شما دارند؟

هر چه تعداد جستجوها بیشتر باشد و رقابت شما کمتر باشد، بدیهی است که بهتر است. اما یافتن کلمات کلیدی منطبق با این ویژگی ممکن است دشوار باشد. در آن صورت، در فهرست نتایج پیمایش کنید تا کلمات/عباراتی را بیابید که از نظر متنی مرتبط هستند و تعادلی بین تعداد جستجو و رقابت کمتر وجود دارد.

کلمه کلیدی پزشکی را در محتوای خود را قرار دهید

هنگامی که بهترین کلمات کلیدی را کشف کردید، زمان آن است که تصمیم بگیرید آنها را در کجای متن خود قرار دهید. به طور کلی، کارشناسان پیشنهاد می کنند که در هر یک از صفحات محتوا دو یا سه کلمه کلیدی گسترده و سپس از دو تا چهار کلمه کلیدی دم بلند استفاده کنید.

گام های انتخاب کلمه کلیدی پزشکی

انتخاب کلمه کلیدی پزشکی موثر شامل چندین مرحله است تا مطمئن شوید مخاطبان مناسب را هدف قرار می دهد و رتبه را موتورهای جستجو بهبود می بخشد. در اینجا مراحل انتخاب کلمه کلیدی پزشکی وجود دارد:

  • تمرکز اصلی را شناسایی کنید:

موضوع اصلی محتوای پزشکی خود را به وضوح تعریف کنید. خواه یک وضعیت پزشکی، درمان یا خدمات بهداشتی باشد، تمرکز اصلی را مشخص کنید.

  • اصطلاحات مربوط به طوفان فکری:

فهرستی از اصطلاحات و عبارات مرتبط با تمرکز شناسایی شده ایجاد کنید.

  • از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید:

از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Google Keyword Planner، یا Ahrefs برای تجزیه و تحلیل حجم جستجو، رقابت و کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید.

  • کلمات کلیدی دم دراز:

کلمات کلیدی دم بلند را پیدا کنید که عبارات طولانی تر و خاص تری هستند. اینها می توانند برای هدف قرار دادن مخاطبان خاص موثر باشند.

  • تجزیه و تحلیل رقبا:

کلمات کلیدی مورد استفاده توسط رقبا یا وب سایت های پزشکی مشابه را تجزیه و تحلیل کنید.

  • ارتباط با محتوا:

اطمینان حاصل کنید که کلمه کلیدی انتخاب شده بسیار مرتبط با محتوایی است که ایجاد می کنید.

با دنبال کردن این مراحل، می توانید کلمات کلیدی پزشکی را انتخاب کنید که بازدید محتوای شما را افزایش می دهد، مخاطبان مناسب را جذب می کند و به موفقیت کلی حضور آنلاین مطب شما کمک می کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا