مدیریتمطالب آموزشی

پزشکان بازنشسته چه کارهایی می‌توانند انجام دهند؟

برنامه ریزی برای پزشکان بازنشسته نه تنها از منظر مالی مهم است، بلکه برای اطمینان از ایجاد سبک زندگی بازنشستگی که واقعاً از آن لذت می‌برید نیز مهم است. همه افراد متفاوت هستند و ممکن است از اینکه چقدر مسیرها برای رسیدن به اهداف بازنشستگی شما وجود دارد تعجب کنید. پزشکان بازنشسته چه کار می‌کنند؟ در اینجا برخی از محبوب ترین انتخاب ها آورده شده است.

ایده هایی برای پزشکان بازنشسته

آرامش همان چیزی است که اکثر مردم در دوران بازنشستگی به آن امیدوار هستند. پزشکان که معمولاً حقوق زیادی دریافت می‌کنند، به طور کلیشه ای دارای بازنشستگی زودهنگام تصور می‌شوند. با این حال، برای بسیاری، زندگی بازنشستگی اینطور نمی شود. برخی متوجه می‌شوند که بی حوصلگی و بی قراری خیلی سریع به سراغ آنها می‌آید. برخی دیگر با هزینه‌های غیرمنتظره مواجه می‌شوند یا متوجه می‌شوند که وضعیت مالی آن‌ها زندگی راحت مورد انتظارشان را فراهم نمی‌کند.

استراحت در خانه برای پزشکان بازنشسته

شاید اولین و راحت ترین انتخاب پزشکان بازنشسته ماندن در خانه باشد. واضح ترین مسیر بازنشستگی نیز ساده ترین راه است، استراحت کنید! پس از یک حرفه طولانی و اغلب پر استرس، بسیاری از پزشکان به سادگی تصمیم می‌گیرند که این حرفه را ترک کنند و زمان بیشتری را با دوستان و خانواده بگذرانند.

البته این مسیر نیز نیازمند برنامه ریزی است. به همین سادگی نیست که مقصد مورد علاقه خود را انتخاب کنید و فکر کنید که آیا می‌خواهید در آنجا زندگی کنید. همچنین باید عوامل دیگری مانند هزینه مسکن، تعداد دیگر بازنشستگان، دوستان یا اعضای خانواده را در نظر بگیرید. اگرچه ممکن است زندگی در مکانی گرم جذاب به نظر برسد، اما گزینه های زیادی برای انتخاب خواهید داشت.

تعادل زندگی کاری برای پزشکان

اولین چیزی که باید به آن توجه کنید بودجه است؛ یک لیست کوتاه از مکان های تعطیلات مورد علاقه خود تهیه کنید و در مورد هزینه زندگی تحقیق کنید. مشاوره با یک متخصص نیز ممکن است به شما کمک کند تا مقاصد بازنشستگی را ببینید.

سرگرمی های جدید را بیاموزید

برای بسیاری از پزشکان بازنشسته که بیشتر عمر خود را صرف پیمایش شغلی چالش برانگیز، پر ارزش و اغلب استرس زا کرده اند، فکر انجام کاری جز آرامش غیر واقعی است. برنامه‌ریزی بازنشستگی پزشکان برای این پزشکان بیشتر به فعالیت‌ها و علایق آنها مربوط می‌شود تا اینکه چقدر زمان می‌توانند برای آرامش سپری کنند. حتی اگر از رشته پزشکی بازنشسته شوند، بسیاری از پزشکان تصمیم می‌گیرند که عزم و اراده خود و اخلاق کاری خود را برای یادگیری چیزهای جدید به کار گیرند.

پس پزشکان بازنشسته برای تفریح ​​چه می‌کنند؟ از آنجایی که ارتباط با بیماران و سایر پزشکان بخش مهمی از شغل قبلی آنهاست، بسیاری از پزشکان بازنشسته سرگرمی ها یا مهارت هایی را انتخاب می کنند که در آن شما نه تنها به نظم و انضباط نیاز دارید، بلکه به توانایی ارتباط با دیگران مانند موسیقی یا نوشتن نیاز دارید. پزشکان اغلب منظم، مصمم و سخت کوش هستند – بنابراین هر شغلی را که برای گذراندن روزهای خود انتخاب می کنید، در مورد ارتقاء آن به سطح بعدی فکر کنید.

هنگام برنامه‌ریزی برای فعالیت‌هایی که روزهایتان را پر می‌کنند، به یاد داشته باشید که نه تنها به چیزهایی که از آن لذت می‌برید فکر کنید، بلکه به شما کمک می‌کند تا با مهارت‌هایی که در طول سال‌ها در پزشکی توسعه داده‌اید، سازگار بمانید.

کار پاره وقت برای پزشکان بازنشسته

خوشبختانه، راه‌های زیادی برای پزشکان وجود دارد که یا بازنشستگی را به تأخیر بیندازند یا با آرامش بیشتری به حرفه پزشکی خود ادامه دهند. اگر هنوز بازنشسته نشده اید و در یک مطب کار می‌کنید، یکی از گزینه های شما ممکن است کاهش ساعات کاری خود برای لذت بردن از کاهش تدریجی هفته کاری باشد. بسیاری از پزشکان از این روش برای مرحله بازنشستگی خود استفاده می‌کنند و زمانی که آنها کاملاً آماده ترک کلینیک نیستند، زمان بیشتری را با خانواده خود می‌گذرانند.

مدیر مراقبت های بهداشتی

وظیفه مدیران مراقبت های بهداشتی مدیریت مرکز و نظارت بر کارکنان است. آنها اغلب مسئول توسعه قوانین و مقررات تسهیلات و همچنین مدیریت امور مالی، بازاریابی و منابع انسانی هستند. البته همه پزشکان بازنشسته در حد یک مدیر نیستند. اگرچه تجربه مراقبت های بهداشتی مطمئنا کمک کننده خواهد بود، اما برای مدیریت یک مرکز به مجموعه ای متفاوت از مهارت ها نسبت به کلینیک پزشکی نیاز است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 18 = 21

دکمه بازگشت به بالا