بازاریابی

بازاریابی سلامت چیست؟

بازاریابی سلامت چیست؟

همانطور که می‌دانید دنیای اقتصاد و کسب و کار به عامل مهمی به نام مشتری یا همان مخاطب وابسته است. هر کسب و کار کوچک یا بزرگی برای این که بتواند در این دنیا حیات داشته باشد باید بتواند مشتری و مخاطب مناسب خود را پیدا کند. مشتری در معنای عام آن در دنیای اقتصاد بازار گفته می‌شود. از این رو پیدا کردن مشتری مفهوم بزرگی به نام بازاریابی را در پی خواهد داشت. در حوزه های مختلف کسب و کار روش‌های مختلفی را می‌توان برای بازاریابی در نظر گرفت اما یکی از حوزه‌هایی که می‌تواند روش‌هایی کاملاً متفاوت نسبت به سایر کسب و کارها داشته باشد، حوزه درمان و سلامت می‌باشد. در واقع در این بازاریابی باید راه دیگری را نسبت به سایر انواع بازاریابی‌ها طی کند.

علت این موضوع نیز کاملاً مشخص است. شما در بقیه انواع بازاریابی‌ها با هزاران دلیل و مدرک می‌خواهید مخاطب را مجاب کنید که به شما اعتماد کند. اما اگر شما همین روش را به عنوان بازاریابی سلامت انجام دهید به مخاطب خود این موضوع را گوشزد می‌کنید که مریضی شما آرزوی ماست و این بدترین نوع از تبلیغات پزشکی ممکن می‌تواند باشد.

بازاریابی سلامت و یک بازی برعکس

در بازاریابی سلامت باید یاد بگیرید که برعکس بقیه انواع کسب و کارها بازی کنید. در کلام بهتر شما به مخاطب باید اینگونه القا کنید که اصلا دوست ندارید آن‌ها مریض شوند تا به شما مراجعه کنند. این یعنی دادن هدف اصلی به مخاطب. اما واقعیت این است که مخاطب باز مریض می‌شود و این که از بیماری دور بماند تقریباً غیر ممکن است. بنابراین وقتی شما بتوانید هدف خودتان را با هدف مخاطب در بازاریابی سلامت تطبیق دهید یعنی برنده اصلی بازی هستید. بنابراین در دید اول شما مخاطب را مجبور به استفاده از خدمات خود نمی‌کنید، بلکه به آن القا می‌کنید اگر از خدمات شما استفاده کند دیگر نیازی به آن‌ها نخواهد داشت و این بزرگترین هدف در بازاریابی سلامت می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× 9 = 81

دکمه بازگشت به بالا