تبلیغات

جذب بیمار از طریق رپورتاژ پزشکی

جذب بیمار از طریق رپورتاژ پزشکی

مخاطب امروز به خاطر این که بسیار زیاد و از هر جهت تحت بمباران تبلیغاتی قرار دارد در برابر هر نوع تبلیغاتی مخصوصاً تبلیغات پزشکی مقاومت خاصی نشان می‌دهد. مگر این که این تبلیغات بتواند بسیار خلاقانه و هنرمندانه باشد و ذهن مخاطب را بشکافد. اما مسلماً از هر 100 تبلیغ شاید یک تبلیغ بتواند این ویژگی را با خود داشته باشد. بنابراین باید کار دیگری کرد. باید ذهن مخاطب را منحرف کرد. به مخاطب طوری نشان داد که در حال دیدن و خواندن یک اطلاعات مفید و لازم است و در بین این اطلاعات تبلیغات در زیر لایه دوم محتوا منتقل می‌شود و مخاطب بدون آنکه بداند تحت تبلیغات قرار می‌گیرد.

این اتفاق باید بسیار دقیق و با احتیاط صورت بگیرد. زیرا اگر ناشیانه باشد مخاطب حس منفی بسیاری پیدا می‌کند و در واقع یک ضد تبلیغ رخ می‌دهد. این به مفهوم خلاصه شده یک رپورتاژ می‌باشد.

رپورتاژ در دنیای پزشکی و درمان

در حوزه درمان استفاده از رپورتاژ به چند دلیل هم بسیار موثر و هم بسیار ساده‌تر از بقیه حوزه‌ها می‌باشد.

  1. مردم به دلیل عدم اطلاع کامل از حوزه پزشکی در اکثر مواقع به دنبال کسب اطلاعات می‌باشند. این یعنی مخاطب خواهان خواندن یک سری اطلاعات است. حال می‌توان به سادگی این اطلاعات را در قالب یک رپورتاژ پزشکی به مخاطب ارائه داد.
  2. حوزه درمان جز معدود کسب و کارهایی است که بعد از دادن اطلاعات نیاز کاربر بیشتر می‌شود. یعنی نه تنها کاربر از دیدن نام و برند یک کلینیک یا پزشک در انتهای رپورتاژ ناراحت و سرخورده نمی‌شود بلکه احساس می‌کند که دقیقا به آن نیاز دارد و از یافتن آن خوشحال می‌شود.
  3. یک رپورتاژ پزشکی در حقیقت ذهن بیمار و شخص را روشن می‌کند. این اتفاق باعث ایجاد اعتماد بین بیمار و آن برند می‌شود. در حقیقت رابطه‌ای شبیه به یک معلم و شاگرد در این بین برقرار می‌شود و بیمار به سبب اطلاعاتی که کسب کرده نسبت به آن کلینیک یا برند احساس دین می‌کند و این چیزی است که باعث جذب مخاطب می‌شود.

شش راهکار برای آنکه بیماران به کلینیک شما مراجعه کنند.

روند درمان، یک روند بر پایۀ اعتماد به پزشک است، اما این به معنای نادیده گرفتن تأثیر رپورتاژ بر جذب بیمار نیست. برای رشد مطب خود و کسب درآمد بیشتر نه تنها لازم است تا روابط خود را با بیماران فعلی‎تان حفظ کنید، بلکه باید به دنبال جذب افراد جدید نیز باشید. در این مقاله هشت راهکار اثبات شده برای جذب بیماری از طریق آگهی را به شما خواهیم آموخت.

ما در بازاریابی دیجیتال متوجه شدیم که اکثر پزشکان عملکرد خوبی دارند. آن چه باعث می‎شود تا افراد و بیماران جدید را از دست بدهند غفلت از تأثیر رپورتاژ بر جذب بیمار است. آن‎ها در بازاریابی و ارائۀ و معرفی خدمات سلامتی‎شان مهارت کافی ندارند.

1. یک وب سایت با محوریت سلامت و مراقبت‌های بهداشتی بسازید.

البته ایجاد هر وبسایتی به معنای تأثیر رپورتاژ بر جذب بیمار نیست. یک وبسایت باید به شکل تعاملی طراحی شود. و به پرسش ‎های بیماران پاسخ دهد. ما در عصر دیجیتال زندگی می‎کنیم. بسیاری از مردم قبل از اینکه بخواهند به شما مراجعه کنند، دربارۀ نیازهای خود در گوگل جستجو می‎کنند. در صورتی که یک کلینیک آنلاین نداشته باشید، فرصت های زیادی را از دست خواهید داد. وبسایت پاسخگو نشان می‎دهد که شما نیازهای بیماران را می‎شنوید.

یک وب سایت مفید باید دارای ویژگی های زیر باشد:

  • پورتال نوبت‎دهی و امکان رزرو نوبت برای بیمار
  • معرفی حوزه‎های تخصصی پزشکی شما و خدماتی که بیمار امکان دریافت آن را دارد.
  • امکان گفتگوی آنلاین و برقراری ارتباط با بیماران
  • معرفی از پزشک و سایر کارکنان در مطب و کلینیک
  • یک فهرست از مکان‎هایی که شما به عنوان پزشک در آن مناطق فعالیت دارید.
  • بخش وبلاگ برای آموزش و دادن اطلاعات مفید به خوانندگان و بیماران
  • امکان پرداخت آنلاین هزینه‎های درمانی
  • پیوندها به حساب رسانه‎های اجتماعی شما
  • بخش معرفی و تماس با ما که به جزئیات آدرس و خدمات ارائه شدۀ شما بپردازد.

به این ترتیب باید گفت که برای افزایش تأثیر رپورتاژ بر جذب بیمار، شما باید اول از همه به خوبی خود را بشناسید و سپس به درستی خود را معرفی نمایید.

2. با بهینه‎ سازی و بروز کردن مدام سایت خود، امکان دیده شدن خود را بالا ببرید.

شاید فکر کنید جذب بیمار با بازاریابی دیجیتال با ایجاد یک وبسایت تمام شده است. ولی اینطور نیست. داشتن یک وبسایت پزشکی کافی نیست. شما نمی‎خواهید بعد از آن همه تلاش برای ساخت یک وبسایت معتبر، صفحۀ شما مانند یک بیلبورد تبلیغاتی در میان بوته ‎های کنار جاده گم شود. وبسایت شما باید به صورت آنلاین قابل مشاهده باشد. برای همین نیاز به بهینه ‎سازی وبسایت خود دارید تا زمانی که بیماران بالقوه در گوگل به جستجوی نیازهای خود می‎پردازند با سایت شما مواجه شوند.

بدین منظور راه‎های مختلفی وجود دارد که در ادامه چند مورد از آن‎ها را برای تأثیر رپورتاژ در جذب بیمار برایتان مطرح می‎کنیم:

  • تصاویر وبسایت پزشکی خود را بهینه کنید.
  • از کلمات سئو استفاده کنید و تمام صفحات را با کلمات کلیدی مشخص بهینه کنید.
  • از سرعت بالا آمدن سایت خود مطمئن شوید تا کاربران به راحتی بتوانند از مطالب شما استفاده کنند.
  • به سایت‏ها و سازمان‎های بهداشتی معتبر لینک بدهید.
  • به صفحات مختلف وبسایتتان را با اینترلینک یا همان لینک‌های داخلی به هم متصل کنید.

3. از خدمات فهرست کسب و کارهای من در گوگل (Google My Business) استفاده کنید.

تکمیل پروفایل در این بخش از گوگل به شما امکان دیده شدن در میان مراکز مراقبت‎های بهداشتی محلی را می‎دهد. به این ترتیب اگر یک بیمار به دنبال مراکز پزشکی در یک منطقه باشد، با جستجوی نام مکان، مطب و کلینیک شما را برایش نمایش داده خواهد شد.

در کنار آن نام خود را در خدمات پزشکی محلی خود و در وبسایت ‎های بومی و لینک سایت خود را در آن‎ها ثبت کنید. همچنین در تمام تبلیغات و در صفحۀ GMB هم لینک سایتان را قرار دهید.

4. نظرات و توصیه‎ های بیماران را دریافت کنید.

برای آنکه تبدیل به یک برند در عرصۀ پزشکی شوید، باید نظرات مثبت بیماران فعلی‎تان و آن هایی که قبلا به شما مراجعه کرده‎اند را داشته باشید. شما باید نشان دهید که پزشکی قابل اعتماد برای بیماران هستید. تأثیر رپورتاژ بر جذب بیمار تا حدود زیادی به تجربه های قبلی مراجعه کنندگان قبلی شما بستگی دارد.

وضعیت بیماران قبلی‎تان را پیگیری کنید. از بهبودی‎شان اطمینان حاصل کنید و از آن‎ها بخواهید نظرشان را دربارۀ خدمات پزشکی شما و نحوۀ مراقبتتان اظهار دارند. توصیفات و نظرات مثبت را در صفحۀ GMB و صفحات اجتماعی و وبسایت خود منتظر کنید. به این ترتیب افراد جدید ترغیب خواهند شد تا به شما مراجعه کنند.

5. برای تأثیر رپورتاژ بر جذب بیمار از رسانه های اجتماعی استفاده کنید.

یک حضور قوی در رسانه‎های اجتماعی تأثیر مثبتی بر عملکرد شما و جذب بیماری از طریق تبلیغات خواهد داشت. حداقل یک حساب اینستاگرام، لینکدین یا توییتر که اختصاص به فعالیت‎های پزشکی شما داشته باشد، ایجاد کنید. اگر بتوانید ویدیوهای آموزشی در سایت‎هایی چون یوتیوب یا آپارات آپلود کنید در معرفی شما مؤثر خواهد بود.

برای تأثیر رپورتاژ بر جذب بیمار، باید بتوانید تمامی رسانه ‎های اجتماعی خود را مدیریت کنید. و در آن ها محتوا قرار دهید. به صورت دوره‎ای پست‎ های مرتبط با بهداشت، تصاویر پزشکی، نقل قول‎ های سلامتی و نکات مراقبتی را به اشتراک بگذارید. محتواهایتان را بر بیماران و ارائۀ اطلاعات، خدمات پزشکی و حل مشکلات سلامتی متمرکز کنید. همیشه یک پیوند به وبسایت خود بدهید.

6. برای تبلیغات هزینه کنید.

رسانه های اجتماعی محل فوق العاده‎ای برای جذب بیمار از طریق تبلیغات هستند. ولی برای کسب ترافیک بیشتر لازم است از تبلیغات پولی نیز استفاده کنید. برای همین یک بودجه برای تبلیغات خود کنار بگذارید تا صفحۀ شما در صفحات مرتبط دیگر به نمایش درآید. می‎توانید از تبلیغات گوگل استفاده کنید.

یک بیانیۀ مطبوعاتی و یا یک متن رپورتاژ تهیه کنید و از آن برای جذب بیمار با آگهی استفاده نمایید. قرار نیست شما کالایی را به فروش برسانید، آنچه شما قصد فروش آن را دارید، مراقبت های پزشکی و سلامتی است. پس لازم است تا از طریق محتوای خوب برای رپورتاژ، مخاطب را به سایت خود چذب نمایید.

اگر برای بازاریابی پزشکی خود و یا برندسازی نیاز به مشاوره و کمک دارید، تیم ما در طب مارکتینگ به شما کمک خواهد کرد.

چنانچه به خدمات تبلیغاتی رپورتاژ پزشکی جهت جذب بیمار جدید نیاز دارید، کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× 3 = 30

دکمه بازگشت به بالا