مدیریتمطالب آموزشی

3 مزایای عمده ارزیابی بازخورد بیمار

ارزیابی بازخورد بیمار یک عامل حیاتی در سیستم های کیفیت مراقبت های بهداشتی است و راه را برای شفافیت و پاسخگویی در مراقبت های بهداشتی هموار می کند. ارزیابی در مورد جمع آوری، ارزیابی و پاسخ به نظرات و شکایات بیمار است.

موفقیت کلینیک پزشکی شما کاملاً به مهارت شما، کارایی تیم شما یا کیفیت خدمات شما بستگی ندارد. بیماران نقش مهمی در رشد عمل شما دارند زیرا بدون آنها نمی توانید وجود داشته باشید.

مزایای ارزیابی بازخورد بیمار

صنعت پزشکی برای بازخورد بیمار ارزش زیادی قائل است، زیرا به مواردی که نیاز به بهبود دارند و عواملی که تجارب مراقبتی را افزایش می‌دهند، اشاره می‌کند. در اینجا 3 مزیت اصلی ارزیابی بازخورد بیمار و نحوه دریافت آن از بیماران آورده شده است.

1.  ارزیابی بازخورد بیمار به شما در شناسایی مسائل داخلی کمک می کند

بازخورد بیمار در درک نحوه درک بیماران از عمل شما بسیار مهم است. هیچ راهی بهتر از دریافت و ارزیابی بازخورد بیمار برای ایجاد و اعمال تغییرات موثر در عمل شما وجود ندارد .

برای شناسایی مسائل داخلی و رفع شکاف هایی که ممکن است بر حفظ و درآمد بیمار شما تاثیر بگذارد، باید بینشی در مورد آنچه که بیماران در مورد شما فکر می کنند به دست آورید. با ارزیابی و پرورش بازخورد بیمار، تصور بهتری از جایگاه عمل شما در قلب بیماران دارید. سپس می توانید از اطلاعات برای بهبود خدمات خود استفاده کنید و کیفیت مراقبتی را که ارائه می دهید افزایش دهید.

به طور معمول، شما فقط یک پنجره کوتاه برای تعامل با بیماران و رسیدگی به نگرانی ها و نیازهای آنها دارید. فیدبک قصد دارد اطلاعاتی در مورد عمل شما از طریق چشمان بیماران به شما ارائه دهد.

2. آنچه را که بیماران شما واقعاً می خواهند روشن می کند

بازخورد بیمار مترادف با تجربه بیمار و رضایت بیمار است. آنها می گویند که بیمار بعد از درمان چقدر احساس خوبی دارد. بیماران تجربیات مثبت و منفی در مراقبت های بهداشتی دارند. با جمع‌آوری بازخورد، جنبه‌های خوب و بد خدمات خود را می‌شناسید، که به شما کمک می‌کند تجارب آینده بیمار را بهبود ببخشید.

به عنوان مثال، آیا بیمار شما تجربه رزرو آرامی با سیستم زمان‌بندی آنلاین شما داشته است ؟ آیا دریافت دو بار یادآوری قرار در روز قبل از قرار خود را غیر ضروری می دانند؟ تجربه آنها از کارمندان چگونه بود؟

چرا بررسی بازخورد بیماران برای کسب و کار پزشکی شما مهم است

از طریق بازخورد بیمار، درک جامع و گاهی بسیار دقیقی از نحوه درک بیمار از جنبه‌های خاصی از تمرین شما به دست می‌آورید، برخی ممکن است برای شما نقاط کور باشند. هنگامی که بیماران احساس می کنند از عمل شما ارزشمند و خوشحال هستند، به افراد دیگر، به ویژه خانواده و دوستان خود می گویند و حتی نظرات مثبتی را به صورت آنلاین می نویسند و شهرت شما را افزایش می دهند. وقتی آنها غیر از این احساس می کنند، قضیه برعکس است، هیچ کس آن را نمی خواهد.

3.  ارزیابی بازخورد بیمار فرهنگ ارتباطات باز و بهبود مستمر را ایجاد می کند

مگر اینکه تجربه یک بیمار را درک کنید، بهبود و هماهنگی با نیازها و خواسته های مختلف بیماران می تواند چالش برانگیز باشد. بهترین استراتژی برای اینکه تمرین شما مرتبط بماند و در راس بازی شما قرار گیرد، ایجاد فرهنگ ارتباط باز بین کارکنان با به اشتراک گذاری و تجزیه و تحلیل بازخورد بیماران است.

جمع‌آوری و ارزیابی بازخورد بیمار به شما و تیمتان این توانایی را می‌دهد که عملکرد را به حداکثر برسانید و بهبود ببخشید، چه از طریق مدیریت گردش کار یا معرفی خدمات جدید.

نحوه دریافت بازخورد بیمار

دریافت بازخورد از بیماران می تواند چالش برانگیز باشد، بنابراین باید مهارت های ارتباطی موثری داشته باشید. جدای از دریافت بازخورد مثبت از بیمار، باید مطمئن شوید که نظرات معقول و قابل توجه برای عمل پزشکی شما هستند.

کلید دریافت بازخورد مفید از بیماران، پرسیدن سؤالاتی است که به آنها امکان تفکر و تأمل را می دهد. در اینجا چند سؤال وجود دارد که ممکن است از بیماران خود در رابطه با تجربه آنها از مطب خود بپرسید:

  • فکر می کنید چه چیزی با تجربه مراقبتی شما خوب بود؟
  • آیا احساس می کنید که دکتر مراقبت عالی ارائه کرده است؟ اگر نه، چرا؟
  • برای بهبود چه کنیم؟
  • چقدر احتمال دارد که ما را به خانواده و دوستان خود معرفی کنید؟

بهتر است اطمینان حاصل شود که بیمار به موقع بازخورد می دهد زیرا بازتاب زمانی که حافظه او هنوز تازه است، معمولاً بلافاصله پس از اتمام خدمات، بهترین کار را دارد. مهمتر از آن، اگر بیماران بدانند که تجربه‌شان برای شما مهم است، بازخورد ارزشمندی را ارائه می‌کنند.

یک راه آسان برای جمع آوری و ارزیابی بازخورد بیمار از طریق پیامک است. در حالی که پرسیدن مستقیم از بیماران در مورد تجربه آنها از عمل شما سودمند است، برخی از بیماران تمایلی به گفتگو درباره بازخورد مستقیم با پزشک خود ندارند. به همین دلیل است که بررسی های آنلاین محبوب هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× 1 = 8

دکمه بازگشت به بالا