اخبار

کمبودهای دارویی به دو شکل در کشور خودنمایی می‌کند

سید حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو، از دسترسی معاونین غذا و داروی سراسر کشور به داروهای توزیع شده در بستر سامانه تیتک خبر داد. وی در حاشیه جلسه شورای کلان منطقه هشت کشور، درباره کمبودهای دارویی اظهار کرد:

در این نشست‌ها مشکلات و راهکارهای توسعه حوزه دارو، تجهیزات پزشکی، مواد غذایی و سایر اقلام سلامت محور، معاونت‌های مربوطه مطرح و معاونین غذا و دارو مسائل استان و دانشگاه را مطرح و پیگیر وضعیت سهمیه‌های دارویی هستند. همچنین پس از طرح مسائل، راهکارهای برون رفت و بهبود شرایط ارائه و پیگیری می‌شود.

وی گفت:

کمبودهای دارویی به دو شکل کمبودهای جهانی و کشوری مطرح است که کمبودهای جهانی باید از مسیر منطقی کردن تجویز و مصرف مدیریت شود؛ کمبودهای کشوری نیز از طریق افزایش تولید، واردات موازی و مدیریت توزیع از طریق جابجایی منابع موجود شرکت‌های پخش قابل رفع است.

الزام حضور پزشک در اینستاگرام

معاون وزیر بهداشت با اشاره به دسترسی‌های ایجاد شده برای معاونین غذا و دارو در سامانه تیتک به منظور رصد اقلام دارویی توزیع شده در سراسر کشور، افزود:

در این سامانه موجودی هر معاونت به صورت ریز اقلام دارویی و بر اساس IRC موجود است و هر معاونت در صورت بروز کمبود می‌تواند موجودی سایر استان‌ها را رصد و اقدام مقتضی را انجام دهد.

منبع: mehrnews.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + = 6

دکمه بازگشت به بالا