مدیریتمطالب آموزشی

چرا بررسی بازخورد بیماران برای کسب و کار پزشکی شما مهم است

ایجاد یک سیستم قوی برای بررسی بازخورد بیماران به مراکز درمانی اجازه می‌دهد تا قبل از اینکه خیلی دیر شود، مشکلات احتمالی و عدم مراجعه مجدد بیماران را شناسایی کرده و به آنها رسیدگی کنند. ارائه یک تجربه برتر برای بیمار نه تنها بیماران شما را راضی نگه می‌دارد و آنها را دوباره به کلینیک شما برمی‌گرداند، بلکه تلاش‌های شما را برای جذب بیمار نیز تاثیر گذار می‌کند. بهترین راه برای سنجش تجربه بیمار درخواست بازخورد از بیمار است.

چرا عدم بررسی بازخورد بیماران به عملکرد کلینیک یا مطب شما آسیب می‌رساند

با درخواست از بیماران برای بازخورد، آن دسته از بیمارانی که تجربه مثبتی دارند می‌توانند مدارک مهمی را به شما ارائه دهند که به جذب بیماران جدید کمک می‌کند. بررسی بازخورد بیماران به نوبه خود، بیمارانی که تجربه منفی دارند، این فرصت را دارند که تجربیات خود را به اشتراک بگذارند و به شما این فرصت را می‌دهند که به هر مشکلی رسیدگی کنید. در غیر این صورت، آنها ممکن است یک کامنت آنلاین منفی عمومی بگذارند، تجربه خود را با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارند، یا بدتر از آن دیگر به مطب شما برنگردند.

چگونه به بازخوردهای منفی بیماران پاسخ دهیم؟ روش مدیریت نظرات منفی بیماران

پزشکان بدون بررسی بررسی بازخورد بیماران چندین فرصت کلیدی را از دست می‌دهند، از جمله توانایی تعامل با بیماران خود، اصلاح مشکلات احتمالی و ایجاد شهرت آنلاین قوی. چرا عدم  بررسی بازخورد بیماران برای کسب و کار پزشکی شما مضر است؟

 بیماران ممکن است فکر کنند که به آنها اهمیت نمی‌دهید

درخواست فعالانه از بیماران برای بازخورد کمک زیادی به تقویت ارتباط بیمار و ارائه دهنده می‌کند. بیماران می‌خواهند احساس کنند که نظرات و مشاهدات آنها اهمیت دارد. اگر بیماران احساس نکنند که شنیده می‌شوند، از تعویض دکتر خود هراسی ندارند. در واقع، بیش از یک سوم بیماران (36 درصد) می‌گویند که در دو سال گذشته یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی را ترک کرده‌اند و هشت نفر از 10 نفر این کار را به دلیل تجربه حضوری ضعیف و یا عدم دسترسی و ارتباط انجام دادند.

ارتباط با بیمار (PRM) چیست؟

بینش ارزشمندی برای کنترل شهرت آنلاین دریافت نمی‌کنید

مراکز درمانی که به طور فعال به  بررسی بازخورد بیماران از طریق نظرسنجی‌های خودکار نمی‌پردازند، ممکن است از مشکلاتی که می‌توانند بر رضایت کلی بیمار تأثیر بگذارند بی‌اطلاع باشند. با ارسال نظرسنجی‌های خودکار پس از ویزیت بیمار، به داده‌ها در زمان واقعی دسترسی خواهید داشت. همچنین منجر به انجام  اقداماتی می‌شوند که که از حفظ بهتر بیمار پشتیبانی می‌کنند و نرخ رضایت را در طول زمان بهبود می‌بخشد. به علاوه، می‌توانید به بازخوردهای منفی به سرعت پاسخ دهید. بیشتر بیمارانی که نگرانی دارند فقط می خواهند شنیده شوند.

عدم  بررسی بازخورد بیماران ممکن است به شهرت شما لطمه بزند

عدم  بررسی بازخورد بیماران می‌تواند تأثیر جدی بر شهرت کلی آنلاین شما داشته باشد. به هر حال، اگر تعداد کمی از آنها را داشته باشید، یک بررسی منفی می تواند تاثیر مخربی بر میانگین رتبه بندی شما داشته باشد. شصت و نه درصد از بیماران مراکز درمانی با میانگین امتیاز ستاره کمتر از 4.0 را در نظر نمی‌گیرند.

چه دلایلی باعث ترک مطب توسط بیماران شما می‌شود؟

نظرسنجی های رضایت بیمار اغلب به بیماران خوشحال یادآوری می‌کند که تجربیات مثبت خود را از طریق بررسی آنلاین به اشتراک بگذارند. در واقع، تحقیقات پلتفرم PatientPop نشان می‌دهد که بیمارانی که از یک ارائه‌دهنده یا پزشک درخواست بازخورد می‌کنند، بیش از دو برابر بیشتر احتمال دارد که یک بررسی آنلاین مثبت ارسال کنند.

سخن پایانی

از روزگاری که کارت های نظرسنجی کاغذی در اتاق انتظار کلینیک شما وجود داشت، خیلی گذشته است. اگر آماده شروع جمع آوری بازخورد بیماران برای پزشکان هستید، راه حل دیجیتالی را انتخاب کنید. مراکز درمانی باید از یک سیستم مدیریت شهرت آنلاین استفاده کنند که به آنها امکان می‌دهد میانگین رتبه بندی ستاره خود را در سایت نظارت کنند، بررسی های دریافتی بیمار را پیگیری کرده و به آنها پاسخ دهند و درخواست های خودکار برای بازخورد بیمار ارسال کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

26 + = 29

دکمه بازگشت به بالا