مدیریتمطالب آموزشی

4 مرحله برای رشد یک مطب سودآور (حتی اگر از صفر شروع کنید)

بازاریابی پزشکی یک حیطه منزوی نیست و از تبلیغات خیلی عمیق تر می‌شود. بازاریابی کل عملیات رو به رو بیمار شما را پوشش می‌دهد و در تمام مدت زمان انجام خدمات بیمار، از لحظه ای که او در مورد شما باخبر می‌شود، تا حفظ او به عنوان یک بیمار وفادار و ارجاعات تشویقی انجام می‌شود. برای رشد مطب سودآور خود، به یک جریان ثابت از بیماران جدید و تعداد زیادی از بیماران قدیمی نیاز دارید. چگونه اون کار را انجام می‌دهید؟

مرحله شماره 1: ایجاد تقاضا برای چشم انداز جدید مطب سودآور

برخی گزارش ها می‌گویند که ما روزانه به طور متوسط ​​5000 آگهی می‌بینیم. قبل از برنامه ریزی بیماران برای اولین ملاقات یا قدم گذاشتن به اتاق انتظار شما، باید توجه آنها را جلب کنید. به طور خاص، شما باید بفهمید که چگونه می‌خواهید به مشتریان خود (کانال‌ها) دسترسی پیدا کنید و برای برنده شدن و حفظ علاقه آنها چه کاری انجام می‌دهید.

همه در مورد گزینه های معمولی مانند تلویزیون، رادیو، بیلبوردها و پست مستقیم می‌دانند. اینها گزینه های خوبی هستند، اما می‌توانند غیر شفاف و گران باشند. با این حال، این فضای آنلاین است، که در آن گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای دارید که کنترل بیشتری (برای بهبود تبدیل‌ها) و داده‌ها (برای تعیین ROI) و مطب سودآور شما فراهم می‌کنند. هر یک هنوز هم برای شما هزینه ای دارد (تصویر زیر را ببینید). به عنوان مثال، تبلیغات پزشکی سرمایه بیشتری می خواهد، اما سئو به زمان، مهارت و صبر بیشتری نیاز دارد.

مرحله شماره 2: افراد بالقوه بیشتر را به بیماران تبدیل کنید

بعد از اینکه علاقه افراد را به خود جلب کردید، وقت آن است که آنها را وادار به انتخاب کنید. چندین مولفه برای این وجود دارد، و برای دستیابی به بهترین نتایج، باید هر کدام و همه با هم کار کنند:

  • لحظه صفر حقیقت و تعامل: با جستجوی خودتان شروع کنید. چی میبینی؟ آیا نظرات و مقالات را دوست دارید؟ یا اینکه برند شما بصورت آنلاین کاملا نامرئی است؟
  • اثبات اجتماعی و اعتبار: آیا در زمینه یا بازار خود یک رهبر فکری هستید؟ مردم چگونه می دانند؟ چه محتوایی را می‌توانند ببینند؟ در چه اخبار یا رسانه های برجسته ای حضور داشته اید؟ چند بیمار یا مشترک دیگر راضی دارید
  • کپی‌نویسی و کال تو اکشن (CTA): آیا از پیام‌رسانی و کپی‌نویسی مناسبی برای مخاطبان هدف خود استفاده می‌کنید که مشکلات آنها را حل می‌کند؟ و آیا از فراخوان‌های مستقیم و واضح استفاده می‌کنید که دقیقاً به مردم می‌گوید چه سود یا نتیجه‌ای را می‌توانند انتظار داشته باشند؟

تولید محتوای پزشکی

مرحله سوم: بیماران را برای ایجاد اعتماد پرورش دهید

فقط به این دلیل که شخصی یک بازدید اولیه را رزرو می کند، به این معنی نیست که قرار است برگردد. چگونه می‌توانید احتباس را افزایش دهید (مردم را درگیر نگه می‌دارید و در حلقه نگه می‌دارید)، در حالی که انحراف را کاهش می‌دهید (میزان بیمارانی که یکبار ویزیت می‌کنند که رادار شما را رها می‌کنند)؟

اینجاست که کانال های بازاریابی سنتی کوتاه می آیند. یک نقطه رادیویی، بیلبورد، یا قطعه پست مستقیم واقعاً با مردم ارتباط برقرار نمی کند و اعتماد ایجاد نمی کند. در مقابل، بازاریابی ایمیلی در اینجا عالی است و شما را قادر می سازد پیام هایی مرتبط و به موقع ایجاد کنید.

مرحله چهارم: از بیماران وفادار بخواهید شما را معرفی کنند

در نهایت، با اجرای تبلیغات رسانه های اجتماعی که باعث می‌شود مردم از توصیه و ارجاع شما به نمودارهای اجتماعی خود احساس خوبی داشته باشند، از اثرات شبکه داخلی بهره ببرید، به خصوص زمانی که دیگران واقعاً ثبت نام می‌کنند. ایجاد کمپین هایی مانند این برای هر مرحله اصلی از چرخه خرید، اطمینان حاصل می‌کند که شما به طور مداوم تقاضای کافی برای رشد چشمگیر و رسیدن به مطب سودآور خود ایجاد می‌کنید.

آشنایی با چند شاخص کلیدی عملکرد مطب

در دنیایی که مصرف‌کنندگان می‌توانند و قبل از اینکه با شما تماس بگیرند، خرید می‌کنند، نمی‌توانید به شبکه‌های بیمه یا دیگر استراتژی‌های قدیمی برای ارائه بیماران تکیه کنید. برای ایجاد برندی که مردم به دنبال آن باشند، باید فعال باشید. مسیر از غریبه ها به بیماران وفادار به پیام رسانی مداوم در مورد ارزشی که ارائه می دهید بستگی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 × = 56

دکمه بازگشت به بالا