بازاریابیمطالب آموزشی

رشد کلینیک را تقویت کنید؛ 5 استراتژی برای بهبود ارجاعات دهان به دهان

به عنوان یک متخصص پزشکی و مدیر کلینیک می دانید که ارجاعات دهان به دهان روشی قدرتمند برای جذب بیماران جدید به مطب شما است. بیماران شادی که تجربیات مثبت خود را به اشتراک می گذارند می توانند به آوردن چندین بیمار جدید رایگان کمک کنند. با این حال، دریافت آن ارجاعات می تواند یک چالش باشد. داشتن یک استراتژی قوی برای تشویق بیماران خود به انتشار این خبر بسیار مهم است.

نکات ارجاعات دهان به دهان

در این مقاله، تکنیک‌های مؤثری را برای بهبود ارجاعات دهان به دهان نشان خواهیم داد. چه به تازگی شروع به کار کرده باشید یا به دنبال گسترش پایگاه بیماران خود باشید، این نکات به شما کمک می کند تا بیماران جدید را جذب کرده و کسب و کار خود را توسعه دهید.

1. ارائه مراقبت استثنایی از بیمار:

برای ارائه مراقبت های استثنایی از بیمار، مطمئن شوید که بیماران شما احساس می کنند شنیده می شوند و ارزش دارند. زمانی را صرف شناخت آنها و نیازها و نگرانی های منحصر به فردشان کنید. همدلی و شفقت نشان دهید و مطمئن شوید که به سؤالات یا مسائلی که ممکن است داشته باشند رسیدگی کنید. ارائه مراقبت عالی از بیمار نه تنها احتمال دریافت ارجاعات را افزایش می دهد، بلکه منجر به افزایش نرخ نگهداری بیمار می شود.

یکی دیگر از جنبه های کلیدی مراقبت از بیمار استثنایی، ارتباط است. اطمینان حاصل کنید که به طور واضح و مؤثر با بیماران خود ارتباط برقرار می کنید تا آنها در درمان خود آگاه و مطمئن باشند. دستورالعمل های روشنی را برای مراقبت در منزل به آنها ارائه دهید و برای اطمینان از پیشرفت آنها با آنها پیگیری کنید.

سرمایه گذاری بر روی تجهیزات و فناوری پیشرفته نیز می تواند به شما در ارائه مراقبت استثنایی از بیمار کمک کند. بیماران از جدیدترین ابزارها و تکنیک هایی که می تواند به آنها کمک کند تا سریعتر و راحت تر به اهداف سلامتی خود دست یابند قدردانی کنند.

به یاد داشته باشید که ارائه مراقبت های استثنایی از بیمار فقط مربوط به جنبه های بالینی درمان نیست. همچنین شامل تجربه کلی بیمار، از جمله تمیزی و راحتی در مطب شما، صمیمیت کارکنان و کارایی فرآیندهای شما می شود. با تمرکز بر ارائه مراقبت های استثنایی، می توانید بیماران وفاداری ایجاد کنید که مشتاق هستند دوستان و خانواده را به مطب شما معرفی کنند و ارتباط با بیماران خود را نیز بهبود ببخشید.

2. درخواست معرفی:

راه دیگر برای درخواست ارجاعات دهان به دهان این است که پس از هر قرار ملاقات، یک پیام پیگیری ارسال کنید و از بیمار برای انتخاب مطب خود تشکر کنید و از او بپرسید که آیا کسی را می شناسد که می تواند از خدمات شما بهره مند شود یا خیر. همچنین می‌توانید کارت‌های ارجاع را در اتاق انتظار یا محل پذیرش خود قرار دهید و بیماران را تشویق کنید که آنها را ببرند و با دیگران به اشتراک بگذارند.

مهم است که مطمئن شوید درخواست شما برای ارجاع واقعی است و تهاجمی نیست. به بیماران خود اجازه دهید بدانند که برای اعتماد آنها ارزش قائل هستید و ارجاع آنها برای مطب شما اهمیت زیادی دارد.

علاوه بر این، درخواست ارجاع از سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی در شبکه خود را در نظر بگیرید، مانند پزشکان مراقبت های اولیه، فیزیوتراپ ها یا متخصصان پزشکی ورزشی. این متخصصان ممکن است بیمارانی داشته باشند که می توانند از مراقبت های کایروپراکتیک بهره مند شوند و ممکن است مایل باشند آنها را به شما ارجاع دهند.

3. ایجاد تعامل:

همچنین می توانید با ایجاد یک سیستم مبتنی بر امتیاز که در آن بیماران می توانند برای هر ارجاع موفق امتیاز جمع کنند، برنامه ارجاع را جذاب تر کنید. سپس این امتیازها را می توان برای تخفیف، درمان رایگان یا سایر جوایز بازخرید کرد. اطمینان حاصل کنید که جزئیات برنامه ارجاع خود را به وضوح به بیماران خود منتقل می کنید تا آنها بفهمند که چگونه کار می کند و برای شرکت چه کاری باید انجام دهند.

مهم است که نتایج برنامه ارجاع خود را پیگیری کنید و آن را بر اساس آن تنظیم کنید. تجزیه و تحلیل کنید که کدام استراتژی ها به خوبی کار می کنند و کدام یک نیاز به بهبود دارند و در صورت لزوم تغییراتی ایجاد کنید.  به یاد داشته باشید، یک برنامه ارجاع موفق فقط به پاداش هایی که ارائه می دهید نیست. همچنین در مورد ایجاد روابط قوی با بیماران، ارائه مراقبت های استثنایی و ایجاد تجربه مثبتی است که آنها می خواهند با دیگران به اشتراک بگذارند.

4. از رسانه های اجتماعی استفاده کنید:

رسانه های اجتماعی ابزار قدرتمندی برای افزایش دید و جذب بیماران جدید و ارجاعات دهان به دهان است. برای استفاده حداکثری از رسانه‌های اجتماعی، پزشکان می‌توانند محتوای آموزنده‌ای مانند وبلاگ‌ها یا ویدیوها را به اشتراک بگذارند.

به طور کلی، رسانه‌های اجتماعی می‌توانند روشی مقرون‌به‌صرفه و کارآمد برای تبلیغ مطب شما و افزایش ارجاعات دهان به دهان باشند. ب

5. با سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی شریک شوید:

هنگامی که با سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی شریک می شوید، نه تنها شبکه خود را گسترش می دهید بلکه ارزش بیشتری برای بیماران خود فراهم می کنید. به عنوان مثال، اگر بیمار را برای درمان بیشتر به فیزیوتراپیست ارجاع دهید، ممکن است از تلاش شما برای اطمینان از سلامت کلی خود قدردانی کند. علاوه بر این، مشارکت با سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی می تواند به فرصت های بیشتری برای تبلیغات متقابل و تلاش های بازاریابی مشترک منجر شود. شما می توانید در کمپین های رسانه های اجتماعی، وبینارها یا حتی میزبانی رویدادهای مشترک همکاری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × = 14

دکمه بازگشت به بالا