سایت و سئومطالب آموزشی

9 گام برای بهبود محتوای سایت پزشکی شما

نوشتن محتوای پزشکی که دارای ویژگی‌های سئوی قوی است به این معنی است که محتوای شما بر ارائه اطلاعات ارزشمندی که به درخواست‌های کاربران پاسخ می‌دهد تمرکز می‌کند. علاوه بر این، به معنای بهینه سازی برای کلمات کلیدی و عبارات کلیدی است که به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای شما را درک کنند. بهبود محتوای سایت پزشکی برای بیماران و موتورهای جستجو، ارتباط جستجوی صفحه یا پست های شما را بهبود می‌بخشد و شما را به بالای صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPS) نزدیک می‌کند.

با ایجاد یک استراتژی سئو در نوشته های خود، می‌توانید هدف خود را افزایش ترافیک سایت و افزایش مخاطبان خود داشته باشید. با گذشت زمان این کار، می‌تواند ارزان تر، سازگارتر و گاهی موثرتر از تبلیغات پولی باشد.

نحوه انتخاب یک کلمه کلیدی اصلی برای بهبود محتوای سایت پزشکی 

وقتی با در نظر گرفتن سئو محتوا را بنویسید؛ وسوسه انگیز است که تا حد امکان از کلمات کلیدی استفاده کنید و متن را برای همه آنها بهینه کنید. با این حال، این ممکن است به محتوای پیچیده و نامرتب منجر شود. بنابراین، یک کلمه کلیدی اصلی را انتخاب کنید و سپس محتوا را عمیق‌تر کنید. کلیدواژه اصلی شما باید تمرکز اصلی کل مقاله باشد.

انتخاب کلمات کلیدی با حجم بالا محبوب هستند، اما برای شروع رتبه بندی در کوتاه مدت نیز چالش برانگیز هستند. دشواری کلمه کلیدی می‌تواند متفاوت باشد. برخی ممکن است حجم های بالا با سختی کمتر داشته باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است حجم های پایین تر و نمرات دشواری بالاتری داشته باشند. بستگی به جایگاه شما دارد.

بهبود محتوای سایت پزشکی برای سئو پزشکی می‌تواند کاملاً رقابتی باشد، بنابراین بهتر است عبارات کلیدی را با سختی کم و حجم بالا هدف قرار دهید.

نحوه انتخاب کلمات کلیدی اضافی برای سئو

کلمات کلیدی اضافی باید ارتباط نزدیکی با کلمه کلیدی اصلی شما داشته باشند تا درج آنها تمرکز مقاله را تغییر ندهد، بلکه از کلمه کلیدی اصلی پشتیبانی کند. می‌توانید آن‌ها را از دسته‌های موضوعی در سمت چپ یا برگه‌های «مرتبط» و «سوالات» در بالای ابزار Keyword Magic انتخاب کنید.

اکنون که کلمات کلیدی پزشکی مورد نظر خود را بررسی کرده و شناسایی کرده اید، بیایید وارد مرحله بعدی شویم: تحقیق در مورد عملکرد.

در مورد موضوع خود تحقیق کنید

در سئو، نوشتن محتوای عالی کلید اصلی است. برای نوشتن محتوای عالی، باید دو چیز را بدانید:

  • بدانید که مخاطبان شما چه کسانی هستند.
  • با پاسخ دادن به سوالاتی که دارند بدانند چه موضوعاتی برای آنها مهم است و راه حل هایی برای آنها ارائه دهید.

هدف جستجو را تعیین کنید و فرمت مناسب را شناسایی کنید

هدف جستجو را می‌توان به عنوان چیزی که کاربر در جستجوی آن است تعریف کرد. گوگل توجه زیادی را به آموزش الگوریتم‌ها برای ارزیابی صحیح قصد کاربر اختصاص می‌دهد و سازندگان محتوا را تشویق می‌کند تا به درخواست‌ها با مطالب مرتبط پاسخ دهند.

برای بهبود محتوای سایت پزشکی قالب محتوایی که انتخاب می‌کنید، پیامی که منتقل می‌کنید و فراخوانی که می‌گذارید باید به هدف جستجوی کلمه کلیدی بستگی داشته باشد. هدف جستجو را می توان به چهار نوع متمایز تقسیم کرد:

  • اطلاعاتی – جستجوگر به دنبال اطلاعات خاصی در مورد یک موضوع است.
  • ناوبری – جستجوگر به دنبال یک صفحه وب یا سایت خاص است.
  • تجاری – جستجوگر در حال بررسی خرید است و می خواهد گزینه های خود را بررسی کند.
  • تراکنشی – جستجوگر می‌خواهد چیزی بخرد.

در اینجا برخی از اصطلاحات استاندارد وجود دارد که با این انواع مختلف کلمات کلیدی استفاده می‌شود:

  • اطلاعاتی: «راهنما»، «آموزش»، کلمات سوالی، مانند «چی»، «چگونه» یا فهرست‌هایی با «برترین»، «بهترین»، «چک لیست».
  • ناوبری: نام یک نام تجاری، محصول یا خدمات.
  • تجاری: اصلاح‌کننده‌های محصول مانند «ارزان‌ترین»، «بازبینی»، «مقایسه».

همچنین ممکن است بخواهید کلمه کلیدی خود را در نوار جستجوی Google تایپ کنید تا ویژگی های SERP را که می‌تواند به شناسایی نوع کلمه کلیدی کمک کند بررسی کنید. با توجه به هدف جستجو و نوع کلمه کلیدی، اکنون می‌توانید بهترین قالب را برای مقاله خود شناسایی کنید.

اینجاست که جستجوی دستی می‌تواند به شما برای بهبود محتوای سایت پزشکی کمک کند. به صفحات رقبا که قبلاً در 10 مورد برتر برای کلمات کلیدی شما رتبه‌بندی شده‌اند نگاه کنید. آیا آنها راهنمای گام به گام هستند یا شاید لیستی از گزینه های مختلف؟ مقالات به چه چیزی نیاز دارند؟ عنوان آنها چیست، به عنوان مثال، چگونه قطعه خود را برای نتایج جستجو توصیف می کنند؟

همچنین، می‌توانید از «تحقیقات موضوعی» استفاده کنید تا به سرعت دریابید که افراد در اینترنت در مورد موضوع چه می‌پرسند.

نقشه ذهنی در این ابزار فهرستی آماده از موضوعات بالقوه برای پوشش ارائه می دهد. می‌توانید هر یک از آنها را انتخاب کنید تا دقیقاً سؤالات مردم را ببینید:

یک عنوان متا بهینه شده ایجاد کنید

عنوان مقاله شما لزوماً عنوان نشان داده شده در نتایج جستجو نیست. در نظر بگیرید که مقاله شما دارای دو عنوان است: تگ H1 نمایش داده شده در صفحه و تگ عنوان متا که در قطعه نتایج جستجو نشان داده شده است. آنها می‌توانند نزدیک یا مشابه باشند، اما لزوما نباید یکسان باشند. مهمترین چیز هنگام نوشتن برای سئو این است که هر برچسب باید حاوی کلمه کلیدی هدف شما باشد.

اگرچه تگ H1 یکی از سیگنال هایی است که ساختار صفحه را به موتورهای جستجو نشان می دهد، عنوان متا برای اهداف سئو پزشکی مهم تر است.

عنوان متا محتوای شما را به مخاطب معرفی می‌کند. به همین دلیل است که اغلب اطلاعات اولیه ای است که کاربر برای تصمیم گیری در مورد کدام نتیجه استفاده می‌کند، به خصوص هنگام جستجو در تلفن همراه.

برای اینکه عنوان خود را برای موتورهای جستجو و جستجوگران جذاب کنید، قوانین اساسی را دنبال کنید:

  • برای هر صفحه یک عنوان منحصر به فرد بنویسید. اگر از یک عنوان در صفحات مختلف وب استفاده می کنید، گوگل می تواند عنوان جایگزین را به جای عنوان شما نشان دهد.
  • نیت کاربر را در نظر بگیرید. عنوانی را انتخاب کنید که نشان دهد کاربران چه مشکلی را حل خواهند کرد یا از خواندن محتوای شما سود خواهند برد. برای جلب توجه کاربران و ترغیب آنها به کلیک کردن، کلمات کلیدی را وارد کنید.
  • برای بهبود محتوای سایت پزشکی عنوان را بین 15 تا 40 کاراکتر نگه دارید. حداکثر طول تقریباً 60 کاراکتر است؛ هر متنی فراتر از آن را می توان به طور خودکار کوتاه کرد.
  • کلمه کلیدی مورد نظر خود را در عناوین قرار دهید. موتورهای جستجو از عناوین استفاده می‌کنند تا بفهمند که آیا محتوا با پرس و جو مرتبط است یا خیر. با این حال، بیش از حد بهینه سازی نکنید.

برای بهبود محتوای سایت پزشکی یک H1 جذاب ایجاد کنید

اگر می خواهید خلاقیت بیشتری به مقاله خود اضافه کنید، در تگ H1 کمی فضای بیشتری نسبت به تگ عنوان وجود دارد. در اینجا چیزی است که باید هنگام نوشتن عنوان H1 در نظر بگیرید:

  • یک H1 منحصر به فرد ایجاد کنید. این به جلوگیری از گم شدن بازدیدکنندگان بین صفحات مشابه در سایت شما کمک می کند.
  • از کلماتی مانند «چگونه»، «چرا»، «چه» و «کجا» استفاده کنید. به این ترتیب، به افراد کمک می‌کنید بفهمند که چه چیزی در صفحه زیر پیدا می‌کنند.
  • از اعدادی مانند «10 … برتر»، «5 … بهتر» و غیره استفاده کنید. مقالاتی که سرفصل‌های فهرستی دارند، 2 برابر ترافیک بیشتر و 2 برابر اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی بیشتری نسبت به انواع دیگر دارند.

تحقیقات موضوعی می‌تواند به شما کمک کند تا سریع ترین سرفصل ها را پیدا کنید. پس از ورود به یک موضوع، بلافاصله عناوین محبوبی را مشاهده خواهید کرد که بیشترین میزان بک لینک و تعامل اجتماعی را دارند.

توضیحات متا را بهینه کنید

توضیحات متا چیزی است که کاربران زیر عنوان صفحه در نتایج گوگل می بینند. اگر آن را با دقت بنویسید، می تواند راهی عالی برای تشویق کاربر به کلیک بر روی لینک شما بر روی لینک رقبای شما باشد.

برای بهینه سازی مناسب توضیحات متا به منظور بهبود محتوای سایت پزشکی پنج توصیه اساسی وجود دارد:

  • اطمینان حاصل کنید که هر صفحه در سایت شما دارای توضیحات متا است. همچنین، توضیحات متا را ایجاد کنید که به طور دقیق صفحه خاص را توصیف کند.
  • یک کلمه کلیدی مرتبط را در توضیحات متا قرار دهید.
  • آنها را در حدود 1-2 جمله (140-160 کاراکتر) نگه دارید. با وجود اینکه محدودیتی برای طولانی بودن توضیحات متا وجود ندارد، تکه‌های نتایج جستجو معمولاً برای تناسب با عرض دستگاه کوتاه می‌شوند.
  • توضیحات متا فقط نباید در قالب جمله باشد. همچنین مکانی عالی برای گنجاندن اطلاعات مهم پراکنده در یک صفحه است. به عنوان مثال، صفحات محصول ممکن است قیمت، سن، سازنده را در توضیحات خود داشته باشند. این توضیحات هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران جذاب تر می شود.
  • یک احساس را هدف قرار دهید و در صورت مرتبط بودن، یک فراخوان برای اقدام اضافه کنید.

توضیحات متا یکی از بهترین راه‌ها برای جلب توجه بازدیدکنندگان جدید است، بنابراین به این مرحله بهینه‌سازی توجه کافی داشته باشید.

URL خود را خوانا کنید

نوشتن یک URL با کیفیت که به وضوح محتوای صفحه را توصیف کند برای بهبود محتوای سایت پزشکی ضروری است تا به خوانندگان شما کمک کند تا بفهمند صفحه درباره چه چیزی است. ساختار URL یک سایت باید تا حد امکان ساده باشد. به یاد داشته باشید که تنها بر اساس همین چند کلمه، مغز کاربران تصمیم می‌گیرد که آیا این محتوا برای آنها مفید است یا خیر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× 7 = 49

دکمه بازگشت به بالا