سایت و سئو

تست A/B در محتوای سایت پزشکی

تست A/B در محتوای سایت پزشکی

در تولید محتوای سایت پزشکی شما باید از تست A/B استفاده کنید، چرا که از آن به عنوان یکی از ابزارهای مهم بهینه سازی سایت نام می برند. اینکه شما چگونه از این تست استفاده کنید اهمیت بسیار زیادی دارد. باید به خوبی با اصول و روش های آن آشنایی داشته باشید تا بتوانید به بهترین نحو ممکن از آن استفاده نمایید.
زمانی که قصد دارید برای انجام دادن این تست اقدام نمایید لازم است که در ابتدا به خوبی از این امر اطلاع داشته باشید که دقیقا چه چیزی را می خواهید مورد آزمایش قرار دهید. اینکه شما می خواهید این آزمایش را در درون سایت خود انجام دهید و یا اینکه می خواهید محتوای سایت پزشکی را مورد بررسی قرار دهید از جمله مهمترین مسائلی است که باید به آن توجه زیادی شود.

مراحل انجام دادن تست A/B روی محتوای سایت پزشکی

اگر شما می خواهید این آزمایش و تست را روی محتوای سایت پزشکی انجام دهید باید به تمامی قسمت هایی که مربوط به خدمات سایت می باشد فکر کنید و سپس بخش های آن سایت را هم مشخص کنید. شما از این طریق می توانید به خوبی متوجه شوید که کدام بخش سایت به خوبی خدمات را معرفی می کند تا روی آن بخش تمرکز بیشتری داشته باشید. مراحلی که باید برای طراحی این تست طی کنید عبارت است از :

چگونه از تست A/B در محتوای سایت پزشکی استفاده کنیم ؟

 

  1. جمع آوری داده :

ابزارهایی که مربوط به تست A/B می باشد و یا گوگل آنالیتیک به شما داده هایی را جهت بهینه سازی ارائه می دهد که می توانید از آنها برای تحلیل محتوای سایت استفاده کنید. این اطلاعات به شما کمک می کنند که از صفحات پربازدید سایت خود مطلع شوید. بعد از اینکه اطلاعات لازم را جمع آوری کردید باید به دنبال صفحاتی باشید که نرخ تبدیل آنها پایین است و یا اینکه رتبه آنها قابل بهبود می باشد.

  1. تعیین اهداف :

یکی از مهمترین اهدافی که در محتوای سایت دنبال می شود این است که بازدیدکنندگان سایت مراجعه کننده کلینیک یا مطب شوند. شما باید در این مرحله اهدافتان را به خوبی مشخص کنید تا بازدید کننده هم متوجه اهداف اصلی در محتوای سایت شود. در این صورت می توانید به هدف اصلی تان برسید و مراجعه کنندگان بیشتری را جذب نمایید. فرم های ثبت نام و یا نوبت دهی آنلاین یکی از مهمترین بخش هایی می باشد که باید در این مرحله به آن اهمیت داده شود.

  1. طرح تئوری و فرضیات :

زمانی که شما اهداف خود را به خوبی شناسایی کردید می توانید تئوری هایی را که مربوط به تست A/B  می باشد را هم مطرح کنید. این دسته از تئوری ها باید به خوبی بیان کنند که چرا نسخه جدید از فعلی بهتر است و آیا بازدهی بالاتری دارد یا ندارد. هر زمان که شما توانستید فهرست کاملی از نظرات خود را تهیه کنید باید سختی و اهمیتشان را هم بر اساس اجرایی که دارند مرتب نمایید تا محتوای سایت پزشکی به بهترین نحو ممکن نوشته شود.

  1. ساخت نسخه جدید :

در این مرحله از انجام دادن تست باید هر نوع تغییراتی که دلخواهتان است را روی وب سایت و یا اپلیکیشن ایجاد کنید این تغییر می تواند مانند، تغییر پیدا کردن رنگ دکمه و یا مخفی کردن ابزارهای سایت باشد. یکی از نکات بسیار مهمی که در این مورد باید به آن دقت زیادی داشته باشید این است که نتایج به دست آمده از تغییرات را ثبت نمایید تا اثر گذاری آنها را بتوانید مورد بررسی قرار دهید.

  1. آزمایش :

شما باید تغییرات خود را انجام دهید و منتظر بمانید تا نتایج بدست آمده از آن را مشاهده کنید. در این مرحله افرادی که بازدید کننده سایت شما می باشند یکی از نسخه های سایتتان را به صورت تصادفی مشاهده می کنند و شما باید تجربه آنها از مشاهده سایت را با محاسبه و اندازه گیری های دقیقی بررسی کنید تا مطئن شوید سایت استانداردهای لازم را دارد. زمانی که آزمایش و تست A/B روی محتوای سایت پزشکی تمام شد باید داده های به دست آمده درون سایت را مورد بررسی قرار دهید.

آژانس برندسازی و تبلیغات پزشکی طب مارکتینگ آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در خصوص طراحی سایت، سئو سایت پزشکی و …. می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 57 = 65

دکمه بازگشت به بالا