بازاریابی

اهمیت فالوآپ بیمار پس از درمان

اهمیت فالو آپ بیمار پس از درمان

در یک تجارت و در مفهوم عام آن خرید و فروش هدف اصلی سود کردن است. این سود وابسته به داشتن مخاطب یا همان مشتری است. در گذشته نه چندان دور جذب مخاطب جدید سود خوبی می‌توانست داشته باشد و باعث رونق کسب و کار بود اما با افزایش رقیب در حوزه‌های مختلف و به تبع آن کوچک شدن بازار، جذب مخاطب سخت‌تر شد و این اتفاق نیاز به تبلیغات هوشمندانه و البته پر‌هزینه داشت. این موضوع کم کم در حوزه پزشکی و درمانی نیز مطرح شد و باعث شد چشم دنیای تجارت پزشکی به بیماران قدیمی یا ثابت باز شود.

این بیماران دقیقا همان سود بیمارهای جدید را می‌توانند داشته باشند با این تفاوت که دیگر هزینه‌ای برای جذب مجدد آن‌ها صرف نمی‌شود یا این هزینه به نسبت کم‌تر می‌باشد. درنتیجه بدون انجام تبلیغات پزشکی به صورت کاملاً طبیعی برای خود مراجعه کننده ثابت ایجاد می‌نمایند.

همین عامل باعث شد مفهومی جدیدی به نام فالوآپ ایجاد شود. فالو آپ در زندگی روزمره ما به معنای همان خدمات پس از فروش شناخته می‌شود. البته این عنوان تنها می‌تواند بخش کوچکی از follow-up را در بر بگیرد. و اگر بخواهیم برای دکترها و کلینیک‌ها هم در نظر بگبریم خدمات پس از درمان و جراحی را می‌توانیم فالوآپ بیمار بدانیم.

فالو آپ در حوزه درمان

در حوزه درمان، فالو آپ بیمار می‌تواند بسیار ساده، موثر و البته ضروری باشد. به چند دلیل می‌توان این موضوع را ثابت کرد:

  1. در حوزه درمان کمتر بیماری را می‌توان پیدا کرد که فرد پس از خروج از کلینیک و رفتن به خانه در سلامتی کامل باشد. معمولاً  چند روز یا حتی چند هفته برای برگشت سلامتی زمان می‌برد. این زمان بهترین فرصت را می‌تواند برای انجام یک فالو آپ بیمار موثر مهیا کند.
  2. وقتی کلینیک یا پزشک در مدت زمان نقاهت بیمار بتواند در کنار بیمار باشد یا بیمار این اطمینان را داشته باشد که گروه درمان کنار اوست، حس اعتماد بیشتری به بیمار دست می‌دهد و به نوعی بیمار خود را مدیون آن پزشک یا کلینیک می‌کند.
  3. فالو آپ بیمار  این فرصت را به گروه درمان می‌دهد تا در آینده وقتی این نیاز به پزشک پیدا کرد، دقیق‌تر و بهتر خدمات خود را ارائه دهد. ارائه خدمات بهتر یعنی ثابت کردن مشتری و این دقیقا همان افزایش سودآوری می‌باشد.

برای مشاهده مقاله روش های مناسب بازگشت بیمار وفادار نزد پزشک کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 66 = 76

دکمه بازگشت به بالا