بازاریابی

بازاریابی بیمار محور

بازاریابی بیمار محور

وقتی که از بازاریابی بیمار محور صحبت می‌کنیم؛ شاید برخی از افراد به اشتباه تصور کنند که معنای این عبارت به تبلیغات پزشکی ساده‌ای در جهت معرفی خدمات و مراکز درمانی اطلاق می‌شود. اما حقیقت آن است که بازاریابی بیمار محور به مجموعه‌ فعالیت‌های محسوس و نامحسوس گفته می‌شود که برای اطلاع رسانی و اگاهی رسانی به بیماران از آن‌ها استفاده می‌شود و برای جذب مشتریان یک مرکز درمانی مشخص نیز کاربرد دارد.

توجه داشته باشید که این نوع از بازاریابی، اطلاعاتی دروغین و غیر واقعی را صرف جذب مشتری به بیماران انتقال نمی‌دهد بلکه شیوه‌ی اصلی در این نوع بازاریابی، دادن اطلاعات و آگاهی‌هایی حقیقی در مورد یک مرکز درمانی به بیماران می‌باشد تا اطمینان و اعتماد آنان جلب شود. اعتماد و اطمینان بیماران، سرمایه اصلی پزشکان و مراکز خدمات درمانی می‌باشد و تنها می‌توان با اخلاقی حرفه‌ای و عامه پسندانه آماده و مشغول کار شوند. طبق آمار بدست آمده در سال‌های اخیر، بازاریابی بیمار محور دارای نتایج بسیار مطلوبی است که اهداف مریضان و پزشکان را به سرانجام می‌رساند.

مزیت‌های اصلی بازاریابی بیمار محور

این نوع بازاریابی دارای مزیت‌ها و ویژگی‌های منحصر بفردی می‌باشد که به چند نمونه از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  1. سلامت و درمان بیمار اولین هدف مهم و اساسی در این نوع بازاریابی است.
  2. این نوع از بازاریابی‌ها باعث ایجاد عرصه‌ی رقابت میان مراکز درمانی می‌شود و همین موضوع باعث ارتقا کیفیت کاری و خدماتی چنین مراکزی می‌شود و این به نفع بیماران است.
  3. مراجعه کنندگان و کسانی که دچار بیماری خاصی می‌باشد و از پزشکان متنوع اطلاع ندارند، می‌توانند از این نوع بازاریابی برای یافتن پزشک و مراکز درمانی مطمئن استفاده کنند.
  4. شناخت مشتریان توسط مراکز درمانی و جذب آن‌ها برای مدت زمانی بسیار طولانی.

برای مشاهده بازاریابی دهان به دهان کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

39 + = 47

دکمه بازگشت به بالا