مدیریتمطالب آموزشی

راهنمای کامل گام به گام راه اندازی مطب دندانپزشکی

راه اندازی مطب دندانپزشکی جدید به معنای شروع یک کسب و کار جدید از صفر است و این فرآیند می‌تواند کاملاً طاقت فرسا باشد. کارهای زیادی برای ایجاد کسب و کار شما انجام می‌شود: از تصمیم گیری در مورد اینکه آیا شریکی برای شما مناسب است، گرفته تا تعداد کارمندی که قرار است استخدام کنید، تا اینکه چگونه می خواهید تجارت خود را بازاریابی کنید. در این پست، همه این موارد و موارد دیگر را پوشش می‌دهیم و به شما کمک می‌کنیم تا برای موفقیت راه اندازی کلینیک جدید آماده شوید.

با تکمیل یک چک لیست ساده «راه اندازی مطب دندانپزشکی»، می‌توانید مطمئن شوید که همه چیز را قبل از افتتاح مطب دندانپزشکی خود مرتب کرده اید.

بهترین زمان برای راه اندازی مطب دندانپزشکی

راه اندازی مطب دندانپزشکی جدید یک قدم بزرگ است و چیزی نیست که بتوان آن را ساده انجام داد. قبل از اینکه به سمت جلو حرکت کنید، باید زمانی را به این فکر کنید که آیا شروع یک مطب دندانپزشکی برای شما منطقی است یا خیر. فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید، از جمله ملاحظات شخصی و مالی که می‌تواند برای سال های آینده شما را تحت تاثیر قرار دهد. موارد زیر سوالاتی هستند که باید از خود بپرسید.

  • آیا دوست دارم مستقل کار کنم؟

اگر می‌خواهید کسب و کار دندانپزشکی خود را راه اندازی کنید و اداره کنید، باید با کار مستقل راحت باشید. به عنوان کارمند یک مطب موجود، احتمالاً ساعات ثابتی کار می‌کنید و شب‌ها و آخر هفته‌ها را برای خود دارید. شما حقوق می گیرید.

بیرون رفتن به تنهایی به این معنی است که مسئولیت بیشتری خواهید داشت. شما ساعت های طولانی تری کار خواهید کرد و ممکن است آزادی قبلی را نداشته باشید. ممکن است پیش بینی درآمدتان به صورت هفتگی یا ماهانه دشوار باشد. با این اوصاف، شما همچنین از راه‌اندازی عمل به روشی که می‌خواهید، ایجاد محیطی دلپذیر برای بیماران، و در نهایت، اگر موفق باشید، بیشتر از زمانی که برای شخص دیگری کار می‌کردید، درآمد کسب خواهید کرد.

تا زمانی که شما با این ایده راحت هستید که شما آن کسی هستید که شات ها را انجام می دهد و مایلید زمان و تلاش لازم را برای ساختن مطب جدید دندانپزشکی خود از ابتدا صرف کنید، در مسیر درستی هستید.

  • آیا سرمایه در گردش دارم؟

شروع یک مطب دندانپزشکی به سرمایه در گردش نیاز دارد. برای واجد شرایط بودن برای وام یا خط اعتباری باید پول نقد یا اعتبار و وثیقه در دست داشته باشید. برای اجاره یا خرید فضای اداری، سرمایه گذاری در تجهیزات و لوازم، استخدام و دستمزد کارمندان و ارائه مزایای برای آنها و تبلیغات برای جذب بیماران جدید به پول نیاز دارید.

اگر پول مورد نیاز یا ابزاری برای تامین مالی سرمایه گذاری جدید خود ندارید، ممکن است لازم باشد برنامه های خود را تا زمانی که این کار را انجام ندهید متوقف کنید.

  • آیا من برای راه اندازی مطب دندانپزشکی آماده هستم؟

یکی از بزرگ‌ترین شگفتی‌های راه‌اندازی یک مطب دندان‌پزشکی، میزان کار است. علاوه بر پول، شما همچنین باید برای جذب بیماران جدید و موفقیت، سرمایه گذاری بزرگی در زمان، انرژی و خلاقیت خود انجام دهید. این مهم است که در مورد سرمایه گذاری که انجام می دهید واقع بین باشید و مطمئن باشید که در جایی از زندگی خود قرار دارید که می توانید به تنهایی با چالش های مرتبط با موفقیت روبرو شوید.

  • آیا من یک طرح تجاری دارم؟

تنها راه برای موفقیت با یک سرمایه گذاری جدید و راه اندازی مطب دندانپزشکی ایجاد یک نقشه راه است. طرح های کسب و کار به عنوان الگوهایی برای کمک به کارآفرینان برای عبور از چالش های سرمایه گذاری جدید خود عمل می کنند. قبل از شروع باید بدانید که چگونه برنامه ریزی می کنید تا با چالش هایی که با آن روبرو خواهید شد روبرو شوید.

  • آیا در بازار محلی تحقیق کرده ام؟

تحقیقات بازار برای یک طرح تجاری ضروری است، اما به دلیل اهمیت آن سزاوار سؤال جداگانه است. دانستن بازار محلی که قصد دارید دفتر خود را در آن راه اندازی کنید ضروری است. جمعیت منطقه چقدر است؟ چند دندانپزشک دیگر در آنجا مشغول به کار هستند؟ چه خدماتی ارائه می دهند؟ قبل از اینکه برنامه های خود را پیش ببرید، باید این موارد را در نظر بگیرید. در منطقه‌ای که فقط یک رقیب دارد، به استراتژی متفاوتی نسبت به مکانی که چندین رقیب شامل زنجیره‌های ملی مراقبت از دندان هستند، نیاز دارید.

10 قدم برای راه اندازی مطب دندانپزشکی

قبل از تصمیم گیری نهایی در مورد مطب دندانپزشکی خود، زمانی را به بررسی کامل گزینه ها و تعهدات خود اختصاص دهید. در اینجا برخی از مهمترین وظایفی که باید برای شروع یک عمل دندانپزشکی موفق انجام دهید آورده شده است.

  •  یک طرح تجاری ایجاد کنید
  • شریکی را در نظر بگیرید
  • مکانی برای مطب دندانپزشکی خود پیدا کنید
  • تصمیم بگیرید که به چه تجهیزاتی نیاز دارید و هزینه خرید یا اجاره آن چقدر است
  • فضای مورد نیاز خود را مشخص کنید
  • تامین مالی دریافت کنید
  • قرارداد اجاره امضا کنید
  • تعیین نیازهای پرسنلی
  • یک استراتژی بازاریابی دندانپزشکی ایجاد کنید
  • مجوزهای لازم را دریافت کنید

به خاطر داشته باشید که پیشرفت شما در این مراحل ممکن است سیال و غیرخطی باشد. می‌توانید آنها را بدون نظم کامل کنید. ممکن است یک مرحله را شروع کنید و لازم باشد برای مدتی آن را جدول بندی کنید تا بعداً در مراحل بعدی به آن بازگردید. همچنین ممکن است برخی از این مراحل را همزمان انجام دهید. تا زمانی که به همه آنها بپردازید، برای چالش های پیش رو آماده خواهید بود.

1. برای راه اندازی مطب دندانپزشکی یک طرح تجاری ایجاد کنید

اولین گام برای باز کردن یک مطب دندانپزشکی از ابتدا ایجاد یک طرح تجاری است: یک سند دقیق و زنده که به شما کمک می‌کند تا راه بیفتید. طرح کسب و کار شما باید شامل استراتژی کسب و کار، رویه های عملیاتی استاندارد، هزینه ها، درآمد و سایر اطلاعات مالی باشد. برای دریافت وام تجاری برای کار خود، به یک طرح تجاری کامل نیاز دارید.

همانطور که این چک لیست را دنبال می کنید، به گنجاندن تمام اطلاعات مرتبط در طرح کسب و کار خود ادامه دهید. اگر اطلاعاتی که جمع آوری می کنید در مورد هیچ یک از دسته بندی های موجود در طرح کلی شما صدق نمی کند، می توانید جزئیات بیشتری را در پیوست قرار دهید.

یکی از موارد مهمی که باید در برنامه خود بگنجانید، استراتژی خروج شماست. ممکن است قبل از باز شدن مطب دندانپزشکی جدید خود در نظر گرفتن یک استراتژی خروج غیر ضروری به نظر برسد، اما ممکن است زمانی فرا برسد که بخواهید مطب خود را بفروشید. بنابراین یک استراتژی خروج از قبل گنجانده شده شما را برای آینده آماده می کند و در صورت لزوم فعال کردن آنها را آسان تر می کند.

2. تصمیم بگیرید که آیا شریک می خواهید یا نه

آیا می خواهید به تنهایی یک مطب دندانپزشکی افتتاح کنید یا با یک یا چند دندانپزشک شریک می‌شوید؟ همکاری با یک شریک می تواند به جبران هزینه های افتتاح مطب دندانپزشکی و دریافت وام کمک کند. نقطه ضعف شروع یک تمرین با یک شریک این است که پیدا کردن کسی که دیدگاه شما را به اشتراک بگذارد دشوار است. اگر تصمیم به پیدا کردن یک شریک دارید، باید هنگام سازماندهی کسب و کار خود جزئیاتی را در مورد شراکت وارد کنید.

3. مکانی برای راه اندازی مطب دندانپزشکی انتخاب کنید

یکی از حیاتی ترین تصمیماتی که هنگام راه اندازی مطب دندانپزشکی باید بگیرید، تعیین محل مطب خود است. این مرحله نیاز به تحقیقات گسترده دارد. قبل از اینکه شروع به جستجوی فضای اداری در دسترس کنید، باید بدانید که چند عمل دندانپزشکی در آن منطقه وجود دارد.

امیدواریم قبلاً شهر یا شهری را انتخاب کرده باشید که می خواهید دفتر خود را در آنجا راه اندازی کنید. اگر هنوز این کار را انجام نداده‌اید، باید از خود بپرسید کجا می‌خواهید زندگی و کار کنید، و شروع به تحقیق در مورد بهترین مکان‌ها برای خود و خانواده‌تان کنید. راحتی و تعداد کل فضاهای پارک نیز باید هنگام انتخاب مکان در نظر گرفته شود. باید پارکینگ کافی برای بیماران و کارکنان شما وجود داشته باشد.

4. تعیین کنید به چه تجهیزاتی نیاز دارید

یکی از بزرگترین هزینه های شروع یک مطب دندانپزشکی هزینه اولیه تجهیزات است. علاوه بر تجهیزات دندانپزشکی، به مبلمان، سیستم های کامپیوتری، نرم افزار مدیریت مطب دندانپزشکی، لوازم پزشکی و لوازم اداری نیاز دارید.

در ابتدای کار یک فروشنده تجهیزات معتبر پیدا کنید. شما می‌خواهید شخصی را پیدا کنید که بتوانید با او کار کنید تا تجهیزات مقرون به صرفه و با کیفیت را به دست آورید. فقط مطمئن شوید که قبل از هر خرید بزرگی در مورد همه گزینه های خود تحقیق کرده اید. اجاره تجهیزات در ابتدا و سپس خرید تجهیزات جدید هنگامی که آماده ارتقا هستید ممکن است هزینه کمتری داشته باشد.

5. فضای مورد نیاز راه اندازی مطب دندانپزشکی و چیدمان خود را تعیین کنید

قبل از شروع جستجوی خود برای فضای اداری، تعیین کنید که چه مقدار متراژ واقعی برای راه اندازی مطب دندانپزشکی خود نیاز دارید. چقدر فضا برای اتاق انتظار، حمام، پذیرایی و اتاق امتحان نیاز دارید؟ آیا به اتاق اشعه ایکس، فضای ذخیره سازی و اتاق استراحت نیز نیاز خواهید داشت؟ اینها چیزهایی هستند که قبل از شروع به جستجوی دفتر باید دریابید.

بسته به ترجیحات خود، ممکن است بخواهید یک دفتر خصوصی، یک اتاق مشاوره یا حتی یک منطقه استریلیزاسیون را نیز در نظر بگیرید. البته، تعداد و نوع اتاق‌ها از یک مطب به مطب دیگر متفاوت است، اما ایده خوبی است که در مورد طرح‌بندی دیگر مطب‌های دندان‌پزشکی که دوست دارید تحقیق کنید تا بتوانید تصور کنید که می‌خواهید مطب خود چگونه به نظر برسد.

6. برای شروع بودجه دریافت کنید

مگر اینکه از قبل سرمایه زیادی از مثلاً فروش دفتر یا کسب و کار دیگر داشته باشید، برای افتتاح یک دفتر جدید نیز نیاز به تامین مالی دارید. پس از بررسی طرح تجاری خود، می‌توانید از بانک یا وام دهنده درخواست وام دهید.

7. برای فضای اداری خود اجاره نامه بگیرید

بنابراین، اکنون که می‌دانید کجا می‌خواهید مطب ما را باز کنید، نوع دقیق فضای اداری مورد نیازتان را می‌دانید و بودجه مورد نیاز برای افتتاح مطب خود را تامین کرده‌اید، می‌توانید ارزیابی فضاهای اداری را شروع کنید. معمولاً این کار را با کمک یک کارگزار عملی انجام خواهید داد. گاهی اوقات، یافتن یک یا دو نامزد خوب ممکن است زمان زیادی طول بکشد، اما در موارد دیگر، ممکن است فضای اداری مناسب را نسبتاً سریع پیدا کنید. در هر صورت، زمانی که دفتر عالی را پیدا کردید، باید اجاره نامه بگیرید.

8. نیازهای پرسنلی خود را تعیین کنید

شما نمی توانید همه کارها را به تنهایی انجام دهید، بنابراین باید زودتر به فکر نیازهای کارکنان خود باشید. حتی اگر قصد ندارید فوراً دندانپزشک دیگری را بیاورید، باز هم باید یک پذیرش، دستیار دندانپزشک و یک متخصص صورتحساب یا مدیر دفتر استخدام کنید. در این مرحله، تنها کاری که باید انجام دهید این است که تصمیم بگیرید چند نفر را برای اداره مطب خود استخدام کنید. یافتن کارمندان برای مطب دندانپزشکی همیشه آسان ترین کار نیست، بنابراین با برنامه ریزی از قبل خود را برای موفقیت آماده کنید.

9. یک استراتژی بازاریابی دندانپزشکی ارائه دهید

در عصر حاضر، هر کسب و کاری به یک وب سایت نیاز دارد. یک صفحه تجاری فیس بوک و حضور در شبکه های اجتماعی دندانپزشکی به سادگی کافی نیست. طراحی وب سایت پزشکی به شما کمک می‌کند تا بیماران جدید را جذب کنید، شناخت برند خود را افزایش دهید و به عنوان ابزار اصلی بازاریابی خود عمل کنید.

علاوه بر ایجاد یک وب سایت، باید از خدمات یک شرکت سئو پزشکی استفاده کنید تا به مطب دندانپزشکی شما کمک کند تا بیماران بالقوه را جذب کند و سودآورتر شود.

10. برای مجوزهای لازم اقدام کنید

یکی از آخرین کارهایی که باید هنگام راه اندازی مطب دندانپزشکی انجام دهید این است که مطمئن شوید که تمام مجوزها، مجوزها و غیره لازم برای مطب دندانپزشکی در منطقه خود را دارید.

سخن پایانی

امیدواریم خواندن این مقاله به شما کمک کرده باشد تا مراحل لازم برای افتتاح مطب جدید دندانپزشکی خود را بیاموزید. به یاد داشته باشید که با وجود تمام تلاش های سخت، اجرای مطب شما می‌تواند بسیار مفید باشد. شما می توانید در حین انجام کاری که دوست دارید، رئیس خود باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × = 2

دکمه بازگشت به بالا