مدیریتمطالب آموزشی

چند راه ساده برای کاهش کنسلی مطب پزشکی

برای هر کلینیک یا مطب پزشکی لغو قرار ملاقات بیمار با پزشکان می‌تواند مضر باشد، اما راه هایی برای کاهش کنسلی مطب و کلینیک وجود دارد. اگرچه ممکن است هرگز آنها را به طور کامل حذف نکنید، اما چند راه ساده برای کمک به کاهش آن وجود دارد.

اهمیت کاهش کنسلی مطب پزشکی

وقتی نوبت به کاهش کاهش کنسلی مطب و عدم حضور می‌رسد، پروتکل‌های متفاوتی برای بیماران جدید و بیماران قدیمی وجود دارد. به‌عنوان صاحب یک مطب پزشکی، می‌دانید که زندگی بیمارانتان چقدر شلوغ است و تمام تلاش خود را می‌کنید تا کنسلی‌های لحظه آخری را درک کنید. در این مقاله، ما اقدامات پیشگیرانه و کاهش کنسلی مطب را به اشتراک می‌گذاریم تا افراد را وادار به پیگیری و تعیین وقت مطب خود کنیم.

چگونه قرارهای ملاقات لغو شده بر کلینیک شما تاثیر می‌گذارد

با بیماران صحبت کنید

علی‌رغم تمام فناوری‌های فوق‌العاده‌ای که برای مطب‌ها در دسترس است، حیاتی‌ترین گام برای کاهش کنسلی مطب و عدم حضور، صحبت کردن با بیماران در مطب است تا اطمینان حاصل شود که در مورد تاثیرات منفی کنسل کردن قرار ملاقات بر سلامت خود آموزش داده شده اند.

به بیماران نگویید که لغو قرار ملاقات اشکالی ندارد

کارمند پذیرش: «آیا می‌خواهید نوبت بعدی خود را برنامه ریزی کنید؟»

بیمار: «من واقعاً مطمئن نیستم که برنامه من در شش ماه آینده چگونه است…»

کارمند پذیرش: «بیایید برنامه‌ریزی کنیم و در صورت نیاز می‌توانید آن را تغییر دهید».

ما به معنای واقعی کلمه با این حرف فقط به بیمار گفتیم که اشکالی ندارد که قرار ملاقات پزشک را لغو کند.

زمان صرف شده در اتاق انتظار را به حداقل برسانید

اولین قدم برای کاهش کنسلی مطب پزشکی این است که به آنها نشان دهید برای وقتشان ارزش قائل هستید. هنگامی که بیماران حاضر می‌شوند و بیش از 20 دقیقه در اتاق انتظار شما منتظر می‌مانند، خسته می‌شوند.

فرآیند دریافت نوبت را با دیجیتالی شدن ساده کنید. قرار ملاقات ها را برای مدت زمان مناسبی که یک پروسه نیاز دارد، برنامه ریزی کنید. این مراحل به کاهش زمان انتظار کمک می‌کند.

برای کاهش کنسلی مطب تعهد بخواهید

راستش وقت آن است که از بیماران خود بخواهیم متعهد شوند تا از لغو ملاقات خود در مطب دندانپزشکی جلوگیری کنند. پس از بررسی و قرار مجدد، از بیمار خود بپرسید که آیا مطمئن است که می‌تواند به این تاریخ و زمان متعهد شود یا خیر.

تماس قبل از قرار ملاقات

برای بیمارانی که از برنامه خود مطمئن نیستند، یا حداقل دو بار وقت خود را کنسل کرده اند، حتما وقت تماس پیش از ملاقات بگذارید.

از بیماران بپرسید چرا ویزیت خود را لغو می‌کنند

برای رفع مشکل و کاهش کنسلی مطب باید بفهمیم مشکل از کجا نشات می‌گیرد. برای انجام این کار، ما به کارکنان دفتر خود نیاز داریم که سوالاتی را بپرسند و مکالمات چالش برانگیزی داشته باشند. وقتی بیماران برای لغو تماس می‌گیرند، باید دلیل آن را از آنها بپرسیم. با این رویکرد، می‌توانیم دلایل لغو را درک کنیم.

بیمار: «سلام، من باید قرار ملاقاتم را که امروز دارم تغییر دهم.»

کارمند پذیرش: «اوه، نه!!! همه چیز خوب است؟؟؟»

اگر تماس گیرنده بهانه موجهی مانند آنفولانزا، مرگ در خانواده یا یک وضعیت اضطراری واقعی داشته باشد، می‌توانید از این به عنوان فرصتی برای ایجاد رابطه با بیمار استفاده کنید. نگرانی خود را نشان دهید. با این حال، اگر بیمار بهانه‌ آورد سعی کنید ملاقات لغو نشود.

کارمند پذیرش: «امروز دو ساعت برای شما برنامه ریزی شده است. آیا راهی هست که بتوانید آن را نگه دارید؟»

پیگیری ملاقات های لغو شده تنها یکی از معیارهایی است که کلینیک شما باید هر ماه برای کاهش کنسلی مطب اندازه گیری کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 × = 24

دکمه بازگشت به بالا