مدیریتمطالب آموزشی

چگونه قرارهای ملاقات لغو شده بر کلینیک شما تاثیر می‌گذارد

هر کلینیک پزشکی دارای قرارهای ملاقات لغو شده است. به عنوان یک بازاریاب پزشکی باید از هزینه های بالای عدم حضور و کنسلی ها آگاه باشید مانند کاهش درآمد، استفاده ناکافی از کارکنان، از دست دادن کمیسیون و کاهش روحیه کارکنان. اگر عدم حضور بیماران در مطب به درستی مورد توجه قرار نگیرد، لغو قرارها و عدم حضور می‌تواند منجر به از دست دادن درآمد شود.

قرارهای ملاقات لغو شده و عدم حضور بیمار چیست؟

این شرایط یک بیمار غیر مراجعه کننده است که نه از قرار ملاقات خود استفاده می‌کند و نه آن را لغو می‌کند. قرار ملاقات از دست رفته ممکن است یک امر روزمره به نظر برسد. مشکل اینجاست که اکثر مردم هیچ ایده ای از تاثیر این مشکل ندارند. طبق یک نظرسنجی، نزدیک به 42 درصد از بیماران از قرار ملاقات خود صرف نظر می‌کنند.

عدم حضور یا لغو قرار ملاقات چیزی بیش از یک فرصت از دست رفته است. وقتی بیماران حاضر نمی شوند، افرادی را تحت تأثیر قرار می‌دهد که می توانستند به جای آن بیمار وقت ملاقات داشته باشند.

در حالی که سرزنش بیماران یا درگیری‌های برنامه‌ریزی برای عدم حضور و کنسل کردن آسان است، دلایل آن بسیار پیچیده‌تر است. واضح ترین دلیل برای قرارهای ملاقات لغو شده مالی است. وقتی مردم متوجه می‌شوند که برای مراقبت‌های بهداشتی خود باید مبلغی را بپردازند، ممکن است برایشان خیلی زیاد به نظر برسد. برخی از بیماران نیز از انتظار طولانی در بیمارستان ها دلسرد می‌شوند.

دلایل دیگر عدم حضور ممکن است شامل دانش ضعیف باشد، به این معنی که بیماران درک محدودی از آنچه در بدنشان می‌گذرد دارند. حافظه انسان در مورد اینکه چه چیزی را باید به خاطر بسپاریم و چه چیزی را نباید به خاطر بسپاریم، کاملاً انتخابی است. این می‌تواند دلیلی باشد که تقریباً 23 درصد از بیماران مراجعه نمی‌کنند مگر اینکه قرار ملاقاتشان به آنها یادآوری شود.

تاثیر قرارهای ملاقات لغو شده بر کلینیک پزشکی

به سادگی هر بار که بیمار تصمیم به عدم پرداخت می‌کند، پزشکان وقت ارزشمند خود را از دست می‌دهند. شاید چندان وحشتناک به نظر نرسد، اما در دنیایی که زمان با ارزش است، قرارهای از دست رفته چیزی بیش از یک ناراحتی است. تخمین زده می‌شود که جراحان در هر ویزیت از دست رفته تا 500 دلار ضرر می‌کنند و این عدد منحصر به جراحی نیست.

خدمات سئو پزشکی

هزینه‌های متحمل‌شده به دلیل عدم حضور در تخصص‌ها و مکان‌ها صرف‌نظر از اندازه مرکز مراقبت‌های بهداشتی انجام می‌شود. تخصص های مختلف نرخ های متفاوتی برای عدم حضور دارند. این می‌تواند به 10 درصد برای عمل های دندانپزشکی و تا 37 درصد برای مراکز مراقبت های بهداشتی روان باشد. صرف نظر از تعداد، عدم نمایش بر روی نتیجه شما تاثیر می‌گذارد.

راه حل قرار پزشکی لغو شده چیست؟

یکی از راه‌هایی که پزشکان می‌توانند باعث شوند بیماران قرار ملاقات‌هایشان را به خاطر بسپارند، برقراری تماس‌های یادآوری است. اعلان پیامکی نیز می‌تواند راه زیادی را به شما بدهد، اما جایگزین‌های موثری برای ارسال پیام‌های متنی وجود دارد.

طبق مطالعات، تماس‌ها برای کمک به بیماران در یادآوری قرار ملاقات‌هایشان مؤثرتر از ارسال پیام‌های پست صوتی هستند. تقریباً 17 درصد از بیماران در مقایسه با 13 درصد از بیمارانی که تماس دریافت کرده‌اند، احتمالاً وقتی یک پیام ضبط شده برایشان گذاشته می‌شود، قرار ملاقات خود را فراموش می‌کنند.

کمپین تبلیغاتی پزشکی

اما بزرگترین مشکل تماس های زنده این است که آنها زمان زیادی می‌برند و اغلب در ساعات شلوغی برقرار می‌شوند، که می‌تواند باعث شود کارکنان شما تمرکز و زمان خود را از دست بدهند. بنابراین، حتی در موثرترین حالت، تماس های یادآوری ممکن است بهترین مسیر برای انتخاب نباشد. تعدادی از مراکز پزشکی حتی سعی می‌کنند بیمارانی را که حاضر نمی‌شوند جریمه کنند تا بخشی از ضرر را جبران کنند.

نکاتی برای کاهش عدم حضور بیماران

اگر می‌خواهید کلینیک پر رونقی داشته باشید، باید تعداد عدم حضور و کنسل‌هایی را کاهش دهید که باعث می‌شود برنامه قرار ملاقات شما با حفره‌های خالی همراه باشد و رسیدن به تعداد را برای شما دشوار کند. مهم است که توجه داشته باشید که هرگز نمی‌توانید لغو و عدم نمایش را به طور کامل حذف کنید. با این حال، اگر این نکات را رعایت کنید، به میزان قابل توجهی آنها را کاهش خواهید داد.

  • به بیماران خود آموزش دهید: واقعیت این است که بیماران ناآگاه کمتر در قرار ملاقات های برنامه ریزی شده خود حاضر می‌شوند. مهم است که برای آموزش ارزش سلامت بیماران خود وقت بگذارید. به دنبال فرصت هایی برای ارائه این آموزش در هر تعامل با بیماران باشید. اما چگونه می‌توانید این کار را انجام دهید؟ بروشورها را به آنها پیشنهاد دهید، فیلم های آموزشی را به آنها نشان دهید، از تصاویر و تصاویر گرافیکی برای نشان دادن آنچه در بدنشان می گذرد استفاده کنید. این به آنها کمک می‌کند تا نیاز به درمان را درک کنند. به همه سؤالات آنها پاسخ دهید و مطمئن شوید که آنها عواقب عدم پایبندی به درمان توصیه شده را درک می‌کنند.
  • خدمات خود را توضیح دهید: با بیماران در مورد ارزش خدماتی که ارائه می‌دهید، منحصر به فرد بودن خدمات شما در مقایسه با رقبا صحبت کنید و مطمئن شوید که آنها درک می‌کنند که حفظ سلامتی خود و حضور در قرار ملاقات هایشان چقدر اهمیت دارد. در طول بازدید آنها، مختصری از هر خدماتی که ارائه می‌کنید ارائه دهید. این به آنها کمک می‌کند تا اهمیت دیدار را درک کنند و احتمال لغو قرار ملاقات بعدی را کاهش دهند.
  • روی برنامه قرار ملاقات خود کار کنید: به تنهایی به قرار قبلی تکیه نکنید. این احتمال وجود دارد که بیماران شما از سه ماه دیگر اطلاعی نداشته باشند که صبح چهارشنبه چه می‌کنند. بنابراین اگر در حال برنامه‌ریزی برای بیماران هستید، به احتمال زیاد چیزی پیش خواهد آمد که آنها را از نگه داشتن قرار ملاقاتشان باز دارد. به‌جای تکیه بر پیش‌انتصاب، پیاده‌سازی یک سیستم قرار ملاقات ترکیبی را در نظر بگیرید. شما می‌توانید از قبل فقط بیماران قابل اعتماد را تعیین کنید و بیمارانی را که حداقل سه بار عدم حضور دارند را غیرقابل اعتماد در نظر بگیرید. بهتر است قبل از قرار ملاقات با این بیماران به جای برنامه ریزی از ماه ها قبل تماس بگیرید.
  • همیشه یادآوری‌های قرار را ارسال کنید: هماهنگ کننده زمان‌بندی خود را آموزش دهید تا سه روز قبل قرار ملاقات را تایید کند. شما باید از بیماران روش تماس ترجیحی خود را بپرسید، چه تماس تلفنی، یک پیام متنی یا ایمیل را ترجیح دهند. اگر بیمار ترجیح می‌دهد تماس تلفنی داشته باشد، مطمئن شوید که کارکنان شما متوجه شده اند که ارسال یک پست صوتی ممکن است کافی نباشد. بسیار مهم است که کارکنان شما واقعاً با بیمار صحبت کنند تا زمان ملاقات را تایید کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × = 3

دکمه بازگشت به بالا