تبلیغات

تبلیغات برای انتخابات نظام پزشکی

انتخابات نظام پزشکی

سازمان نظام پزشکی کشور از جمله نهادهای مهمی‌ست که بهتر است قبل از پرداختن به دیگر موارد، اندکی بیشتر با آن آشنا شویم.

سازمان نظام پزشکی کشور از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین سازمان‌های غیردولتی بعد از کانون وکلاست و اولین‌بار در تاریخ 17 دی ۱۳۳۵ تأسیس شد. اولین رئیس دوره‌ای این سازمان منوچهر اقبال بود و در سال‌های بعد  محمدعلی حفیظی، ‌هادی منافی، ایرج فاضل، شهاب الدین صدر، علیرضا زالی و محمدرضا ظفرقندی رئیس این سازمان بوده‌اند.

این سازمان حدود ۳۰۰ هزار عضو پزشک، دندانپزشک، داروساز، دکترای علوم آزمایشگاهی و کارشناسان دارای پروانه مانند علوم تغذیه، شنوایی‌شناس، ماما، فیزیوتراپ، بینایی‌سنج، آسیب‌شناس گفتار و زبان، کاردرمانگر، ارتوزیست و پروتزیست و… دارد؛ و سابقه‌ای بیش از ۵۰ سال دارد.

در صورت تمایل به دیدن آمار تفکیکی این اعضا به‌صورت آنلاین کلیک نمایید.

اهداف سازمان نظام پزشکی

 سازمان نظام پزشکی دارای اهدافی به شرح زیر است:

  • اعتلای ارزش‌های اخلاقی و اسلامی در امور پزشکی
  • تلاش در جهت پیشبرد و اصلاح امور پزشکی
  • مشارکت در جهت ارتقای سطح دانش پزشکی
  • حفظ و حمایت از حقوق بیماران
  • حفظ و حمایت از حقوق صنفی
  • تنظیم روابط شاغلان حرفه پزشکی

سازمان نظام پزشکی چه وظایفی دارد؟

وظایف اصلی سازمان نظام پزشکی عبارت‌اند از تعیین تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی در بخش خصوصی، صدور پروانه مطب شاغلان خصوصی، رسیدگی انتظامی به تخلفات حرفه‌ای از طریق هیئت‌های انتظامی، ثبت‌نام و صدور گواهی عضویت، تعیین ضوابط و نظارت بر تبلیغات پزشکی، انجام خدمات رفاهی برای اعضای سازمان مانند وام، طرح ترافیک، خدمات بیمه‌ای، مشارکت در تعیین مالیات بر درآمد شاغلان بخش خصوصی، اعزام نماینده به هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی، معرفی نماینده در شورای عالی بیمه و شورای عالی آموزش پزشکی، تعیین شهر وظایف شاغلان رشته‌های پزشکی، برگزارکردن برنامه‌های بازآموزی و آموزشی، انتشار نشریه سازمان و…

با دقت در شرح وظایف تعیین‌کننده این سازمان مشخص می‌شود که حضور اعضای دلسوز و متخصص در این عرصه می‌تواند کمک بزرگی به نظام پزشکی و سلامت جامعه باشد و همچنین اهداف بلندمدتی را برای رفاه حال پزشکان و بیماران به همراه داشته باشد.

این زمینه برای پزشکان دلسوز فراهم شده است که با شرکت در انتخابات نظام پزشکی در جهت پیشبرد اهداف عالی این سازمان مشارکتی دلسوزانه داشته باشند.

افراد متخصص بسیاری در زمینه تخصصی و مدیریتی در حوزه پزشکی وجود دارند که می‌توانند با حضور خود در این سازمان، کمک بزرگی به بهبود هر چه بهتر شرایط سیستم پزشکی کشور داشته باشند.

افراد می‌توانند در کمال آزادی در این انتخابات شرکت کنند و از تجربیات و اهداف عالیه خود در مسیر پیشبرد اهداف والای این سازمان استفاده کنند.

انتخابات نظام پزشکی سال 1400

انتخابات نظام پزشکی امسال در 25 تیر 1400 برگزار خواهد شد و بر طبق اطلاعاتی که رئیس هیئت نظارت بر انتخابات نظام پزشکی اعلام فرمودند، بعد از ثبت‌نام متقاضیان، کار بررسی صلاحیت افراد مورد بررسی قرار گرفت و صلاحیت 6.230 نفر در 21 شهرستان آغاز شد. حدود 97 درصد از این افراد مورد تأیید و احراز صلاحیت قرار گرفتند.

هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی در طی 7 جلسه به اعتراضات ارسالی در مورد شکایات رد صلاحیت پرداخت که 61 نفر مورد قبول واقع شد و 91 مورد از رد صلاحیت‌ها مورد تأیید قرار نگرفت.

در انتخابات امسال 222 حوزه واجد شرایط برای انتخابات در نظر گرفته شده است که در تهران و شهرستان‌های مختلف واقع شده است. نسبت به سال گذشته، 14 شعبه برای انتخابات و اخذ رأی اضافه شده است.

در این 222 حوزه انتخاباتی در مجموع 294.764 نفر عضو سازمان نظام پزشکی هستند که برای رأی‌گیری واجد شرایط هستند. از این تعداد 141.347 نفر پزشک هستند که حدود 48 درصد از کل را تشکیل می‌دهند.

39.634 نفر دندانپزشک حضور دارند که معادل 13 درصد از شرکت‌کنندگان را تشکیل می‌دهند.

از این تعداد افراد واجد شرایط 25.574 نفر داروساز هستند که 9 درصد از این تعداد را به خود اختصاص داده‌اند.

5.058 نفر علوم آزمایشگاهی که 2 درصد را تشکیل داده و 29.366 نفر کارشناس گروه پروانه‌دار معادل 10 درصد و 53.785 نفر نیز ماما هستند که 18 درصد از افراد رأی‌دهنده را شامل می‌شوند.

حوزه‌های انتخاباتی در شهرستان‌ها و استان‌ها با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی آماده حضور پزشکان فرهیخته به‌منظور تعیین جهت این سازمان و شغل شریف پزشکی در حوزه‌های مختلف هستند.

مدت کار و عملکرد هر دوره هیئت‌مدیره منتخب 4 سال تمام است و شروع اولین دوره فعالیت‌ها 10 روز پس از اعلام قطعی نتایج انتخابات خواهد بود.

در این انتخابات مهم هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات حضور دارد:

  • یک نفر به‌عنوان نماینده دادستان کل کشور.
  • یک نفر به نمایندگی وزارت کشور.
  • دو نفر از اعضای کادر پزشکی که به انتخاب وزیر بهداشت و درمان انتخاب می‌شوند.
  • سه نفر از اعضای کادر پزشکی؛ که به معرفی کمیسیون بهداشت و درمان و با انتخاب مجلس شورای اسلامی خواهند بود.

هیئت مرکزی نظارت برای هر شهرستان سه تا پنج نماینده را جهت نظارت بر حُسن انجام انتخابات اعزام می‌کند.

هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی

چه کسانی در انتخابات سازمان نظام پزشکی حق رأی دارند؟

شرایط افرادی که می‌توانند در این انتخابات رأی دهند:

  • تابعیت جمهوری اسلامی.
  • داشتن کارت عضویت در سازمان نظام پزشکی.
  • مشغول به کار بودن در شهرستان منطقه انتخاباتی در زمان انتخابات که به تأیید نظام پزشکی شهرستان یا شبکه بهداشت و درمان شهرستان مورد نظر رسیده باشد.

شرایط نامزد‌های انتخابات نظام پزشکی کشور:

  • تابعیت جمهوری اسلامی ایران.
  • نداشتن فساد مالی و اخلاقی.
  • داشتن حُسن‌شهرت به‌صورت اجتماعی، شغلی، اجرای اصول پزشکی حرفه‌ای و رعایت اصول اخلاق و شئون پزشکی.
  • داشتن حُسن‌شهرت در تعهد عملی به احکام دین مبین اسلام و وفادار‌بودن به قانون اساسی کشور جمهوری اسلامی ایران.
  • حداقل 3 سال در عضویت سازمان نظام پزشکی بوده باشد.

پزشکانی که دارای شرایط فوق هستند می‌توانند به‌عنوان منتخب دیگر پزشکان و اصناف مرتبط، با ثبت‌نام و شرکت در این انتخابات قدمی بزرگ در پیشبرد اهداف این نهاد و پیشرفت آن بردارند. بدیهی است افرادی هستند که در این انتخابات ثبت‌نام کرده و کاندید شده‌اند‌. برای بهتر شناخته شدن کاندیدهای انتخابات نظام پزشکی برنامه‌ای ویژه داریم.

نتیجه‌گیری

تیم طب مارکتینگ با انجام امور تخصصی در زمینه حرفه پزشکی‌، این بار با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری جدید در خدمت پزشکان محترم خواهد بود تا تبلیغات این عزیزان را در سایت‌ها و مکان‌های مرتبط با حرفه پزشکی انجام دهد و به بهترین نحو، دیگر افراد را با قابلیت‌ها و اهداف کاندیدها آشنا گرداند.

تبلیغات در اینترنت، سایت‌ها و فضاهای مجازی در دنیای دیجیتال امروز می‌تواند یک بستر عالی و قدرتمند باشد که می‌تواند هم به شناخته‌شدن شما بینجامد و هم موجب رونق کسب‌و‌کار پزشکان متخصص گردد.

طب مارکتینگ برای شما پزشکان و افرادی که در انتخابات سازمان نظام مهندسی کاندید شده‌اید برنامه‌ای تخصصی و حساب‌شده دارد و می‌تواند صدای شما را به گوش دیگر پزشکان برساند و آن‌ها را برای انتخاب شما ترغیب نماید؛ زیرا بهتر می‌توانید اهداف و برنامه‌های کاربردی خود را به گوش همگان و دیگر همکاران برسانید.

عرصه دنیای دیجیتال و مجازی بستری است که با هزینه‌هایی به‌مراتب کمتر از تبلیغات فیزیکی و سنتی می‌تواند شما پزشکان را به جامعه بشناساند. هزینه کمتر و بازده عالی از ثمرات تیم تخصصی ماست که به‌صورت حرفه‌ای در حال ارائه خدمات مختلف به صنف محترم پزشکی است.

ما با تیم تخصصی و برنامه‌ریزی دقیق در کنار شما هستیم تا موفقیت بیشتر را در زمینه کاری و تبلیغات و این بار انتخاباتی تجربه کنید. ما در تمامی مراحل در کنار شما خواهیم بود. با طب مارکتینگ در تماس باشید تا قدرتمند حرکت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

52 + = 59

دکمه بازگشت به بالا