شبکه های اجتماعیمدیریتمطالب آموزشی

اهمیت مدیریت اینستاگرام پزشکی در جذب بیمار

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی استفاده از شبکه‌های اجتماعی میان مردم بسیار فراگیر گردیده است. بسیاری از مردم ساعت‌ها در طول روز در شبکه‌های اجتماعی مخصوصاً اینستاگرام فعالیت دارند. طبق برخی تحقیقات شبکه اجتماعی اینستاگرام روزانه بیش از سیصد میلیون کاربر فعال دارد. به همین علت شبکه‌های اجتماعی به بستری برای جذب مشتری و مخاطبان جدید تبدیل گردیده و‌ نمی‌توان قدرت آن‌ها را در رشد کسب‌وکار و برندسازی نادیده گرفت.

 امروزه کسب و کارهای مختلفی در بستر این شبکه اجتماعی فعالیت دارند. پزشکان نیز از این‌ قاعده مستثنی نبوده و دارا بودن‌ پیج یا صفحه در اینستاگرام برای پزشکان جز الزامات محسوب می‌شود. پزشکان با دارا بودن پیج اینستاگرام و تولید محتوا برای آن، علاوه بر اینکه می‌توانند مخاطبان سابق خود را حفظ کنند، موفق به جذب بیماران جدید نیز خواهند گردید.

اما مسئله‌ای که بسیار اهمیت دارد، مدیریت اینستاگرام پزشکی می‌باشد. راه‌اندازی و رشد پیج اینستاگرام پزشکان، نیازمند یک‌ مدیریت اصولی و حرفه‌ای می‌باشد. در اینجاست که نیاز به استخدام مدیر پیج پزشکی یا به عبارتی ادمین پیج اینستاگرام، بسیار احساس می‌شود.

به این دلیل که مدیریت نمودن پبج اینستاگرام پزشکان نیاز به تخصص زیادی دارد و اگر به درستی صورت پذیرد می‌تواند چهره‌ای حرفه‌ای از پزشک در ذهن مخاطبان ایجاد نماید. مدیریت پیج پزشکی شامل قسمت‌های مختلفی می‌شود.

 از تولید محتوا و ادیت آن‌ها گرفته تا پست گذاری و ورود به اکسپلور، همگی جز بخش‌های مدیریت پیج پزشکی به حساب می‌آیند. ادمین یا مدیر پیج پزشکی از زمان راه‌اندازی پیج تا نقطه به اوج رسیدن و رشد آن در کنار شما خواهد بود.

 اگر ازجمله پزشکانی هستید که به‌تازگی قصد راه‌اندازی پیج در اینستاگرام را دارید، تنها نیاز به استخدام یک ادمین خواهید داشت؛ اما مدیریت اینستاگرام پزشکی که سال‌ها از راه‌اندازی آن گذشته و هزاران دنبال کننده دارد، قطعاً دشوارتر خواهد بود. به همین علت اگر دارای چنین صفحه‌ای در اینستاگرام باشید، ممکن است نیاز به استخدام چندین مدیر و ادمین باشد‌.

 برای استخدام باید تخصص و تجربه مدیر پیج را نیز مورد بررسی قرار دهید. برای مثال اگر قصد دارید یک ادمین پیج دندانپزشکی انتخاب کنید، می‌بایست قبل از هر چیزی به میزان تجربه، دانش و نمونه کارهای موفق او توجه داشته باشید.

مهم‌ترین نکات در مورد مدیریت اینستاگرام پزشکی

مدیریت نمودن پیج های پزشکی معمولاً کار ساده‌ای نیست و ممکن است برخی چالش‌ها را نیز به همراه داشته باشد. به همین علت اگر بخواهید پیج پزشکی خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید و با این کار به برندسازی و جذب بیمار بپردازید، می‌بایست برخی نکات مهم را مدنظر قرار دهید. این نکات به شما کمک می‌کنند در مدیریت صفحه اینستاگرام پزشکی خود، بسیار موفق‌تر عمل نمایید. در زیر این نکات را شرح داده‌ایم:

  • دارو بودن استراتژی تولید محتوا

پیج پزشکی شما همواره به محتوا نیاز خواهد داشت و قرار دادن حداقل روزی یک پست یا استوری در آن ضروری است. به همین علت تنها چیزی که می‌تواند در این زمینه کار شما را ساده‌تر نماید دارا بودن استراتژی تولید محتوا می‌باشد. استراتژی تولید محتوا به شما کمک می‌کند تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان با برنامه‌ریزی محتوای جذاب و ارزشمندی را برای مخاطبین خود تولید نمایید.

  • تعامل با دنبال کنندگان

تعامل با دنبال کنندگان نیز از دیگر نکات مهمی است که در مدیریت اینستاگرام پزشکی باید مدنظر قرار دهید. دنبال کنندگان شما هر زمان که پستی در صفحه خود منتشر می‌کنید، معمولاً نظراتشان را برایتان به‌صورت کامنت ارسال خواهند نمود.

حتی برخی از آن‌ها ممکن است برای دریافت مشاوره به دایرکت صفحه شما نیز مراجعه کنند. حال در مقابل شما باید در کوتاه‌ترین زمان با آن‌ها تعامل برقرار نموده و به سوا لاتی که دارند پاسخ دهید. این موجب می‌شود که مخاطب با شما به‌عنوان پزشک احساس راحتي بیشتری داشته باشد و احتمال اینکه او در آینده به بیمار جدید شما تبدیل شود بسیار بالا است.

  • طراحی گرافیک جذاب

گرافیک و ظاهر پیج شما نیز در جذب مخاطب بسیار اثر گذار است. پس بهتر است برای این کار قبل از انتشار هر پستی، آن را تدوین کنید. هرچقدر که گرافیک و ظاهر پیج شما جذاب‌تر و آراسته‌تر باشد، به بیماران القا می‌گردد که شما چقدر حرفه‌ای و متخصص هستید. پس در مدیریت اینستاگرام پزشکی خود حتماً به این نکته مهم نیز توجه نمایید.

مزایای دارا بودن پیج اینستاگرام برای پزشکان چیست؟

امروزه تقریباً هر پزشکی در صفحات اجتماعی مخصوصاً اینستاگرام دارای صفحه رسمی می‌باشد. حتی برخی پزشکان مشهور دارای دنبال کنندگان میلیونی در این شبکه اجتماعی نیز می‌باشند. به این علت که دارا بودن پیج یا صفحه رسمی در اینستاگرام، می‌تواند مزایای فراوانی برای پزشکان به همراه داشته باشد. در زیر به برخی از این مزایا اشاره نموده‌ایم:

  • دارا بودن هویت و ناشناس نبودن

دارا بودن پیج و مدیریت اینستاگرام پزشکی به شما کمک می‌کند که به شهرت بیشتری دست یابید. همچنین این کار موجب می‌شود که یک شخصیت حرفه‌ای و رسمی از شما در ذهن مخاطب ایجاد گردد. همان‌طور که می‌دانید اگر به‌صورت ناشناس مشغول به ویزیت بیمار شوید، درصد موفقیت شما کندتر خواهد بود؛ اما با استفاده از پیج اینستاگرام می‌توانید در مدت زمان کوتاهی، به پزشکی محبوب و مشهور تبدیل شوید.

  • ایجاد تمایز میان شما و رقبا

دیگر مزیتی که دارا بودن صفحه اینستاگرام پزشکی می‌تواند به همراه داشته باشد، ایجاد تمایز میان شما و رقبایتان می‌باشد. با وجود اینکه اینستاگرام بسیار فراگیر شده است، هنوز هم بسیاری از پزشکان از آن غافل بوده و به روش‌های سنتی جذب بیمار اکتفا می‌کنند‌. حال اگر شما بازاریابی و جذب بیمار در این شبکه اجتماعی را آغاز کنید، یک مزیت رقابتی ایجاد نموده‌اید.

  • ارتباط مداوم با بیماران

دیگر مزیت دارا بودن پیج و مدیریت اینستاگرام پزشکی ارتباط مدوام با بیماران می‌باشد. وقتی شما با بیماران قدیمی خود تعامل نداشته باشید، قطعاً به‌مرور زمان از ذهن آن‌ها خواهید رفت و ممکن دیگر به شما مراجعه نکنند؛ اما دارا بودن پیج اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا ارتباط خود با بیماران را حفظ کنید و همواره با آنان به تعامل بپردازيد.

  • مخاطب شناسی و درک نیاز کاربر

داشتن صفحه رسمی در اینستاگرام موجب می‌شود که از بیماران خود شناخت بیشتری داشته و نیاز آن‌ها را بهتر درک نمایید. این موجب می‌شود که بتوانید در حین مراجعه بیمار، به او خدمات باکیفیت‌تری ارائه نمایید و در جلب رضایت او موفق‌تر عمل نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

52 + = 58

دکمه بازگشت به بالا