سایت و سئومطالب آموزشی

نکات انتخاب کلمات کلیدی برای بازاریابی پزشکی

قطعا می‌دانید که صنعت پزشکی به خصوص در دنیای آنلاین بسیار رقابتی است و مهم است که خود را از رقبا متمایز کنید. یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار، استفاده از کلمات کلیدی موثر در استراتژی بازاریابی پزشکی است تا اطمینان حاصل شود که در نتایج جستجو برای عبارات جستجویی که برای موفقیت کسب‌وکارتان مهم هستند، به خوبی نشان داده می‌شوید. اما انتخاب کلمات کلیدی پزشکی به چه صورت است؟

برخی از موثرترین کلمات کلیدی پزشکی آنهایی هستند که بر اساس موضوعات خاص هستند. به عنوان مثال، با محلی شدن جستجو، سئوی محلی اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است. Google با استفاده از سه بسته محلی خود، مشاغل محلی را برجسته می‌کند، که مشاغل برتر را برای کلمات کلیدی در کادری در بالای صفحه نتایج جستجو نشان می‌دهد.

کلمات کلیدی پزشکی چیست؟

کلمه کلیدی هر کلمه یا رشته ای از کلمات است که یک بیمار بالقوه ممکن است برای یافتن یک پزشک محلی در کادر جستجوی Google قرار دهد. اگر جستجوگری در تهران زندگی می کرد، در اینجا چند کلمه کلیدی وجود دارد که ممکن است از آنها استفاده کند:

  • دندانپزشک خوب در تهران
  • دندانپزشکان برتر تهران
  • خدمات سفید کردن دندان
  • دندانپزشک برای کودکان

عبارات جستجو بسته به نیاز بیمار متفاوت است و هر چه کلمه کلیدی خاص تر باشد، لیست نتایج جستجو مرتبط تر است. موضوع کلمه کلیدی مانند یک هرم از کلمات کلیدی است. شما ممکن است یک کلمه کلیدی عمومی را به عنوان هدف اصلی خود انتخاب کنید و از آن به طور آزادانه در وب سایت خود، از صفحه اصلی خود استفاده کنید. از آنجا، هر صفحه اضافی در سایت برای کلمات کلیدی مرتبط در همان موضوع بهینه می‌شود.

کلمات کلیدی تاثیرگذار در پزشکی

مضامین کلیدواژه مفید هستند زیرا به ساختار منسجم وب سایت دندانپزشکی شما کمک می‌کنند. هر کلمه کلیدی که استفاده می‌کنید با کلمه کلیدی اصلی شما مرتبط است و بنابراین برای کمک به بیماران در یافتن شما طراحی شده است.

نحوه انتخاب کلمات کلیدی برتر برای یک وب سایت پزشکی

کدام کلمات کلیدی را باید در وب سایت خود استفاده کنید؟ پاسخ کوتاه این است که شما باید از کلمات کلیدی استفاده کنید که بیماران در منطقه شما به احتمال زیاد زمانی که به دنبال دندانپزشک هستند انتخاب می کنند. یک مکان خوب برای شروع محدود کردن انتخاب کلمات کلیدی در Google Analytics است. با مشاهده تجزیه و تحلیل خود، می‌توانید تعیین کنید که بیماران از چه کلمات کلیدی و عباراتی برای یافتن شما استفاده می‌کنند. در بسیاری از موارد، رفتار گذشته می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین مسیر را برای انتخاب کلمات کلیدی پزشکی طی کنید.

تکنیک ها و ابزارهای دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید از آنها برای انتخاب کلمات کلیدی  استفاده کنید:

  •  Google Ads یک کلید واژه یاب رایگان دارد که می‌توانید از آن برای یافتن گروه‌های کلیدی استفاده کنید تا از آن برای رشد تمرین خود استفاده کنید. با وارد کردن URL، صنعت خود و سایر اطلاعات، می توانید از گوگل بخواهید که کلمات کلیدی را به شما پیشنهاد دهد. گوگل ادز همچنین اطلاعات کلی در مورد حجم جستجو و رقابت هر گروه کلیدواژه را در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • Ahrefs دارای نرم افزار Keyword Explorer است که می توانید از آن برای یافتن محبوب ترین و رقابتی ترین کلمات کلیدی برای مطب خود استفاده کنید. نه تنها کلمات کلیدی را که ممکن است در نظر نگرفته اید شناسایی کند، بلکه به شما امکان می‌دهد بدانید کدام کلمات کلیدی ممکن است توسط رقبای شما نادیده گرفته شده باشد.

کجا از کلمات کلیدی استفاده کنیم؟

پس از انتخاب کلمات کلیدی اکنون، برای جمع بندی، به برخی از مکان هایی که باید از کلمات کلیدی انتخابی خود در وب سایت خود استفاده کنید، نگاهی می‌اندازیم. در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

  • از کلمات کلیدی در تگ های عنوان، داده های متا (توضیحی که در زیر نام صفحه شما در گوگل ظاهر می‌شود)، در 100 کلمه اول محتوای خود و در تگ های جایگزین استفاده کنید.
  • برچسب ها و دسته بندی های ویژه ای برای وبلاگ خود ایجاد کنید که کلمات کلیدی شما را در خود جای دهد
  • کد Schema را به هدر سایت خود اضافه کنید تا در هر صفحه سایت شما ظاهر شود
  • هنگامی که از کلمات کلیدی استفاده می‌کنید، باید از کلمات کلیدی مرتبط LSI نیز استفاده کنید که می‌توانید با اسکرول کردن در گوگل به پایین برای بررسی جستجوهای مرتبط آن را بیابید.

خدمات سئو و بهینه سازی سایت پزشکی

سخن پایانی

استفاده هوشمندانه از کلمات کلیدی به اندازه انتخاب کلمات کلیدی مناسب مهم است. هنگامی که یک موضوع را شناسایی کردید، وظیفه شما این است که کلمات کلیدی را بر اساس تحقیقات انتخاب کنید و از آنها در مکان های برجسته سایت خود استفاده کنید. انتخاب موضوع کلمه کلیدی و اجرای آن می‌تواند به شما کمک کند تا در رتبه های گوگل ارتقا پیدا کنید، دید سایت خود را بهبود بخشید و کلینیک خود را رشد دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا