سایت و سئومطالب آموزشی

چرا باید برای امنیت سایت پزشکی خود از گواهی SSL استفاده کنیم؟

برند و شهرت مطب پزشکی شما به داشتن یک حضور قوی و معتبر در وب بستگی دارد و وب سایت پزشکی شما مرکز این حضور است. سایت شما جایی است که بیشتر مردم شما را آنلاین پیدا می‌کنند و حفظ امنیت سایت پزشکی بسیار مهم است؛ بخشی از این فرآیند شامل ایمن سازی سایت با استفاده از فناوری SSL است.

 گواهی SSL چیست؟

لایه سوکت های امن یا پروتکل امنیتی SSL رایج ترین فناوری امنیتی مورد استفاده برای رمزگذاری وب و امنیت سایت پزشکی است. با ایجاد یک پیوند رمزگذاری شده بین وب سایت شما (یا از نظر فنی، وب سرور میزبان سایت شما) و یک مرورگر کار می‌کند.

دلیل اینکه شما به یک لینک رمزگذاری شده نیاز دارید این است که داشتن آن تضمین می‌کند که هر داده ای که بین سرور شما و مرورگر اینترنت منتقل می‌شود خصوصی است. هر داده ای که رمزگذاری نشده باشد در برابر حمله یا سرقت آسیب پذیر است.

فناوری SSL جدید نیست. برای سال‌ها، وب‌سایت‌هایی که داده‌های شخصی را جمع‌آوری می‌کنند، از جمله شماره کارت اعتباری و اطلاعات پزشکی، از آن برای محافظت از خود و داده‌های مشتریانشان استفاده می‌کنند.

در حالی که SSL شناخته شده ترین نسخه فناوری رمزگذاری است، ممکن است چیزی به نام TLS نیز به گوشتان خورده باشد. این یک نسخه جدیدتر از فناوری رمزگذاری است. اما، از آنجایی که مردم بیشتر با SSL آشنا هستند، بسیاری از مردم همچنان به هر گواهی رمزگذاری به عنوان گواهی SSL اشاره می‌کنند.

SSL و TLS از فناوری رمزگذاری متفاوتی استفاده می‌کنند، اما هر دو هدف یکسانی دارند. وظیفه آنها محافظت از داده های شما و برقراری امنیت سایت پزشکی است.

انواع گواهینامه های SSL برای امنیت سایت پزشکی

ایجاد یک اتصال SSL آسان است. برای انجام این کار، به گواهی SSL نیاز دارید. گواهینامه ها به طور گسترده در دسترس هستند و در سه نوع مختلف ارائه می‌شوند.

  • گواهینامه های SSL معتبر دامنه ساده ترین شکل SSL هستند. این گواهی تایید می‌کند که دامنه شما ثبت شده است. همچنین ثابت می‌کند که یک مدیر URL شما را کنترل می‌کند.
  • گواهینامه های SSL معتبر سازمانی همان مواردی را که گواهینامه SSL تایید شده دامنه تایید می‌کند، تأیید می‌کند. اما، آنها همچنین تأیید می‌کنند که شما صاحب سازمان خود در یک شهر و شهرستان خاص هستید.
  • اعتبار سنجی توسعه یافته گواهینامه های SSL همه کارهایی را که گواهینامه های معتبر دامنه و سازمان انجام می‌دهند تأیید می‌کند. با این حال، آنها همچنین تأیید می@کنند که فعالیت شما به عنوان یک تجارت ثبت شده است.

هر یک از سه نوع گواهی SSL که در اینجا فهرست کرده ایم در دو سطح مختلف موجود است. آن ها هستند:

  • SSLهای تک نام و عام امنیت محدودی را فراهم می‌کردند. یک نام SSL تنها از یک زیر دامنه از URL شما محافظت می کند. SSLهای Wildcard می‌توانند از چندین زیر دامنه و همچنین دامنه اصلی شما محافظت کنند.
  • گواهینامه های SSL چند دامنه ای رمزگذاری نام دامنه های متعدد را فراهم می‌کند.

اگر فقط یک نام دامنه دارید، همانطور که برای مطب های پزشکی رایج است، دیگر نیازی به نگرانی در مورد خرید یک SSL چند دامنه ای نخواهید داشت.

سطح امنیتی که انتخاب می‌کنید به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر داده‌های بیمار را جمع‌آوری می‌کنید یا به بیماران اجازه می‌دهید برای مشاهده سوابق خود وارد سیستم شوند، باید قوی‌ترین رمز گذاری ممکن را برای امنیت سایت پزشکی خود داشته باشید. اگر بیماران بتوانند برای خدمات پزشکی در وب سایت شما پرداخت کنند، همین امر صادق است.

به عبارت دیگر، اگر شما هر نوع اطلاعات حساسی را از طرف بیماران خود جمع آوری می‌کنید یا آن اطلاعات را از طریق وب سایت خود در اختیار آنها قرار می‌دهید، باید تا حد امکان از سایت خود محافظت کنید.

چرا باید برای وب سایت پزشکی خود گواهی SSL دریافت کنید؟

اکنون، اجازه دهید در مورد برخی از دلایلی که شما نیاز به دریافت گواهی SSL برای وب سایت مطب خود دارید صحبت کنیم.

1. برای بیماران خود اعتماد ایجاد کنید

اولین دلیلی که باید سایت خود را به SSL منتقل کنید این است که باعث ایجاد اعتماد در بیماران شما می‌شود. اگر انتظار دارید که بیماران داده های خود را با شما به اشتراک بگذارند و اطلاعات کارت اعتباری خود را تحویل دهند، باید به آنها اطمینان دهید که از اطلاعات آنها محافظت خواهید کرد.

بیماران جدید ممکن است بررسی کنند تا مطمئن شوند که از وب سایت خود با رمزگذاری محافظت کرده اید. اگر ببینند که شما این کار را نکرده‌اید، ممکن است تصمیم بگیرند که از مطب دیگری بازدید کنند.

2. نقض داده ها پرهزینه است

رمزگذاری ایمن از طریق گواهینامه SSL به بیماران شما اطمینان می‌دهد، اما همچنین می‌تواند تأثیر مستقیمی بر نتیجه شما داشته باشد. اگر عدم امنیت سایت پزشکی باعث بی اعتمادی بیماران به شما شود، ممکن است در درازمدت بیشتر از آن هزینه داشته باشد.

3. گوگل سایت های دارای رمزگذاری SSL را در اولویت قرار می‌دهد

عدم انتقال سایت شما به SSL می‌تواند به جایگاه شما در گوگل لطمه بزند. در واقع، اگر بیشتر مطب های پزشکی در منطقه شما از SSL استفاده می کنند و شما از SSL استفاده نمی‌کنید، ممکن است به انتهای صفحه نتایج جستجوی محلی خود رها شوید.

6 راه برای موفقیت سئو وب سایت پزشکی در یک ماه

از سال 2014، گوگل اعلام کرد که امنیت یک عامل رتبه بندی است. گوگل جزئیات الگوریتم رتبه بندی خود را نزدیک به جلیقه نگه می دارد. آنها عوامل و تغییرات را تنها زمانی اعلام می‌کنند که بسیار مهم باشند.

در بخشی از بیانیه آنها در مورد امنیت آمده است:

امنیت اولویت اصلی گوگل است. ما برای اطمینان از اینکه خدمات ما از امنیت پیشرو در صنعت مانند رمزگذاری قوی HTTPS به طور پیش‌فرض استفاده می‌کند، سرمایه‌گذاری زیادی می‌کنیم. این بدان معناست که افرادی که برای مثال از جستجو، جیمیل و گوگل درایو استفاده می کنند، به طور خودکار یک اتصال امن به گوگل دارند.

4. گوگل کروم سایت هایی را که از SSL به عنوان غیر ایمن استفاده نمی کنند پرچم گذاری می‌کند

گوگل اعلامیه سال 2014 خود را در مورد امنیت در سال 2016 پیگیری کرد. آنها بیانیه ای منتشر کردند که در آن از ژوئیه 2018، سایت های رمزگذاری نشده را با نمایش کلمات “Not Secure” در نوار ناوبری پرچم گذاری می‌کنند.

در مقابل، سایت هایی که از رمزگذاری استفاده می‌کنند با نماد قفل مشخص می‌شوند. نماد چیزی است که به کاربران سیگنال می‌دهد که سایت امن است. آنها می‌توانند اطلاعات شخصی و مالی را با خیال راحت به اشتراک بگذارند زیرا می‌دانند که صاحب سایت اقدامات احتیاطی را برای محافظت از آن انجام می‌دهد.

از نظر عملی، این بدان معنی است که یک بازدید کننده جدید از سایت شما ممکن است به نوار ناوبری نگاه کند، متوجه شود که سایت شما ایمن نیست و دکمه برگشت را بزند تا پزشک دیگری را در منطقه پیدا کند که بیشتر از شما نگران امنیت وب است.

اگر مطمئن نیستید که سایت شما از SSL استفاده می‌کند، می‌توانید با باز کردن Google Chrome و تایپ URL خود بررسی کنید. اگر عبارت “Not Secure” را در کنار URL خود مشاهده کردید، هنوز گواهی SSL را در سایت خود نصب نکرده اید.

امنیت سایت پزشکی با گواهی SSL

شاید شما در سایت خود قابلیت پرداخت آنلاین برای بیماران یا دسترسی به سوابق پزشکی نداشته باشند. یا، شاید این کار را انجام می‌دهید، اما هنوز مطمئن نیستید که نصب گواهی SSL باید برای شما اولویت باشد.

اول، سایت شما در حال حاضر تحت تاثیر استفاده گوگل از امنیت به عنوان یک عامل رتبه بندی قرار گرفته است. این بدان معنی است که شما به طور بالقوه فرصت های جذب بیماران جدید را از دست می دهید زیرا وب سایت مطب شما در هنگام جستجوی دندانپزشک محلی در بالای لیست نتایج جستجوی Google ظاهر نمی‌شود.

خدمات سئو و بهینه سازی سایت پزشکی

دوم، حتی اگر بیماران سایت شما را پیدا کنند، ممکن است وقتی متوجه شوند که سایت شما ایمن نیست، آنها را از دست بدهید. از این گذشته، هیچ کس نمی خواهد داده های شخصی را در اختیار شرکتی قرار دهد که از وب سایت خود با رمزگذاری محافظت نمی‌کند.

سوم و از بسیاری جهات مهمتر از همه، اگر سایت شما محافظت نشده باشد، در برابر نفوذ داده ها آسیب پذیر است. این بدان معناست که شما و بیمارانتان می‌توانید در هر زمانی مورد هدف قرار بگیرید. اگر داده های شما به درستی رمزگذاری نشده باشد، ممکن است داده های شما به سرقت رفته و برای سرقت از شما یا بیمارانتان استفاده شود.

به این دلایل، ضروری است که اکنون اقدامات لازم برای انتقال سایت خود به SSL را انجام دهید. این یک رویه ساده است. با انجام این کار، سیگنال واضحی به بیماران فعلی و بالقوه خود ارسال می‌کنید که برای حریم خصوصی آنها ارزش قائل هستید و برای محافظت از آن تلاش خواهید کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× 2 = 16

دکمه بازگشت به بالا