اخبار

تاکید معاون وزیر بهداشت بر وجود ۲۴۰ هزار پست خالی در وزارت بهداشت

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور علاوه بر مدیریت و نظارت بر مراکز بهداشتی و درمانی در داخل کشورمان، وظیفه مدیریت دانشگاه‌های علوم پزشکی را نیز بر عهده دارد. در همین راستا نیز این وزارت برای استخدام و جذب نیرو آزمون استخدامی برگزار می‌کند. افرادی که در آزمون کتبی استخدامی پذیرفته می‌شوند بعد از طی مراحل مصاحبه و گزینش در وزارت بهداشت مشغول به کار می‌شوند. با این حال معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت از پست‌های خالی در این وزارت خبر داده است.

پکیج آموزشی مدیریت کلینیک

بهروز رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، از وجود ۲۴۰ هزار پست خالی در وزارت بهداشت خبر داد. وی درباره وضعیت تعیین تکلیف نیروهای طرحی وزارت بهداشت، اظهار داشت:

یکی از موضوعات بسیار مهم برای وزارت بهداشت بحث ساماندهی نیروهای انسانی است که بخشی از این نیروها نیروهای طرحی هستند.

تعداد زیادی از نیروهای طرحی در دوران کرونا به دلیل نیاز جدی کشور طرحشان را تمدید کردند و در حال حاضر دوران طرح شأن به اتمام رسیده و به طور قطع ایجاد تأمین امنیت شغلی و بکارگیری آنها برای ما دغدغه است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با بیان اینکه تعیین تکلیف وضعیت این نیروها را از مسیرهایی دنبال کردیم با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی و پیش بینی سهمیه قابل توجه برای جذب آنها، گفت:

در حال مذاکره با سازمان‌های برنامه و بودجه و اداری و استخدامی برای نهایی کردن مجوزهای استخدام نیروهای طرحی هستیم تا بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا سهمیه قابل توجهی را برای آنها در نظر بگیریم.

رحیمی همچنین خاطرنشان کرد:

همچنین مقرر شده استخدام نیروهای طرحی را در قالب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت پیگیری تا حداقل بتوان آنها را به صورت قراردادی در سیستم وزارت بهداشت بکارگیری کرد.

بیش از ۲۴۰ هزار پست خالی در وزارت بهداشت وجود دارد و به نیروهای طرحی به عنوان نیروی آموزش دیده و متخصص نیاز جدی داریم؛ با توجه به اینکه جذب نیروهای طرحی دستور رهبر معظم انقلاب است بنابراین تلاش خواهیم کرد تا پایان سال جاری نسبت به جذب آنها از طریق آزمون اقدام کنیم.

منبع: mehrnews.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا