مدیریتمطالب آموزشی

به بیماران کمک کنید بر ترس از مراجعه به پزشک غلبه کنند

ترس از رفتن به دکتر 20 درصد از مردم را تحت تاثیر قرار می دهد. با ادامه همه گیری COVID-19، ترس بیماران از رفتن به بیمارستان و جستجوی تخصص پزشک یا حتی مراقبت های اورژانسی به طور تصاعدی تشدید شده است.  با این حال، شرایطی وجود دارد که بیماران باید به طور فیزیکی به پزشک خود مراجعه کنند. در چنین مواردی، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی باید فرآیندهایی را ایجاد و اجرا کنند که به آنها امکان می دهد ترس از مراجعه به پزشک از بین ببرد.

پکیج آموزشی مدیریت کلینیک

محققان سه چیز اصلی را که باعث ترس از مراجعه به پزشک شناسایی کردند:

  • بیماری و معاینه پزشکی
  • واکنش پزشک
  • موانع مراقبت

بیماران از بیماری و ناشناخته ها می ترسند

این ترس ها می توانند اشکال مختلفی داشته باشند. به عنوان مثال، ترس از بیماری می تواند خیلی قبل از قرار ملاقات واقعی شروع شود. بیماران ممکن است مراقبت های پیشگیرانه یا پرداختن به علائم آزاردهنده را به تعویق بیندازند زیرا می ترسند که پزشک خبر بدی را ارائه دهد. در نتیجه بیماران احساس ناتوانی می کنند.

یکی دیگر از پیامدهای جدی تاخیر در مراجعه به پزشک، تشخیص بیماری در مراحل پیشرفته است. تا زمانی که آنها به پزشک خود مراجعه می کنند، درمان ها به اندازه مراحل قبلی موثر یا موفقیت آمیز نیستند.

بیماران از معاینه پزشکی می ترسند

اقدامات پزشکی می توانند ناراحت کننده، شرم آور و حتی کاملاً دردناک باشند. نمونه موردی: نرخ بالای عدم نمایش برای غربالگری سرطان روده بزرگ بیشتر به خود این عمل مربوط می شود تا ترس از سرطان روده بزرگ. ترس از ناراحتی، خجالت یا درد بسیاری از بیماران را از مراجعه به مراقبت منصرف می کند. علاوه بر این، بیماران اغلب بدون اینکه بدانند تحت چه آزمایش‌ها یا روش‌هایی قرار خواهند گرفت، به یک قرار ملاقات می‌روند. این به احساس ناتوانی کمک می کند.

بیماران از واکنش پزشک خود می ترسند

شاید وزن یا فشار خون بیمار افزایش یافته باشد. شاید آنها می خواهند یک دوره درمانی متفاوت را دنبال کنند. یا شاید آنها به صورت آنلاین در مورد علائم خود تحقیق کرده اند و در مورد وضعیت خود نظری ایجاد کرده اند. هر یک از این سناریوها می تواند به ترس از نحوه پاسخ پزشک کمک کند.

پکیج آموزشی ارتباط با بیمار

بیماران ترس های مرتبط با موانع مراقبت دارند

وقتی برای سفارش غذا وارد یک رستوران می شوید، بیشتر اوقات می دانید که برای چه چیزی درگیر هستید. در بهداشت و درمان اینطور نیست. حتی زمانی که قیمت ها به صورت آنلاین منتشر می شود یا یک بیمار تخمینی دریافت می کند، صورت حساب نهایی اغلب بالاتر است. اگر پزشکی که خارج از شبکه است در حین جراحی مراقبت کند چه؟ اگر مشکل دیگری در طول درمان کشف شود چه؟ و این برای بیمارانی است که در تعیین هزینه های مراقبت از قبل فعال هستند. برای دیگران، حتی پیمایش در چشم انداز مراقبت های بهداشتی باعث ایجاد اضطراب می شود.

چگونه پزشکان می توانند به کاهش ترس از مراجعه به پزشک کمک کنند

پزشکان، پرستاران، دستیاران پزشک و کارکنان اداری همگی در آرام کردن بیماران قبل و حین مراقبت نقش دارند. در اینجا پنج راه برای کمک به ترس از مراجعه به پزشک وجود دارد:

  • ارزش مراقبت های پیشگیرانه را توضیح دهید. غربالگری سرطان پوست می تواند خال های دردسرساز را قبل از گسترش پیدا کند. واکسن آنفولانزا می تواند از بیماری شدید، بستری شدن در بیمارستان یا بدتر از آن جلوگیری کند. هنگامی که بیماران ارزش درمان را درک کنند، می تواند ترس آنها را کاهش دهد.
  • قبل از قرار ملاقات، آزمایشات و مراحلی را که قرار است انجام شود، در میان بگذارید.
  • در طول بازدید توضیح دهید که در هر مرحله چه اتفاقی می افتد تا غافلگیری را کاهش دهید.
  • از بیماران دعوت کنید تا دوست یا یکی از اعضای خانواده خود را بیاورند که می تواند از طریق قرار ملاقات از آنها حمایت کند، به خصوص برای قرار ملاقات هایی که ممکن است باعث ترس بیشتر از حد معمول شود.
  • از بیماران قبل از مراجعه بپرسید که در مورد قرار ملاقات خود چه احساسی دارند. یک بررسی تجسمی نبض قبل از ویزیت به بیماران اجازه می‌دهد نگرانی‌های خود را ابراز کنند و به شما در مورد احساسشان آگاه شوید.

فناوری های بهداشت از راه دور می توانند کمک کنند

پذیرش گسترده و متعاقب آن فراگیر شدن راه‌حل‌های بهداشت از راه دور و سایر نوآوری‌های نوظهور مراقبت‌های بهداشتی در طول همه‌گیری یکی از قطعی‌ترین تغییرات در چشم‌انداز مراقبت‌های بهداشتی در سال‌های اخیر است. همچنین، این پیشرفت خاص برای توانمندسازی بیماران برای ملاقات با پزشکانشان بسیار مهم است، حتی اگر خطر ابتلا به کووید-19 هنوز وجود دارد.

از طریق مراکز ارتباطی مدرن متمرکز، بیماران می توانند به راحتی با پزشک خود تماس بگیرند و از طریق کانال های دلخواه خود پاسخ های به موقع دریافت کنند. دسترسی به اطلاعات و خدمات نیز ساده شده است. برنامه ریزی قرار ملاقات، غربالگری و مشاوره را می توان به صورت مجازی، از طریق متن، ایمیل، چت یا ویدیو انجام داد.

اهمیت ویدئو مارکتینگ پزشکی

پزشکان می‌توانند علائم بیماران خود را بررسی کنند و تعیین کنند که آیا نیاز به معاینه فیزیکی دارند یا برنامه‌ریزی برای انجام یک روش. چنین قابلیتی ایمنی بیمار و ارائه دهنده را تضمین می کند و در عین حال اطمینان می دهد که بیماران مراقبت های بهداشتی با کیفیت مورد نیاز خود را دریافت می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 9 = 10

دکمه بازگشت به بالا