سایت و سئومطالب آموزشی

چقدر مهم است که سایت دندانپزشکی خود را در صفحه 1 گوگل داشته باشید؟

وقتی نوبت به بازاریابی مطب شما می‌رسد، بودن سایت دندانپزشکی در Google چقدر مهم است؟ برای این موضوع، روند طبیعی یا الگوی رفتاری زمانی که شخصی به دنبال دندانپزشک آنلاین می‌گردد چیست؟ و چگونه می توانید از این موضوع به نفع خود استفاده کنید؟

هر دوی این سوالات به موضوع بهینه سازی موتور جستجو (SEO) مربوط می شود. چه بخواهید چه نخواهید، اگر علاقه مند به دریافت بیماران جدید بیشتر از منابع آنلاین (وب سایت یا تبلیغات خود) هستید، بهتر است حداقل یک درک اولیه از موضوع داشته باشید، حتی اگر شرکتی را برای رسیدگی به آن استخدام کنید.

سایت دندانپزشکی در رتبه یک گوگل

با Google، ممکن است تعدادی عبارت جستجو داشته باشید که بخواهید برای آنها “رتبه” کنید (در صفحه 1 در بالای صفحه یا نزدیک به آن باشد)، مانند “دندانپزشک در نزدیکی من”، “دندانپزشک در منطقه من”.

همچنین ممکن است شخصی در جستجوی عبارت‌های «دندان‌پزشک زیبایی در نزدیکی من»، «دندان‌پزشک اورژانس» و تعدادی دیگر باشد.

در واقع می توانید با جذب یک استراتژیست سئو برای تجزیه و تحلیل آن عبارات جستجو، میزان محبوبیت آن عبارات جستجو را دریابید و به رشد سایت دندانپزشکی خود کمک کنید.

سایت دندانپزشکی شما چگونه پیدا می شود؟

بیایید با یک تمرین شروع کنیم، بیایید ببینیم وقتی «دندان‌پزشک نزدیک من» را در گوگل جستجو می‌کنید، در منطقه شما چه اتفاقی می‌افتد. انجام این کار روی رایانه شخصی یا تلفن خود احتمالاً باعث می شود به نظر برسد که در نتایج جستجو بالاتر از آنچه هستید ظاهر می شوید. می‌توانید به حالت ناشناس بروید (Control، Shift + N) و این می‌تواند کمی کمک کند، اما باز هم ممکن است نتایج منحرف شوند.

چرا؟ خوب، گوگل می داند که شما کی هستید، کجا می روید و چه مدت در آنجا هستید. این واقعاً ترسناک است که چقدر گوگل درباره شما می داند. این برای تعدادی دیگر از موتورهای جستجو نیز صدق می کند. رایانه، تلفن و تبلت‌های شما دنباله‌ای از آنچه «کوکی‌ها» نامیده می‌شود را به جا می‌گذارند و به موتور جستجوی شما می‌گوید که شما هستید، سن شما، چیزهایی که دوست دارید، چیزهایی که جستجو می‌کنید و غیره.

بنابراین، بهترین شرط این است که به رایانه یکی از دوستان خود بروید یا به یک کتابخانه بروید و با حساب جیمیل خود وارد نشوید. فقط یک مرورگر باز کنید و «دندان‌پزشک نزدیک من» یا «دندان‌پزشک در (کد پستی شما)» را جستجو کنید و یک سری نتایج را مشاهده خواهید کرد.

در بالای این نتایج، تبلیغات پولی را مشاهده خواهید کرد – در جلوی آن، «آگهی» نوشته شده است. ممکن است فقط یک نتیجه، یا دو یا حتی تا چهار نتیجه داشته باشید که تبلیغات پولی هستند. در زیر آن، شما باید یک نقشه داشته باشید که نتایج جستجوی محلی شما را نشان می دهد و به طور کلی سه نتیجه جستجوی ارگانیک در این منطقه وجود دارد.

رتبه ارگانیک سایت به چه معناست؟

رتبه ارگانیک به این معنی است که تبلیغات پولی در کار نیست. تقریباً 70٪ از مردم تبلیغات پولی را نادیده می گیرند. بنابراین، وقتی این تبلیغات پولی را در بالای صفحه می‌بینید، بسیاری از افراد آن را مسدود می‌کنند و مصرف‌کنندگان خاص اینگونه هستند، و شما باید نسبت به این واقعیت حساس باشید.

بنابراین، موقعیت 1 در مقابل موقعیت 2، یا موقعیت 2 در مقابل موقعیت 3، و غیره و غیره چقدر مهم است؟

خوب، وقتی یک عبارت جستجو مانند “دندانپزشک نزدیک من” دارید:

  • موقعیت 1 احتمالاً کمی بیش از 30 درصد از آن ترافیک را دریافت می کند
  • موقعیت 2 کمتر از 20 درصد از این ترافیک را دریافت می کند
  • موقعیت 3 کمتر از 15 درصد از این ترافیک را دریافت می کند.

و از آنجا بدتر می شود تا جایی که اگر سایت دندانپزشکی شما در انتهای صفحه 1 باشد، تنها کسری از درصد افرادی را که آن عبارت را جستجو می کنند، دریافت می کنید. بنابراین، زمانی که به دنبال بهینه سازی استراتژی جدید بیمار خود به صورت آنلاین هستید، رسیدن به بالاترین سطح یا نزدیک به اوج اهمیت زیادی دارد. انجام این امر مستلزم تعدادی اقدامات است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

79 + = 87

دکمه بازگشت به بالا