اخبار

برنامه وزارت بهداشت جهت اخذ اعتبار بین المللی تخصص های پزشکی

دکتر ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت از تلاش برای کسب اعتبار بین المللی تخصص های پزشکی خبر داد و گفت:

کیفیت آموزش پزشکی در کشور خط قرمز ما است.

وی در نشست خبری هفته سلامت ۱۴۰۲ با شعار سلامت برای همه با پزشکی خانواده، درباره اعتبار بین المللی تخصص های پزشکی افزود:

برنامه وزارت بهداشت جهت کسب اعتبار بین المللی در تخصص های پزشکی در برنامه سفر اعضای فدراسیون جهانی آموزش پزشکی به ایران ارائه می شود.

وی افزود:

 ۷ نفر از اعضای فدراسیون بین المللی آموزش پزشکی به زودی به ایران سفر می کنند و از دانشگاه های علوم پزشکی بازدید خواهند کرد.

با توجه به اعتبار ۱۰ ساله آموزش پزشکی عمومی ایران از نظر فدراسیون بین المللی آموزش پزشکی امیدواریم اعتباربخشی بین المللی رشته های تخصصی را هم کسب کنیم که بتوانیم برای تخصصی منطقه را اعتباربخشی کنیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت از ارائه سند مردمی سازی آموزش علوم پزشکی به شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و گفت:

مردمی سازی با خصوصی سازی متفاوت است و در این طرح بخشی از آموزش که قابلیت ارائه از سوی افراد ذی صلاح را دارد به آنها واگذار می شود.

وی یادآور شد:

آموزش پزشکی در ایران مورد تایید مراجع بین المللی است و از همین رو با واگذاری بخشی از آموزش نیز باید کیفیت آموزش حفظ شود.

باقری فرد با اشاره به برگزاری بیست و چهارمین دوره همایش آموزش علوم پزشکی گفت:

همزمان با این همایش، شانزدهمین دوره جشنواره شهید مطهری و پنجمین دوره جشنواره ایده های آموزشی دانشجویی هم به صورت کاملا حضوری برگزار می شود.

خدمات طراحی ست اداری کلینیک

معاون آموزشی وزارت بهداشت درباره اعتبار بخشی دانشگاه های علوم پزشکی گفت:

اعتباربخشی دانشگاه ها در حال انجام است و نقاط ضعف و قوت دانشگاه ها به آنها اعلام شده و به هر دانشگاهی ۶ تا ۹ ماه فرصت داده شده که نسبت به رفع نقاط ضعف خود اقدام کنند. در صورتی که دانشگاهی در اعتباربخشی رد شود به صورت جدی با آن برخورد شده و از لیست پذیرش دانشجو از کنکور حذف می شود.

وی با اشاره به معضل دانشجویان انتقالی از خارج در گروه علوم پزشکی گفت:

بیشتر دانشجویان این گروه، به قصد دور زدن کنکور به دانشگاه های خارجی می رفتند. بیشتر این دانشجویان در دانشگاه های غیر مجاز تحصیل کرده بودند و می خواستند حین تحصیل به کشور برگردند و متاسفانه مشاهده می شد که شرکت های مختلف در این زمینه دست به کار شده بودند و تبلیغاتی از این دست داشتند که ثبت نام در روسیه، تحصیل در ایران، یا ثبت نام در بلاروس تحصیل در ایران. اتفاقی که افتاد این است که همه این موارد ساماندهی شد.

باقری فرد اظهار داشت:

بر اساس تصمیمی که در سال ۹۷ گرفته شده بود افرادی که بعد از ۲۰۱۹ به خارج رفته بودند امکان ادامه تحصیل در کشور را نداشتند اما این مسئله با یک روش حل شد. اکنون افرادی که در دانشگاه های مجاز تحصیل کرده باشند در صورت گذراندن ۷۶ واحد درسی می توانند بازگردند و در آزمون صلاحیت شرکت کنند. ما شرط معدل را هم حذف کردیم زیرا ممکن بود فرد معدل کمی داشته باشد اما واقعا درس خوان باشد.

تعداد زیادی از افراد انتقالی از خارج صلاحیت علمی لازم را نداشتند

وی افزود:

آزمون صلاحیت یک آزمون رقابتی نیست و فرد باید دروس خود را درست فرا گرفته باشد. در آزمونی که برای افرادی که از اوکراین بازگشته بودند برگزار کردیم کمتر از ۵ درصد از افراد شرکت کننده قبول شدند و تعداد زیادی از افراد صلاحیت علمی لازم را نداشتند.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد:

نکته مهم درباره دانشجویان انتقالی از خارج این است که این موضوع قانون شده است و دیگر حتی با تغییرات مدیریت ها هم این قانون تغییر نمی کند. ضمن اینکه خودبخود شرکت هایی که این کارها را انجام می دادند برچیده شدند.

منبع: mehrnews.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× 8 = 72

دکمه بازگشت به بالا