بازاریابیمطالب آموزشی

چگونه به عنوان یک پزشک برند شخصی خود را در رسانه های اجتماعی بسازید؟

ساختن یک برند شخصی به عنوان یک پزشک می‌تواند ابزاری عالی برای تبلیغات پزشکی باشد، به خصوص زمانی که نوبت به جستجوی شغل و ایجاد حرفه شما می‌رسد. ساختن یک برند شخصی به دو دلیل عالی است:

  • اول، این کمک می‌کند تا وظیفه خود را تعریف کنید و موقعیتتان را تثبیت کنید.
  • دوم، این شانس شماست که نقاط قوت را در رزومه خود برجسته کنید، شبکه ای از حرفه ای ها را ایجاد کنید که می‌خواهید با آنها تعامل داشته باشید و راهی را هموار کنید که فرصت های بیشتری را برای پیشرفت های حرفه ای باز کند.

چیزهای زیادی برای ساختن یک برند شخصی وجود دارد و این کار با رسانه های اجتماعی و ایجاد پروفایلی که به زندگی حرفه ای شما ارزش می‌بخشد، شروع می‌شود.

الزام حضور پزشک در اینستاگرام

اهمیت برند شخصی برای پزشکان

بسیاری از فرصت‌های امروزی به صورت دیجیتالی کشف می‌شوند و معرفی چهره به چهره مانند گذشته فعال نیست. در حالی که تعامل بین فردی هنوز هم ارزش خود را حفظ می‌کند، پزشکان امروزه چندین پلتفرم دیگر برای به اشتراک گذاشتن کار خود، برقراری ارتباط با مهارت های خود دارند.

اهمیت برندسازی پزشکی

امروز، شما این فرصت را دارید که پیام برند شخصی منحصر به فرد خود را توسعه دهید و آن را از طریق CV، وب سایت پزشکی، نمایه و حضور در رسانه های اجتماعی خود و حتی از طریق تعاملات کلامی به اشتراک بگذارید.

حضور در رسانه های اجتماعی به شدت احتمال جلب توجه کار شما را افزایش می‌دهد و به کارفرمایان بالقوه بینش بیشتری در مورد سبک و تجربیات گذشته شما می‌دهد. به عنوان مثال، می توانید در مورد مشارکت خود در یک پروژه تحقیقاتی که بخشی از آن بودید صحبت کنید یا مقاله ای را که در یک مجله پزشکی معروف منتشر کرده اید به اشتراک بگذارید. این می‌تواند شما را به سمت شغل رویایی خود سوق دهد یا حتی فرصت های احتمالی پیشرفت شغلی را ارائه دهد.

3 مزیت برتر شبکه های اجتماعی برای پزشکان

وقتی نوبت به یافتن شغل عالی و انتخاب شدن برای آن می‌رسد،  برند شخصی مؤثر می‌تواند تفاوت ایجاد کند. گفتن به کارفرمایان بالقوه خود که هستید و در مورد چه چیزی فعال هستید، راهی فوق العاده برای تبدیل شدن به یک گزینه مناسب برای استخدام است. در اینجا سه ​​مزیت مهم وجود دارد که می‌توانید با ساختن یک برند شخصی برای خود در شبکه های اجتماعی به دست آورید:

 برند شخصی فرصت های بزرگ را جذب می‌کند

یک برند شخصی قوی تبلیغات دهان به دهان می شود که به نوبه خود می‌تواند فرصت هایی را برای ارجاعات باز کند. افراد حرفه ای در زمینه های موازی، دوستان و همکاران به احتمال زیاد شما را به تصمیم گیرندگان آینده توصیه می‌کنند. توصیه آنها منعکس کننده اعتبار آنهاست و با یک نام تجاری شخصی که این ارزش ها را در خود جای داده است، می توانید با استاندارد کیفیتی مطابقت داشته باشید که کارفرمایان بالقوه انگیزه تایید آن را داشته باشند.

یک مزیت رقابتی قوی به شما می‌دهد

به عنوان یک پزشک، می توانید تخصص و رویکرد خود را با پاسخ دادن به سوالاتی که کاربران در انجمن های آنلاین محبوب ارسال می‌کنند، به نمایش بگذارید. استفاده از شبکه های اجتماعی برای پزشکان یک راه عالی برای دیده شدن و دسترسی به کارفرمایانی است که حتی فعالانه جستجو نمی کنند. اگر آنها شما را ببینند و شما را به خاطر بسپارند، به احتمال زیاد شما را در نظر می‌گیرند یا توصیه می‌کنند.

مهارت ها و کیفیت های شما را مشخص می‌کند

ساختن یک برند شخصی همه چیز در مورد برجسته کردن دستاوردها و مهارت های شماست. گفتن درباره خود به دنیا و به اشتراک گذاشتن جنبه‌های شخصیت و ارزش‌هایتان به اعتبار و استعداد نیاز دارد. هرچه این ویژگی ها را بیشتر نمایان کنید، انتخاب شما برای کسی آسان تر خواهد بود.

چگونه رسانه های اجتماعی را برای مشاغل بهینه کنیم

حقیقت این است که مدیران استخدام به همان اندازه که در حال بررسی رزومه شما هستند، ردپای اجتماعی شما را بررسی می‌کنند. در واقع، اکثر مدیران استخدامی شبکه های اجتماعی را جستجو می‌کنند تا درباره نامزدهای بالقوه بیشتر بدانند. بنابراین چگونه باید ردپای رسانه های اجتماعی خود را بهینه کنید و خود را به عنوان یک فرد معتبر معرفی کنید؟ این بدان معنا نیست که شما به سادگی همه چیز را حذف و تغییر دهید. پاسخ ساده به اینکه چگونه هویت رسانه های اجتماعی خود را پاکسازی کنید این است که آنچه را که پست می‌کنید، با چه کسانی تعامل دارید و چگونه با آنها ارتباط برقرار می کنید، نظارت کنید.

در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند ردپای رسانه های اجتماعی خود را پاک کنید.

وضعیت حساب خود را به خصوصی تغییر دهید

اولین قدم برای بهینه کردن شبکه‌های اجتماعی برای مشاغل این است که به تنظیمات نمایه خود بروید و «فقط دوستان» را انتخاب کنید تا فقط دوستانتان بتوانند فعالیت شما را ببینند. این وضعیت را تا زمانی که تمام محتوای غیرضروری را حذف نکنید، روی خصوصی نگه دارید و سپس اگر به دنبال توسعه شبکه اجتماعی خود برای پزشکان هستید، تنظیمات را به عمومی برگردانید.

حذف تمام حساب های قدیمی

یک گام مهم در نحوه پاکسازی هویت رسانه های اجتماعی خود شامل غیرفعال کردن تمام حساب های قدیمی است. یکی از بهترین راه‌ها برای یافتن این حساب‌ها این است که خودتان در گوگل جستجو کنید.

برای ساخت برند شخصی یک بیوگرافی حرفه ای را به اشتراک بگذارید

این یکی از موثرترین راه‌ها برای برجسته کردن  برند شخصی این است که چه کسی هستید، چه کاری انجام می‌دهید، چه چیزی شما را عالی می‌کند و چرا شما بهترین استخدام هستید. آن را کوتاه نگه دارید اما آنچه را که بیشتر به آن علاقه دارید به اشتراک بگذارید.

یک عکس خوب اضافه کنید

عکس شما یکی از اولین چیزهایی است که مردم خواهند دید. اگر عکس شما بیش از چند سال قدمت دارد، یک عکس جدید اضافه کنید. همچنین، مطمئن شوید که پس‌زمینه ساده‌ای دارید (بهتر است با رنگ سفید همراه باشید) و عناصر حواس‌پرتی زیادی در عکس وجود نداشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× 3 = 15

دکمه بازگشت به بالا