سایت و سئومطالب آموزشی

چگونه محتوای نازک را در سایت پزشکی خود پیدا و رفع کنیم؟

اگر در حوزه سئو پزشکی فعال باشید حتما بارها اصطلاح محتوای نازک (Thin Content) را شنیده‌اید. در واقع، محتوای نازک یا محتوایی که ارزش اضافه نمی‌کند، می‌تواند به سایت پزشکی شما آسیب برساند. اما محتوای نازک یعنی چه؟

محتوای نازک در سایت پزشکی چیست؟

محتوای نازک می‌تواند بر رتبه‌بندی جستجوی شما و تجربه کاربر در سایت تاثیر منفی بگذارد و جستجوگران را تشنه جستجوی بیشتر کند. این نوع محتوای پزشکی ارزش کمی برای مشتریان فراهم می‌کند و فاقد هر گونه عمق، ساختار یا کیفیت است.

گاهی اوقات در تلاش برای ایجاد محتوا، ضربه زدن به کلمات کلیدی و عقب نماندن از رقبا، محتوای نازکی تولید می‌کنیم تا چیزی را به دست آوریم. محتوای نازک در واقع به سئو ما آسیب می‌رساند.

گوگل همیشه به دنبال محتوایی است که با هدف جستجوی کاربر مطابقت داشته باشد. زمانی که کاربر یک عبارت جستجو را وارد می کند، می خواهد پاسخ مورد نظر خود را دریافت کند. این وظیفه شماست که گوگل را متقاعد کنید که به سوالی که کاربر می‌پرسد پاسخ می‌دهید، و وقتی نسخه کوتاه و غیر مفیدی دارید، نمی‌توانید آن را انجام دهید.

برای تعیین اینکه آیا سایت پزشکی شما محتوای نازک دارد باید موارد زیر را بررسی کنید:

استفاده از ابزار برای تجزیه و تحلیل صفحات

اگر در مورد اثربخشی محتوا در صفحات خود فکر می کنید، تنها نیستید. از آنجایی که این یک نگرانی رایج است، ابزارهایی وجود دارد که به شما امکان می دهد این سؤال و سؤالات دیگر را مطالعه کنید.

استفاده از محصولاتی مانند کنسول جستجوی گوگل می تواند به شما در درک نحوه مشاهده کاربران گوگل و اینترنت از سایت شما کمک کند. ابزار می‌تواند:

  •  به شما امکان می دهد URL و نقشه سایت صفحات خود را ارسال کنید. نقشه سایت صفحاتی هستند که اطلاعاتی در مورد سایت شما و نحوه ارتباط و رتبه بندی آنها دارند.
  • اطلاعاتی درباره نحوه خزیدن، نمایه سازی و ارائه اطلاعات توسط Google ارائه دهید.
  • سوالاتی که کاربران هنگام بازدید از سایت شما دارند را به شما آموزش می‌دهد.
  • اگر گوگل مشکلی در URL های شما پیدا کرد به شما هشدار می دهد و به شما اجازه می دهد وقتی آنها را برطرف کردید به Google اطلاع دهید.

ابزارهای دیگر می توانند به شما در تجزیه و تحلیل اثربخشی جنبه های خاص سایت خود کمک کنند. ردیاب های رتبه یکی از این ابزارها هستند. آنها ابزاری هستند که رتبه URL ها را در صفحات نتایج موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی خاص تعیین می کنند. با مطالعه مداوم این رتبه بندی ها در یک دوره، صاحبان سایت می توانند روندها و اینکه آیا تلاش های بهینه سازی موتور جستجو (SEO) آنها موفقیت آمیز بوده است را تشخیص دهند.

کلمات کلیدی، عناوین و توضیحات متا را تکرار می‌کند

البته استفاده از کلمات کلیدی پزشکی کافی نیست، استفاده صحیح از آنها نیز مهم است. آیا متن کلمات کلیدی یکسان را چندین بار در یک صفحه تکرار می‌کند؟ آیا از کلمات کلیدی استفاده می‌کند که با بقیه محتوا ارتباطی ندارند؟ این شیوه‌ها به عنوان پر کردن کلمات کلیدی شناخته می‌شوند و بهتر است از آنها در سایت پزشکی خود اجتناب کنید.

در عوض، از کلمات کلیدی که می‌خواهید هدف قرار دهید استفاده کنید، اما آنها را کم استفاده کنید. از مترادف کلمات کلیدی خود در محتوا، عنوان، زیرنویس و توضیحات متا استفاده کنید. تنوع می تواند خوانندگان و موتورهای جستجو را به سایت شما علاقه مند کند.

محتوای تکراری در سایت پزشکی ارائه دادن

همچنین مهم است که محتوای صفحات خود را تغییر دهید. انبوهی از اطلاعات در وب وجود دارد، اما آنها را سرقت ادبی نکنید، اشکال بسیار مشابه آن را پست نکنید، یا از نقل قول های طولانی برای تشکیل بخشی از محتوای خود استفاده نکنید. موتورهای جستجو ممکن است این تاکتیک ها را کشف کنند و صفحات شما را در رتبه پایین تری قرار دهند.

در عوض، بازنویسی، بازنویسی و بازنویسی کنید. اگر می‌خواهید چیزی را نقل کنید، آن نقل قول ها را کوتاه کنید و ذکر کنید که کجا آنها را پیدا کرده اید. نام بردن از سایت های معتبر این مزیت را دارد که مشروعیت بیشتری به سایت شما می‌بخشد.

محتوای تکراری فقط اگر از صفحات دیگران آمده باشد خطرناک نیست. اگر از اطلاعات تکراری در چندین صفحه در سایت خود استفاده کنید، ممکن است به شما آسیب برساند. تنوع خوانندگان را علاقه مند نگه می‌دارد. ایجاد محتوا و URL های مختلف باعث می‌شود که احتمال اشتباه یا دسته بندی نادرست آنها با آنچه ارائه می‌دهید کمتر شود.

برای دستیابی به خوانندگان واقعی بنویسید نه موتورهای جستجو زیرا محتوای شما طبیعی تر و جذاب تر به نظر می‌رسد. اگر نگران هستید که محتوای تکراری یا خیلی مشابه ایجاد کرده‌اید، می‌توانید از ابزاری استفاده کنید که وب‌سایت شما را برای جستجوی محتوایی که بیش از حد مشابه است می‌خزد.

محتوای خیلی کوتاه

در طول فرآیند نوشتن، به خاطر داشته باشید که کمیت مهم است، نه فقط کیفیت. تعداد بیش از حد کلمات کلیدی م‌تواند از عملکرد صفحه شما کاسته شود. نوشتن متن های طولانی فقط به خاطر طولانی بودن می‌تواند مردم را به چیزی که می خواهید بگویید، جذب کند.

اما شما همچنین نباید آنقدر کم بنویسید که محتوا نازک باشد. در عوض، محتوایی ایجاد کنید که به سؤالات احتمالی خوانندگان به طور عمیق پاسخ دهد. افزودن سرفصل‌ها، تصاویر و توضیحات تصاویر می‌تواند هضم این محتوا را آسان‌تر کند. می‌توانید به صورت آنلاین برای تحقیق در مورد طول صفحات مختلف و سایر نکات مفید مراجعه کنید.

محتوای نازک به شدت تبلیغ می‌کند

اگرچه ممکن است مطب پزشکی شما واقعاً در مورد سیستم نرم افزاری جدید یا خدمات یا محصول دیگری هیجان زده باشد، شما نمی خواهید آن را در همه جا به صورت آنلاین تبلیغ کنید. باز هم، ارائه اطلاعات ارزشمند برای پاسخ به سوالات مردم مهمتر است، نه اینکه آخرین محصول را در هر فرصتی بفروشید.

وقتی صحبت از تبلیغات شد، صفحات خود را با تبلیغات متعدد و پیوندهای وابسته پر نکنید. چنین اضافاتی ممکن است بارگذاری صفحه را کاهش دهد و باعث شود صفحات شما برای افرادی که بازدید می کنند کمتر مفید و جذاب باشد. موتورهای جستجو همچنین ممکن است چنین تبلیغاتی را به عنوان هرزنامه برچسب گذاری کنند که می تواند ارزش آنها را حتی بیشتر کاهش دهد.

ترافیک کمی ایجاد می‌کند

صفحاتی که مفید نیستند نیز ترافیک زیادی برای سایت شما ایجاد نمی کنند. شما می‌خواهید صفحات قابل توجهی ایجاد کنید که افراد را تشویق به بازدید و ماندن در سایت شما کند. اگر صفحاتی با محتوای کم دارید، صفحات را حذف کنید. اگر حاوی محتوایی هستند که می‌خواهید نگه دارید، آن را به صفحات دیگر اضافه کنید یا از آن برای کمک به ساخت صفحات مهم‌تر استفاده کنید.

با این حال، حذف صفحات کافی نیست. هنگامی که صفحه را حذف می‌کنید، یک تغییر مسیر 301 تنظیم کنید، که خوانندگان را به یکی دیگر از صفحات شما هدایت می‌کند و از دیدن پیام خطای 404 جلوگیری می‌کند که نشان می‌دهد صفحه پیدا نشده است.

محتوای نازک از طرح‌های قدیمی استفاده می‌کند که سازگار با موبایل نیستند

 

محتوای نازک فقط به کلمات مربوط نمی‌شود، ظاهر در اینترنت مهم است. اگر سایت شما دارای عناصر طراحی قدیمی است، دارای قالب بندی بد است و سازگار با موبایل نیست، کاربران ممکن است فکر کنند که شما با زمان همگام نیستید و به کار خود توجه نمی کنید.

برای جلوگیری از این تصورات، از طرح های مدرن استفاده کنید و محتوای خود را به طور مرتب به روز کنید. استخدام یک فرد اختصاصی برای مدیریت سایت خود را در نظر بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا