بازاریابیمطالب آموزشی

با این پنج نکته استراتژی بازاریابی پزشکی خود را ارتقا دهید

این روزها با توجه به پیش رفتن جهان به سمت دنیای دیجیتال دیگر روش‌های بازاریابی سنتی محبوبیت چندانی ندارند. کلینیک هایی که بر بازاریابی دهان به دهان تکیه می‌کنند در فضای رقابتی امروزی باید ریسک شکست را بپذیرند. طبق یک نظرسنجی مصرف کنندگان در سال 2019، منبع اصلی که بیماران برای انتخاب پزشک اینترنت است. به همین دلیل کیفیت حضور آنلاین مستقیماً با توانایی یک مطب برای به دست آوردن بیماران جدید، راضی نگه داشتن بیماران موجود و کسب سود مرتبط است. با این حال، در این حوزه طراحی یک استراتژی بازاریابی پزشکی چیزی است که بسیاری از پزشکان آن را نادیده می‌گیرند.

ملزومات ایجاد استراتژی بازاریابی پزشکی

برای ایجاد بهترین رتبه‌بندی، شهرت و ترافیک وب و ایجاد یک استراتژی بازاریابی پزشکی موفق به موارد زیر نیاز دارید:

  • یک وب سایت پزشکی بسیار کاربردی و فعال که به راحتی بارگذاری می‌شود و به راحتی قابل پیمایش است.
  • بینش در مورد اینکه چگونه موتورهای جستجو مانند گوگل سایت های پزشکان را رتبه بندی می‌کنند.
  • نام، آدرس و شماره تلفن ثابت
  • یک پایه تثبیت شده از بررسی های بیماران که می‌تواند اساس شهرت آنلاین را تشکیل دهد.
  • محتوای هدفمند مانند وبلاگ ها یا مقالات پزشکی
  • دانش کاری از بهترین شیوه های بهینه سازی موتور جستجو یا سئو پزشکی (SEO)

این لیست تازه شروع کار ساخت یک استراتژی بازاریابی پزشکی است. جذب بیماران جدید، به روش درست و در زمان مناسب یک تلاش مداوم است.

در حالی که مطب ها ممکن است از ضرورت بازاریابی دیجیتالی آگاه باشند، اشتباهات هنوز رایج هستند، حتی در میان متخصصان در زمینه های رقابتی تر. به عنوان مثال، برخی از پزشکانی که 20 یا 30 سال در تجارت بوده اند، هنوز به شدت به ارجاعات و توصیه های بیمار برای ایجاد کسب و کار جدید متکی هستند، اما وقتی بیماران جدید از آنها سوال می‌کنند، فقط چند بررسی ظاهر می‌شود. برخی از این بررسی ها مثبت نیستند. سایر روش ها به سادگی فاقد یک استراتژی بازاریابی سازمان یافته، هدفمند و سازگار هستند.

ما اغلب این موضوع را در گروه‌های پزشک می‌بینیم که همه اجزای حضور آنلاین را دارند، مانند یک وب‌سایت، و شاید یک حساب توییتر.

این لزوماً تقصیر عملکرد یک پزشک نیست. بسیاری از آنها تمام تلاش خود را می‌کنند تا به راه خود ادامه دهند و ساعت‌ها را به تولید محتوای پزشکی مرتبط و آموزنده اختصاص می‌دهند، که در نهایت در جستجوی Google مدفون می‌شود.

متاسفانه، بیشتر کسب و کارهای کوچک منابع لازم برای استخدام یک فرد اختصاصی بازاریابی دیجیتال را برای رسیدگی به تمام این نکات ندارند.

در حالی که اولویت های کسب و کار هر عمل متفاوت است، نیاز به یک استراتژی بازاریابی دیجیتال ثابت و حرفه ای جهانی است. در اینجا پنج گام وجود دارد که کلینیک ها باید برای ایجاد استراتژی بازاریابی پزشکی انجام دهند:

1. موجودی تهیه کنید

اولین گام برای ایجاد هرگونه تغییر با ارزیابی، در این مورد، از حضور موجود در اینترنت شروع می‌شود. وقتی مطب یک پزشک خودش را در گوگل، بینگ یا موتورهای جستجوی دیگر جستجو می‌کند، چه اتفاقی می افتد؟ این تمرین تا چه اندازه در صفحه فرود اول نشان داده می‌شود؟ چند ستاره در رتبه بندی نشان داده می‌شود؟

پاسخ به این سوالات می‌تواند به کلینیک کمک کند تا درک کند که چگونه استراتژی بازاریابی پزشکی اش می‌کند. همچنین، به عنوان بخشی از یک فهرست جامع، یک مطب باید به بینش‌های دارایی‌های دیجیتالی خود مانند حساب‌های رسانه‌های اجتماعی نگاه کند. چه تعداد و چه نوع پستی نرخ کلیک بالایی را برای سایت تمرین ایجاد می‌کند؟ در حالی که اینها تنها نمونه های اساسی از یک موجودی کامل هستند، آنها معیارهای مهمی هستند.

2. مقایسه کنید.

رقابت برای داشتن هر کسب و کاری، چه یک رستوران کوچک و چه یک رستوران یونانی، یک واقعیت ثابت است. چگونه حضور وب کلینیک شما با سایر کلینیک های مشابه در یک جامعه خاص مقایسه می‌شود؟ مراکز درکانی های برتر در یک منطقه خاص چه نوع حضوری در رسانه های اجتماعی دارند؟

3. بازخورد مشتری را بررسی کنید.

ساده ترین راه برای بهبود شهرت آنلاین، اطمینان از رضایت مشتریان فعلی (به عنوان مثال، بیماران) از خدمات، مراقبت ها و درمانی است که دریافت می‌کنند. یکی از راه‌های انجام این کار استفاده از نظرسنجی‌های پیشگیرانه از بیمار (به عنوان مثال، نظرسنجی‌های مبتنی بر متن) پس از هر برخورد با بیمار است. به این ترتیب، اقدامات قبل از اینکه به رتبه‌بندی ضعیف آنلاین تبدیل شوند، نسبت به مشکلاتی مانند خدمات ضعیف به مشتریان هشدار داده می‌شوند.

4. اهداف رشد را تعیین کنید.

به ناچار، کاری که یک کلینیک برای ایجاد استراتژی بازاریابی پزشکی باید انجام دهد این است که با اهداف رشد خاصی مرتبط باشد. امیدوارید در یک سال، دو سال یا پنج سال به چه چیزی برسید؟ وضعیت موجود را حفظ کنیم؟ افزایش درآمد کسب و کار؟ هر هدفی بر جهت گیری تلاش های بازاریابی و تصمیمات مربوط به بودجه تاثیر می‌گذارد.

5. ابتدا به بزرگترین نقاط ضعف توجه کنید.

روش‌های محدود به منابع معمولاً توانایی رفع همه چیز را به یکباره ندارند، بنابراین بهتر است ابتدا با حادترین مشکلات استراتژی بازاریابی پزشکی خود، مانند وب‌سایتی که پیمایش آن دشوار است، یا سئوی محلی ضعیف مقابله کنید. یک متخصص شخص ثالث، یا مشاور بازاریابی دیجیتال پزشکی می‌تواند به یک مطب کمک کند تا استفاده بهینه ا منابع خود را به حداکثر برساند و هر حوزه ضعیف تری از استراتژی دیجیتال خود را بهبود بخشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 88 = 92

دکمه بازگشت به بالا