مطالب آموزشی

افزایش انگیزه کارکنان کلینیک دندانپزشکی برای مراقبت از بیمار

اغلب اوقات دندانپزشکی رشته آسانی نیست، اما ما آن را انجام می دهیم زیرا واقعاً می خواهیم به بهبود بیماران کمک کنیم و می‌دانید که اگر یک بیمار دندان‌ها و لثه‌های سالمی داشته باشد، احساس بهتری خواهد داشت، بیشتر عمر می‌کند، بهتر غذا می‌خورد و سالم‌تر می‌شود. اما آیا کارکنان کلینیک دندانپزشکی شما هم همین علاقه را به دندانپزشکی دارند؟

پکیج آموزشی مدیریت کلینیک

خب، اول از همه، بله، آنها باید این اشتیاق را به اشتراک بگذارند! اگر کارکنان شما هم مانند شما علاقه داشته باشند، تفاوت بزرگی برای بیماران شما ایجاد خواهد کرد. در بسیاری از مواقع، بیماران به روشی که شما نمی بینید با کارکنان شما صحبت می‌کنند و به آنها گوش می دهند. بیماران به شما می گویند بله، که همه چیز را می فهمند و هیچ سوالی ندارند اما به محض ورود دستیار یا کارکنان اداری، لیست واقعی سوالات ظاهر می شود.

به هر دلیلی، آنها از شما (دکتر) سوال خود را نمی پرسند، ممکن است دلیلشان این باشد که نمی خواهند “احمق” به نظر برسند یا احساس ناخوشایندی دارند، یا به سادگی از گفتن “نه” به شما احساس بدی می‌کنند. در عوض، آنها از دستیاران دندانپزشک و بقیه کارکنان کلینیک دندانپزشکی شما سوال می‌پرسند.

آموزش کارکنان کلینیک دندانپزشکی

به همین دلیل بسیار مهم است که تمام کارکنان شما ، از جمله کارکنان اداری، در مورد دندانپزشکی و اینکه چرا برای بیماران مهم است که درمان مورد نیاز خود را دریافت کنند، بدانند.

1. کارکنان خود را در مورد اهمیت دندانپزشکی آموزش دهید

کارکنان خود ره در مورد اهمیت دندانپزشکی آموزش دهید. این یک اقدام بسیار موفق برای کلینیک است.  جلساتی برای کارکنان کلینیک دندانپزشکی خود برگزار کنید. در این جلسات به موارد زیر بپردازید:

  • مبانی دندانپزشکی
  • تعاریف اصلی کلمات رایج دندانپزشکی
  • ارائه نتایج و تصاویر قبل و بعد
  • وقتی یک بیمار از دندانپزشکی دوری می کند چه مشکلی ممکن است پیش بیاید

برای تفکیک بیشتر این موضوع:

  • به تعاریف اولیه اصطلاحات دندانپزشکی بپردازید، زیرا تعجب خواهید کرد که چگونه بسیاری از کارکنان شما واقعاً اصطلاحات اساسی دندانپزشکی را درک نمی کنند. مواردی مانند جرم گیری و روت پلنینگ، کانال ریشه و غیره.
  • نتایج و تصاویر قبل و بعد را به کارکنان کلینیک دندانپزشکی نشان دهید تا آنها واقعاً دامنه دندانپزشکی و کارهای شگفت‌انگیزی که ما به‌عنوان دندان‌پزشک و ارائه‌دهنده می‌توانیم برای بازگرداندن لبخند، سلامت و عملکرد افراد انجام دهیم را درک کنند. اجازه دادن به کسی برای خوردن چیزی که سال‌ها به دلیل وضعیت دندان‌هایش نتوانسته است بخورد، چیز باورنکردنی است و من می‌خواهم کارکنانم ببینند که دندان‌پزشکی چقدر می‌تواند برای یک فرد معجزه‌آسا باشد.
  • همچنین به کارکنان خود آموزش دهید که اگر کسی از دندانپزشکی اجتناب کند چه مشکلی پیش می آید .

به عنوان دندانپزشک، ما می دانیم که وقتی کسی از ما دوری می کند یا برنامه درمانی خود را به جلو نمی برد، چقدر ممکن است بد اتفاق بیفتد. می دانیم که یک حفره کوچک می تواند به یک کانال ریشه یا عفونت بزرگ تبدیل شود و حتی می تواند در سراسر بدن به مغز، ریه ها، قلب، رگ های خونی و غیره گسترش یابد.

پکیج آموزشی ارتباط با بیمار

اما آیا کارکنان کلینیک دندانپزشکی شما این را می‌دانند؟ اگر این کار را نکنند، به احتمال زیاد نخواهند توانست به بیماران شما در مورد آن آموزش دهند.

2. یک جلسه پرسش و پاسخ با کارکنان کلینیک دندانپزشکی خود برگزار کنید

در طول جلسات رسمی، یک جلسه پرسش و پاسخ داشته باشید که در آن کارکنان می‌توانند هر چیزی را در مورد دندانپزشکی بپرسند. حتی اگر مدت زیادی است که در مطب دندانپزشکی کار می کنند، از تعداد سوالاتی که کارکنان دارند شگفت زده خواهید شد.

همه ما بیمارانی داشته‌ایم که فکر می‌کنند کانال ریشه به معنای کشیدن دندان است، اما از اینکه چند نفر از کارکنان این تصور غلط یا سوالات اساسی در مورد دندانپزشکی دارند شوکه می‌شوید، مانند:

  • نگهداری پریو چیست؟
  • جرم گیری و روت پلنینگ چیست؟ تفاوت آن با نظافت چیست؟
  • چگونه یک حفره به کانال ریشه تبدیل می شود؟
  • ایمپلنت چگونه کار می کند؟
  • پیوند استخوان چیست؟

5 گام برای اداره موثر مطب پزشکی

نکته مهم: هنگام پاسخ دادن به سؤالات کارکنان کلینیک دندانپزشکی خود و ارائه تعاریف آنها برای اصطلاحات دندانپزشکی، مهم است که همه چیز را ساده نگه دارید .

سخن پایانی

مطمئن شوید که کارمندان کلینیک شما دندانپزشکی را هم از منظر پیامدها درک می‌کنند (آنچه می تواند برای بیماران انجام دهد، چقدر می‌توانیم به یک بیمار لبخند بزنیم، چقدر می‌توانیم به آنها کمک کنیم و غیره) و همچنین به همان اندازه مهم، چیزهایی که ممکن است اشتباه پیش بروند. کارکنان کلینیک دندانپزشکی شما می‌خواهند از شما حمایت کنند و تا زمانی که بدانند چگونه از شما حمایت کنند، این کار را خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

62 + = 72

دکمه بازگشت به بالا