مدیریتمطالب آموزشی

چرا اثبات اجتماعی برای کلینیک شما بسیار مهم است

فرض کنید به دنبال خرید یک تلویزیون جدید هستید. اولین کاری که انجام می‌دهید چیست؟‌آیا شروع به بررسی نظرات می‌کنید تا ببینید واقعا چقدر خوب است؟ بیماران شما دقیقاً مراحلی را که شما انجام می‌دهید طی می کنند که مطب شما را در نظر می‌گیرند. این قدرت «اثبات اجتماعی» است. اساساً، اثبات اجتماعی مدرکی است مبنی بر اینکه خدمات شما مشروع است و شما عالی هستید زیرا دیگران (مثلاً بیماران شما) در مورد عالی بودن شما صحبت می‌کنند نه فقط شما در مورد خودتان. اثبات اجتماعی کلینیک برای موفقیت شما حیاتی است و باید جزء اصلی بازاریابی پزشکی شما باشد.

اثبات اجتماعی برای کلینیک می‌تواند یکی از موارد زیر باشد:

  • نظرات بیماران موجود
  • توصیفات ویدیویی از بیماران موجود
  • عکس های قبل و بعد از روش های مختلف
  • پست ها یا نظرات بیماران شما در رسانه های اجتماعی
  • توصیه یکی از دوستان

وقتی یک مصرف کننده به وب سایت پزشکی شما مراجعه می‌کند، مطمئناً ممکن است بخواهد کمی در مورد شما و آنچه در مورد خدمات شما می‌گویید بخواند. اما چیزی که آنها واقعاً می‌خواهند ببینند، نظرات صادقانه بیماران واقعی مطب شما است. آنها می خواهند این اطمینان را داشته باشند که با مراجعه به دفتر شما، انتخاب درستی انجام می دهند.

وقتی به آن فکر می کنید، ممکن است برخی از بیماران تجربیات بدی در مطب های دندانپزشکی قبلی داشته باشند. تجربه قبلی آنها ممکن است دردناک، غافلگیرکننده یا ترسناک بوده باشد. شما می خواهید به آنها ثابت کنید که مخالف آن چیزها هستید و در تمرین شما به خوبی از آنها مراقبت می شود.

راه های افزایش اثبات اجتماعی کلینیک

بنابراین، چند راه آسان برای شروع نشان دادن اثبات اجتماعی کلینیک شما در فضای آنلاین چیست؟

1. خود را به جای بیمارانتان بگذارید

اولین چیزی که برای افزایش اثبات اجتماعی برای کلینیک پیشنهاد می‌کنیم این است که خود را به جای بیماران خود قرار دهید. اگر به دنبال یک مطب دندانپزشکی جدید بودید، چه کار می‌کردید؟

احتمالاً در گوگل جستجو می‌کنید و به چند وب سایت نگاه می کنید. اگر وب‌سایت خوب به نظر می‌رسد، احتمالاً به اطراف می‌چرخید تا تمرین را احساس کنید و اگر همه چیز خوب به نظر می‌رسد، کار بعدی که می‌خواهید انجام دهید این است که برخی از بررسی‌ها را ببینید. اگر هیچ نظری را در وب‌سایت آنها یا Google ندیدید، چه می‌کنید؟

چرا نظرات منفی بیماران مهم تلقی می‌شوند؟

ممکن است این مطب را در ذهن داشته باشید، اما احتمالاً به وب سایت دندانپزشک بعدی بروید تا ببینید چه نظراتی را می توانید در آنجا پیدا کنید. عملی که دارای یک وب‌سایت زیبا با اطلاعات کافی باشد تا بتوانید حس خوبی نسبت به آن‌ها داشته باشید و بررسی‌های فراوانی داشته باشید، احتمالاً اعتماد شما را جلب خواهد کرد.

2. با نظرات گوگل خود شروع کنید

اگر هیچ مدرک اجتماعی در دسترس ندارید، توصیه می‌کنم با بررسی‌های Google و نمایه کسب‌وکار Google شروع کنید. تعدادی عکس از بیماران خوشحال و قبل و بعد را به نمایه کسب و کار Google خود اضافه کنید و از بیماران بخواهید نظر خود را ارائه دهند.

راه‌های متعددی وجود دارد که می‌توانید از بیماران بخواهید یک نظر برای شما بگذارند و اثبات اجتماعی کلینیک خود را بهبود ببخشید. بهترین زمان برای انجام این کار زمانی است که آنها به تازگی برنامه درمانی خود را به پایان رسانده و خوشحال هستند. اما، شما همچنین می توانید پیامک یا ایمیلی برای آنها ارسال کنید تا با پیوند مستقیم به صفحه بررسی Google خود، درخواست بررسی کنند.

3. توصیفات ویدیویی را به صفحه اصلی وب سایت خود اضافه کنید

بررسی‌ها عالی هستند، اما چیزی که حتی بهتر است، یک گواهی ویدیویی است. ویدیوها عالی هستند زیرا مردم می توانند به راحتی به یک ویدیوی توصیفی ۱ تا ۳ دقیقه ای گوش دهند و دقیقاً آنچه را که نیاز دارند بشنوند. این شبیه به توصیه حضوری از یک دوست است و بسیار موثر است.

برای انجام این کار، تنها چیزی که نیاز دارید یک تلفن است تا یک ویدیوی کوتاه از آن‌ها ضبط کنید تا تجربیات خود را با تمرین شما به اشتراک بگذارند. شما به تجهیزات فانتزی نیاز ندارید – فقط چیزی که می دانید چگونه از آن استفاده کنید و می توانید به راحتی آن را ویرایش کنید (در صورت نیاز) و در وب سایت خود آپلود کنید.

اهمیت ویدئو مارکتینگ پزشکی

از بیمار سؤالاتی بپرسید که او را راهنمایی کند که چه بگوید. می توانید سوالاتی مانند سوالات زیر بپرسید:

  • چگونه مطب ما را پیدا کردید و چه چیزی باعث شد تصمیم بگیرید که با ما همراه شوید؟
  • چه خدماتی دریافت کردید و چگونه بود؟
  • عملکرد ما در مقایسه با سایر دفاتر شما چگونه بود؟
  • زمانی که تحت درمان ما بودید، چه چیزی در مورد مطب ما برای شما جذاب بود؟
  • اگر دوستی از شما در مورد کلینیک ما بپرسد، چه می گویید؟

4. عکس های قبل و بعد را اضافه کنید

یکی دیگر از راه های عالی برای نشان دادن اثبات اجتماعی کلینیک اضافه کردن عکس های قبل و بعد از خدمات مختلف است. این به بیماران آینده ایده خوبی از مهارت شما، اینکه قبلاً روش آنها را انجام داده اید و نتایج یکسان است، می‌دهد. بهترین راه برای نمایش این عکس ها این است که عکس قبل در سمت چپ و عکس بعد در سمت راست باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 × = 70

دکمه بازگشت به بالا