اخبار

غربالگری سلامت روان ۲۰ هزار دانشجوی جدیدالورود علوم پزشکی

دکتر احد بنار مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت از پایش ۲۰ هزار دانشجوی جدیدالورود علوم پزشکی در غربالگری سلامت روان دانشجویان خبر داد و گفت:

پروسه غربالگری تا پایان آبان ماه جمع‌بندی می‌شود.

وی در گفت و گو با خبرنگار مهر افزود:

قرار بود تمامی مراکز مشاوره دانشگاه‌های علوم پزشکی در این دوره به مراکز مشاوره و سلامت روان تغییر کنند و این تغییرات اساسی، ساختاری و محتوایی در سال تحصیلی جاری ایجاد شده است.

مشاوره راه اندازی کلینیک

او با اشاره به تغییرات غربالگری سلامت جسمی و سلامت روان 20 هزار دانشجوی جدیدالورود علوم پزشکی همچنین خاطرنشان کرد:

پیش از این به دلیل کم بودن ظرفیت مراکز مشاوره دانشگاه‌های علوم پزشکی تمام دانشجویان جدید الورود غربالگری نمی‌شدند و تنها گروهی به عنوان نمونه غربالگری می‌شدند و پس از آن دیتا و داده‌های ناشی از آن تحلیل می‌شد.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت گفت:

برای سال تحصیلی جاری که از مهرماه ۱۴۰۲ آغاز شد، مقرر شد همه دانشجویان جدیدالورود غربالگری شوند و مورد پایش اولیه قرار گیرند. از همین رو تمام دانشجویان ملزم هستند که فرم غربالگری سلامت و روان دانشجویان علوم پزشکی را تکمیل کنند.

وی یادآور شد:

ضمن اینکه محتوای فرم‌های غربالگری سلامت روان دانشجویان علوم پزشکی را نیز به روز کرده ایم و مباحث روانشناسی و نگاه به سبک زندگی اسلامی ایرانی در این پرسشنامه مدنظر قرار گرفته است.

بنار همچنین گفت:

پروسه غربالگری سلامت روان دانشجویان علوم پزشکی کشور از سال تحصیلی شروع شده و تا پایان آبان ماه جمع بندی می‌شوند و بر اساس آمار ۲۰ هزار دانشجوی ورودی جدید بر اساس فرم‌های جدید غربالگری می‌شوند.

وی با اشاره به دیگر تغییرات غربالگری سلامت روان دانشجویان علوم پزشکی کشور یادآور شد:

در یک تغییر دیگر از امسال غربالگری سلامت روان برای دانشجویان علوم پزشکی بین الملل نیز اضافه شد و با توجه به اینکه این دانشجویان نیز در محیط‌های دانشگاهی کشور ما تردد دارند لازم بود آنها نیز پایش شوند.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت افزود:

از همین رو فرم غربالگری سلامت روان دانشجویان علوم پزشکی به دو زبان انگلیسی و عربی هم برای دانشجویان بین الملل بارگذاری شد تا در نهایت یک غربالگری از کل دانشجویان انجام شود.

به همین منظور پس از پایش این دانشجویان و تحلیل یافته‌ها، برنامه ریزی برای ارائه خدمات مشاوره و سلامت روان انجام می‌گیرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا