مدیریتمطالب آموزشی

5 گام برای حضور موفقیت آمیز کارکنان جدید در مطب پزشکی شما

معرفی کارکنان جدید در مطب پزشکی موج تازه ای از انرژی و تخصص را برای ارتقای کیفیت کلی مراقبت از بیمار به ارمغان می آورد. با پیوستن این افراد به تیم مراقبت های بهداشتی شما، مهارت ها و سوابق متنوع آنها به محیط کاری پویا کمک می کند و همکاری و نوآوری را تقویت می کند.

فرآیند ورود کارکنان جدید در مطب پزشکی شامل آشنایی آنها با پروتکل های مطب یا کلینیک، سیستم های مدیریت بیمار و ایجاد کانال های ارتباطی موثر با کارکنان موجود است. این ورود استعدادها نه تنها ظرفیت مطب را برای رسیدگی به موارد مختلف پزشکی تقویت می کند، بلکه تضمین می کند که بیماران مراقبت های جامع و دلسوزانه دریافت می کنند.

5 ایده برای بهبود بهره وری کارکنان در مراکز پزشکی

Onboarding در زمینه پزشکی چیست؟

رهبران سازمانی در اوایل دهه 1990 از کلمه “onboarding”  برای اشاره به عمل یا فرایند جهت دهی و آموزش کارکنان جدید  استفاده کردند، اما تنها در دهه گذشته است که این اصطلاح واقعاً مطرح شده است. در حالی که حضور در یک شغل در فروش یا فناوری اطلاعات ممکن است متفاوت از حضور در حوزه پزشکی به نظر برسد، هدف یکسان است: جهت دادن به استخدام‌های جدید در جریان‌های کاری عملی و در عین حال به آنها کمک می‌کند تا با نقش و مسئولیت‌های خود و همچنین فرهنگ سازمان آشنا شوند.

برای کارکنان جدید در مطب پزشکی یک برنامه آشنایی خوب باید انتقال آرام به کار در یک محیط بالینی جدید را تسهیل کند و اطمینان حاصل کند که کارمندان جدید دانش، مهارت‌ها و منابع لازم را برای ارائه مراقبت از بیمار با کیفیت بالا و کمک موثر به تیم مراقبت‌های بهداشتی دارند.

5 مرحله برای موفقیت در استخدام کارکنان جدید در مطب پزشکی

به یاد داشته باشید، هدف نهایی ایجاد برنامه ای است که صمیمیت کاری، اطلاعات و پشتیبانی را با هم ترکیب می کند و به کارکنان جدید ابزارهایی را می دهد که برای موفقیت نیاز دارند.

1. محیط کاری را آماده کنید

مدتها قبل از اینکه کارمندان جدید وارد مطب شما شوند، شروع به آماده شدن برای ورود آنها کنید. اگر قبلاً شرح شغلی دقیق برای هر نقش ندارید، آنها را ایجاد کنید، به خصوص اگر در مراحل اولیه افتتاح یک کلینیک پزشکی جدید هستید. اگر در حال استخدام یک نقش جدید هستید، در نظر بگیرید که چگونه افزودن افراد اضافی بر روند کار فعلی و مطب شما تاثیر می گذارد. آیا جای پارک و میز اختصاصی برای فرد دارید؟ اگر در حال تکمیل یک موقعیت یا جایگزینی یک کارمند در حال خروج هستید، مطمئن شوید که کار معوقه ای در انتظار کارکنان جدید در مطب پزشکی جدید وجود ندارد.

2. معرفی و جهت دهی

در روزی که کارمندان جدید شما در مطب شما شروع به کار می‌کنند، یک نفر را در دسترس داشته باشید تا مطمئن شوید که می‌داند کجا پارک کند و می‌تواند وارد ساختمان شود. به سایر کارکنان یادآوری کنید که کارمندان جدید به تیم ملحق می شوند و انتظار می رود که به همکاران جدید خود کمک کنند.

کارمند جدید را به سایر اعضای تیم معرفی کنید و ساختار سازمانی را توضیح دهید که به چه کسی گزارش دهند. آنها را با چیدمان اداری، تجهیزات و امکانات ذخیره سازی و پروتکل های ایمنی آشنا کنید. فراموش نکنید که اصول اولیه مانند محل نگهداری وسایل شخصی را فراموش نکنید.

3. به آنها آموزش دهید

هنگامی که خط‌مشی‌ها و رویه‌هایی را که برای همه کارکنان اعمال می‌شود پوشش دادید، زمان آن فرا رسیده است که آموزش متمایز را شروع کنید تا مطمئن شوید که کارمندان جدید وظایف شغلی خود را مطابق انتظارات شما انجام می‌دهند. به یاد داشته باشید، فقط به این دلیل که کارکنان بالینی دارای مجوز یا تجربه خاصی هستند، به این معنی نیست که آنها کارها را دقیقاً به روش شما انجام می دهند.

4. مربی و پشتیبانی

اختصاص یک مربی یا دوست برای کمک به افراد جدید، یک راه عالی برای ارائه راهنمایی است. این پشتیبانی می‌تواند در طول فرآیند پذیرش پزشکی و اولین هفته و ماه‌ و حتی سال اول ادامه یابد. هنگام تعیین یک مربی یا دوست، ابتدا تأیید کنید که آنها مایل و قادر به آموزش و راهنمایی افراد جدید هستند.

آموزش کارمندان کلینیک پزشکی

5. بازخورد و ارزیابی

مکانیسم بازخوردی را برای سنجش پیشرفت فرآیند پذیرش و رسیدگی به هر گونه نگرانی یا سؤال از کارکنان جدید ایجاد کنید. بررسی‌های منظم در طول هفته‌ها و ماه‌های اولیه امکان بازخورد سازنده را فراهم می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که می‌توان در صورت لزوم تغییرات لازم را انجام داد. این ارتباط دو طرفه به شناسایی زمینه‌های بهبود کمک می‌کند و فرهنگ یادگیری و توسعه مداوم را در مطب پزشکی تقویت می‌کند.

با اجرای این مراحل، یک مطب پزشکی می‌تواند فرآیند موفقیت‌آمیز پذیرش را تسهیل کند و کارکنان جدید با اعتماد به‌نفس‌تر، متعهدتر و سازنده‌تر داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا