بازاریابی

بازاریابی دهان به دهان

بازاریابی دهان به دهان (Word Of Mouth Marketing) در پزشکی

مسلماً برای شما هم پیش آمده است که دوست یا اعضای خانواده شما پیشنهادی برای رفتن به یک کلینیک و یا پزشک داده‌اند. این پیشنهاد باعث می‌شود که شما در آن لحظه به آن موضوع فکر کنید و برای آن وقت بگذارید و اگر در آن حوزه یا خدمات احتیاجی داشته باشید احتمالاً سراغ برند کلینیک و یا پزشک پیشنهادی دوست یا اعضای خانواده خود می‌روید. این روند ساده اما بسیار موثر را بازاریابی دهان به دهان (Word Of Mouth Marketing) می‌نامیم.

بازاریابی دهان به دهان تاثیری بسیار بسیار بالاتر از هر نوع بازاریابی دارد و تقریبا هیچ هزینه‌ای نیز در بر ندارد. از طرفی دیگر بازاریابی دهان به دهان می تواند یک مکمل بسیار مهم و اساسی در کنار سایر تبلیغات پزشکی شما محسوب شود. تصور کنید که کلینیکی که برای شما تعریف کرده‌اند وقتی آن را در خیابان یا تلویزیون می‌بینید نه تنها در برابر آن بی‌تفاوت نیستید بلکه به نوعی روی آن تعصب هم دارید.

اهمیت بازاریابی دهان به دهان در حوزه درمان

از چند نظر می‌توان گفت که Word Of Mouth Marketing در حوزه درمان اهمیت خاصی دارد:

  1. حوزه درمان یک حوزه خدماتی است یعنی مستقیماً با احساس مشتری و بیمار در ارتباط می‌باشد. از این رو وقتی خدمت خوبی صورت گیرد در واقع روی روحیه بیمار تاثیر گذاشته است و این یک منتقل دهنده کیفیت خدمات به نفر بعدی می‌باشد. این مجموعه در نهایت باعث جذب مخاطب خواهد بود.
  2. شما هیچ تبلیغاتی را نمی‌توانید پیدا کنید که در ثانیه اول اعتماد مخاطب را به خود جذب کند. اما به سبب این که در این بازاریابی نفر سوم بدون هیچ چشم داشتی شروع تبلیغ می‌کند و ما عموما وی را می شناسیم این اعتماد به سرعت شکل می‌گیرد.
  3. شما می‌خواهید مخاطب را به سمت خودتان بکشانید، بازاریابی Word Of Mouth Marketing در واقع زنجیره قوی است که این کار را بدون هزینه انجام می‌دهد.

برای مشاهده بازاریابی مقاله‌ای کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا