مطالب آموزشی

شخصی سازی تعامل بیمار با کوچینگ سلامت فرد به فرد

صاحبان کلینیک یا مطب پزشکی این چالش را درک می‌کنند که بیماران مبتلا به بیماری های مزمن را باید مجبور به مشارکت در برنامه های درمانی و تغییرات سبک زندگی کنند، حتی زمانی که بیمار می‌داند که منجر به نتایج مثبت سلامتی می‌‌شود. مداخلات بهداشت از راه دور تا حدودی نویدبخش بوده‌اند. در حالی که مطالعات نشان داده اند که مشاوره رفتاری حضوری نتایج بهتری را برای بیماران به همراه دارد، چنین مداخلاتی پرهزینه و زمان بر هستند. بنابراین چگونه ارائه دهندگان خدمات پزشکی می‌توانند تغییرات سبک زندگی سالم را در بیماران ایجاد کنند، مشارکت بیمار را بهبود بخشند و این کار را در مقیاس انجام دهند؟ کوچینگ سلامت فرد به فرد راه حل این مشکل است.

کوچینگ سلامت فرد به فرد مؤثر ارائه شده به صورت مجازی باید مکالمه ای و شخصی سازی شده برای فرد باشد. پلتفرم‌های مجازی که از موتورهای مکالمه تطبیقی بهره می‌برند، نوید درک عمیقی از انگیزه‌های درونی فرد برای اطلاع از مراقبت‌های بسیار شخصی‌شده را می‌دهند که ممکن است تبعیت از درمان و رفتارهای ارتقا دهنده سلامت را بهبود بخشد.

مزایای کوچینگ سلامت فرد به فرد

کوچینگ سلامت فرد به فرد در کنار مراقبت‌های تحت هدایت پزشک، بهبودهایی را در مدیریت بیماری‌های مزمن نشان داده است. مربیان سلامت بر اساس چارچوبی جامع کار می کنند که شامل علوم رفتاری شناختی برای تقویت خودآگاهی بیمار و تشخیص ارتباطات بین افکار، احساسات و رفتارهای اوست. مربیان سلامت هم به عنوان مربی و هم حامی بیماران عمل می کنند و مهارت ها، ابزارها و دانش را برای شرکت فعال در مراقبت از آنها فراهم می کنند. مطالعات نشان می دهد که مربیگری سلامت، زمانی که در طول یک سال انجام شود، ممکن است اثرات مثبت پایداری بر سلامتی داشته باشد.

چارچوب مربیگری سلامت شامل:

  • ارزیابی: درک بیمار از وضعیت مزمن خود را برای تعیین موانع پایبندی به درمان ارزیابی کنید.
  • انگیزه درونی: انگیزه های درونی منحصر به فرد هر بیمار را آشکار می‌کند تا نشان دهد که چگونه درمان به طور ذاتی با انگیزه ها و اهداف بیمار پیوند دارد.
  • سواد سلامت: دانش مورد نیاز برای ایجاد یک برنامه عملی برای غلبه بر موانع پیروی از درمان را منتقل کنید.
  • نظارت بر پیشرفت: بررسی های مداوم برای نظارت بر پیشرفت، تجدید نظر در برنامه اقدام، یا بازدید مجدد از نقاط تماس در صورت لزوم.

این فرآیند مشارکتی، تصمیم گیری مشترک را تشویق می‌کند. از آنجایی که بیمار احساس می‌کند کنترل بیشتری بر فرآیند دارد و اهداف سلامتی که خود شناسایی می‌شوند در کانون توجه قرار دارند، برای استفاده از مهارت‌ها، دانش و اعتماد به نفس جدید برای پایبندی به برنامه درمانی خود مجهزتر هستند.

پکیج آموزشی ارتباط با بیمار

چگونه کوچینگ سلامت فرد به فرد مشارکت و پایبندی بیمار را بهبود می‌بخشد

در حالی که مربیان سلامت شخصی به طور کلی نمی‌توانند دارو تجویز کنند یا آزمایش های تشخیصی را سفارش دهند، انجام دهند و تفسیر کنند، اما می توانند با ارزیابی سواد بیمار، ارائه حمایت و راهنمایی بیمار در حین توسعه و اجرای یک برنامه عمل برای دستیابی به اهداف سلامت خود، پزشکان را تکمیل کنند.

بیایید بررسی کنیم که چگونه کوچینگ سلامت فرد به فرد دیابت نوع 2 را بهبود می‌بخشد. یک فرد مبتلا به دیابت این وضعیت را روز به روز با شرایط متعددی تجربه می‌کند. مشکل در حفظ انگیزه برای رسیدن به اهداف، وسوسه های ناشی از غذای ناسالم، و حتی موقعیت های استرس زا، همگی فرصت هایی برای فرد هستند که زمین بخورند و به چرخه ناسالم خود ادامه دهند.

اگر این فرد مستقیماً به یک مربی بهداشت شخصی دسترسی داشته باشد، ممکن است با تماس یا پیامک پشتیبانی مورد نیاز خود را دریافت کند. اگرچه فناوری امروزی از نظر تئوری مربیان شخصی را از تلفن یا پیام متنی دور می‌کند، اما برای 60 درصد از بزرگسالانی که با برخی از بیماری‌های مزمن زندگی می‌کنند، مقیاس‌پذیری این دسترسی دشوار می‌شود، به‌خصوص اگر چالش‌هایی در ساعات تعطیل ایجاد شود. در مقابل، مربیگری سلامت شخصی‌شده که از طریق مکالمه خودکار ارائه می‌شود، دسترسی 24-7 را برای بیماران فراهم می‌کند تا پاسخ‌های ساده، آموزش به‌موقع، و حتی تشویق‌های بسیار مورد نیاز را در زمان نیاز دریافت کنند. هنگامی که با یک مربی انسانی همراه می شود، این یک ترکیب قدرتمند می شود که می تواند هم موثر و هم مقرون به صرفه باشد.

هیچ کمبودی در راه حل های بهداشتی مؤثر وجود ندارد، اما بدون رعایت و تکمیل، نتایج مطلوب حاصل نخواهد شد. از آنجایی که بیماران ارتباط بیشتری در مورد مدیریت بیماری مزمن خود دارند – علاوه بر اطلاعاتی که به راحتی در دسترس است – احتمال بیشتری دارد که به برنامه درمانی تجویز شده و توصیه های شیوه زندگی پزشکان خود پایبند باشند.

فناوری نوآورانه در مربیگری سلامت

ما می‌دانیم که مشارکت بیمار برای به حداکثر رساندن نتایج سلامتی برای مبتلایان به بیماری مزمن کلیدی است. با توجه به اینکه هر بیمار مسیر مراقبت ویژه خود را دنبال می کند، پلتفرم های مجازی از طریق ارتباطات هوشمند متناسب با فرد با بیماران درگیر می‌شوند.

بر اساس پاسخ های بیمار، به کارگیری بسیار شخصی تکنیک های اصلاح رفتار از طریق ایمیل یا متن در قالب های مختلف، از جمله ویدئوها و کتابخانه های مربیگری مجازی، می‌تواند بیماران را در مسیری فردی هدایت کند. همانطور که بیمار به پاسخ دادن و انتخاب ادامه می‌دهد، معیارهای نتیجه سالم نظارت می‌شوند که امکان سفارشی‌سازی مداوم را فراهم می‌کند تا با حفظ لمس شخصی، به اهدافی که خود شناسایی می‌کند، دست یافت.

با تقویت مشارکت بیمار و انجام رفتارهای ارتقا دهنده سلامت، بستری شدن در بیمارستان و مداخلات فشرده ممکن است کاهش یابد و به ارائه‌دهندگان و پرداخت‌کنندگان سلامت اجازه می‌دهد تا حداکثر ROI را درک کنند. علاوه بر این، کوچینگ مجازی وعده صرفه جویی بیشتر در هزینه ها را در کنار رعایت اولویت های بیمار به روش های زیر می‌دهد:

  • برای افزایش اثربخشی مربیگری، داده ها را در زمان واقعی ضبط کنید.
  • داده ها را به پزشکان ارائه دهید تا پایبندی به آن رسیدگی شود.
  • پاسخ‌ها را برای مطابقت با ترجیحات زبان و یادگیری تغییر دهید و همچنین تیپ‌های شخصیتی مختلف را در نظر بگیرید، بنابراین موانع ارتباط را به حداقل برسانید.

سخن پایانی

سیستم های مراقبت های بهداشتی برای ارائه مراقبت های بیمار محور بیشتر در حال تکامل هستند. پلتفرم‌های فناوری که مراقبت‌های شخصی‌شده را ارائه می‌کنند، شبانه‌روز کار می‌کنند تا فرصت‌هایی را برای پشتیبانی مناسب‌تر شناسایی کنند. کوچینگ سلامت فرد به فرد راهکاری است که در این مسیر می‌تواند مفید واقع شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

43 + = 47

دکمه بازگشت به بالا