مطالب آموزشی

سوالات مناسب برای بررسی رضایت بیمار از طریق پرسشنامه

آسایش بیماران بستری در بیمارستان برای بهبود جسمی، عاطفی و در برخی موارد روحی ضروری است. مراقبت‌های پرستاری با کیفیت، ایمنی و مراقبت‌های انسانی به رفاه بیماران بحرانی کمک می‌کند و پاسخ به درمان و کیفیت زندگی را بهبود می‌بخشد. پرسشنامه نظرسنجی رضایت بیمار و بررسی رضایت بیمار به ارزیابی معیارهای اساسی از طریق مراقبت از بیمار و درک سطح مراقبت ارائه شده توسط موسسات و مشکلات موجود در مراکز پزشکی و کلینیک ها کمک می کند.

 بررسی رضایت بیمار چیست؟

نظرسنجی رضایت بیمار مجموعه‌ای از سؤالات است که برای جمع‌آوری بازخورد از بیماران به منظور سنجش رضایت آنها از کیفیت و مراقبت ارائه‌دهنده خدمات بهداشتی استفاده می‌شود. پرسشنامه نظرسنجی رضایت بیمار به تعیین معیارهای اساسی در سراسر مراقبت از بیمار کمک می کند که به مؤسسات پزشکی در درک سطح مراقبت ارائه شده و مشکلات در خدمات کمک می کند.

شش معیار اساسی که  بررسی رضایت بیمار باید بر اساس آنها سنجیده شود عبارتند از:

  • کیفیت مراقبت های پزشکی
  • مهارت های بین فردی نشان داده شده توسط متخصصان پزشکی
  • شفافیت و ارتباط بین ارائه دهنده مراقبت و بیمار
  • جنبه های مالی مراقبت
  • دسترسی به پزشکان و سایر متخصصان پزشکی
  • دسترسی به مراقبت

بررسی رضایت بیمار را می توان در هر زمان در طول پرونده پزشکی الکترونیکی (EMR) یا پرونده الکترونیک سلامت (EHR) انجام داد. می‌توان آن را از طریق موبایل، نسخه‌های فیزیکی نظرسنجی، وب‌سایت، دستگاه POS، رایانه‌های اتاق انتظار یا هر وسیله دیگری تکمیل کرد.

دو نمونه از نظرسنجی رضایت بیمار،  بررسی اولیه تروما است  که در آن ارزیابی اولیه و مدیریت یک بیمار ترومایی که وارد یک مرکز پزشکی یا بیمارستان می شود انجام می شود. نمونه دوم از نظرسنجی رضایت بیمار، بررسی ترومای ثانویه است . این یک الگوی بررسی عمیق است که برای شناسایی وجود سایر آسیب‌های مهم اما نه بلافاصله تهدید کننده زندگی یا سایر آسیب‌هایی که در بررسی ترومای اولیه نادیده گرفته شده‌اند، انجام می‌شود. هر دو این الگوهای نظرسنجی نمونه داده‌هایی را در مورد رضایت بیمار از نحوه برخورد با تروما در بیمارستان یا مرکز پزشکی جمع‌آوری می‌کنند.

نمونه سوالات بررسی رضایت بیمار

هر پرسشنامه بررسی رضایت بیمار یا نظرسنجی رضایت بیمار، لزوماً باید چند سوال مهم را برای جمع آوری بازخورد مؤثر پوشش دهد. این نمونه نظرسنجی را می توان با توجه به جزئیات مورد نیاز مقامات سفارشی کرد. در اینجا پنج سوال اصلی وجود دارد که به طور اجتناب ناپذیر باید بخشی از نظرسنجی رضایت بیمار شما باشد:

  • بر اساس تجربه کامل شما با مرکز ما، چقدر احتمال دارد که ما را به یک دوست یا همکار توصیه کنید؟

مراقبت های بهداشتی در طول زمان به یک صنعت گسترده تبدیل شده است. وقتی صحبت از مراجعه به پزشک می شود، اعتماد نقش بسیار مهمی دارد.  به همین دلیل است که در میان تمام صنایع، مراقبت های بهداشتی به شدت به توصیه های سایر بیماران سابق یا موجود وابسته است، بر اساس مراقبت هایی که دریافت کرده اند و رضایت حاصل از آن

  • آیا برای تنظیم قرار ملاقات مشکلی داشتید؟

تاثیری که ارائه به موقع ویزیت بر بیماران می گذارد باور نکردنی است زیرا آنها بیمار هستند یا از بیماری رنج می برند و بنابراین نباید منتظر ماند. تاثیر قابل توجهی در حفظ بیمار و مراجعه مجدد به همان مرکز پزشکی یا پزشک دارد. با گنجاندن این سوال در نظرسنجی رضایت بیمار، می توانید اطلاعاتی در مورد تعیین به موقع قرار ملاقات ها جمع آوری کنید و در روند بهبود رضایتمندی بیماران اقدام کنید.

  • حرفه ای بودن کارکنان ما را چگونه ارزیابی می کنید؟ 

مراقبت از پرستاران / پزشکان و حرفه ای بودن کارکنان اداری و کمکی بر رضایت بیمار تاثیر می گذارد. این سوال را بپرسید تا بدانید که آیا کارکنان شما مودب و حرفه ای هستند و آیا کمک های مناسبی به بیمار ارائه شده است یا خیر.

  • آیا در حال حاضر تحت پوشش طرح بیمه درمانی هستید؟

بیماری های خاصی وجود دارند که گران هستند و تحت پوشش بیمه درمانی قرار می گیرند. از آنجایی که مواردی وجود دارد که حوادث ناگوار رخ می دهد و اتهامات قانونی علیه بیمارستان مطرح می شود، اطلاعات هر بیمار بسیار مهم است و این مورد نیز بسیار مهم است.

چرا باید نظرسنجی رضایت بیمار را انجام دهید؟

در بسیاری از موارد، جنبه‌های خاصی از عملکرد یک مرکز پزشکی به دلیل مجموعه‌ای نادر از بازخوردهای بیماران و فقدان محض اطلاعات در مورد مسائلی که بیماران هنگام استفاده از مشاوره و درمان با آن‌ها مواجه می‌شوند، مورد توجه قرار نمی‌گیرند. اینجاست که نظرسنجی های رضایت بیمار بستری موثر برای بیماران فراهم می کند تا بر اساس تجربه خود بازخورد صادقانه ارائه دهند. بیایید ببینیم که چرا انجام نظرسنجی‌های دوره‌ای رضایت بیمار برای حفظ و رشد بازدیدکنندگان بیمار بسیار مهم است. پنج دلیل وجود دارد که چرا باید نظرسنجی رضایت بیمار را انجام دهید.

  • نقشه و ردیابی سفر بیمار:  یک موسسه پزشکی باید رضایت بیمار خود را بر اساس مراقبت های ارائه شده ردیابی کند. برای اطمینان از مراقبت موثر از بیمار در هر نقطه از تعامل قابل توجه با کارکنان پزشکی و موسسه شما در کل، همیشه توصیه می شود که نظرسنجی های رضایت بیمار را در جنبه های مختلف سفر انجام دهید. این به شما امکان می دهد نقاطی را که رضایت در آنها کم است ردیابی کنید و آنها را برطرف کنید.
  • جمع‌آوری داده‌ها در مورد وفاداری بیمار:  از جمله یک سؤال امتیاز خالص پروموتر: «با توجه به تجربه کامل شما از مرکز پزشکی ما، چقدر احتمال دارد که ما را به یک دوست یا همکار توصیه کنید؟» – به شما کمک می کند تا درک کنید که بیماران شما چقدر وفادار هستند زیرا هر بیمار پس از اتمام درمان با دوستان و همکاران خود در مورد تجربیات خود صحبت می کند.
  • در بسیاری از موارد، اگر بیماران یک تجربه وحشتناک یا یک تجربه خوشایند داشته باشند، آنها در مورد این تجربه در شبکه دوستان و همکاران خود صحبت خواهند کرد. در حالی که یک تجربه وحشتناک به شهرت تأسیسات شما آسیب می رساند، یک تجربه خوشایند به ایجاد شهرت مثبت کمک می کند.
  • هرگونه بدرفتاری توسط کارکنان را گزارش دهید:  یک الگوی نظرسنجی رضایت بیمار با ارائه رسانه ای به بیماران برای صحبت در مورد هرگونه بدرفتاری از جانب کارکنان بیمارستان و به اطلاع مدیریت، شفافیت را ارتقا می دهد. تیم مدیریت می تواند گامی برای اخراج آن کارکنان بردارد یا به آنها آموزش دهد که نسبت به هر بیماری که به مرکز درمانی مراجعه می کند احترام بگذارند.
  • مراقبت موثر از بیمار:  موسسات پزشکی با انجام یک نظرسنجی رضایتمندی بیمار می توانند شکاف بین خواسته های بیمار و تدارکات آنها را تجزیه و تحلیل کنند. امکانات پزشکی می‌توانند دید را در کارایی عملیاتی خود بهبود بخشند، که می‌توان از آن برای پر کردن شکاف شناسایی‌شده استفاده کرد.

آگاهی از میزان رضایت مراجعین و بیماران یک شرکت خدمات سلامت، اعم از کلینیک، مرکز پزشکی، مرکز بهداشت و زیبایی و یا مشاوره خصوصی، برای رشد و ارائه خدمات کافی برای ایجاد رضایت ضروری است و وفاداری این یک عنصر اساسی است که منجر به موفقیت و رشد کسب و کار شما می شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا