سایت و سئومطالب آموزشی

مروری بر سئوی محلی برای دندانپزشکان

با توجه به بازار رقابتی حوزه پزشکی، کلینیک های خدمات دندانپزشکی با چالش‌های بازاریابی زیادی مواجه می‌شوند. بسیاری به گوگل ادز و دیگر پلتفرم های تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک روی می آورند، اما بازده سرمایه گذاری بلندمدت PPC بسیار کمتر از بازگشت سرمایه طولانی مدت بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است. سئو با یک وب سایت و مکان به اندازه کافی ساده است، اما چگونه می توان  سئوی محلی را برای چندین وب سایت و مکان انجام داد؟

راه حل طبیعی، جذب ترافیک ارگانیک مربوط به هر سایت دندانپزشکی محلی است. به عبارت دیگر، این یک استراتژی سئوی چند مکانی است که تفاوت های ظریف محلی را برای هر مکانی که می خواهید تبلیغ کنید را در ذهن نگه می دارد.

با این حال، کلینیک هایی که در سئوی چندمکانی شرکت می کنند به سرعت با مشکل مقیاس پذیری مواجه می شوند. رساندن هر سایت به صفحه 1 نتایج جستجو زمان می برد. زمانی که فقط دو یا سه کلینیک را مدیریت می‌کنید، نگرانی کمتری ایجاد می‌کند، اما زمانی که این مقیاس بالا می‌رود، به یک چالش مهم تبدیل می‌شود. این مشکل مقیاس‌پذیری قابل حل است و راه حل  سئوی محلی چند مکانی است.

 سئوی محلی چند مکانی یا SEO Multi-Location چیست؟

سئوی چند مکانی یک مطب بهینه سازی مکان های کسب و کار متعدد برای نمایش در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) است. درگیر شدن در سئوی چندمکانی به معنای رعایت اصول اصلی سئوی محلی و به کارگیری آنها در چندین مکان به طور همزمان و در عین حال حفظ ثبات برند و پیام است.

سئوی محلی پیچیده است اما ذاتاً برای یک یا دو مکان واحد شهودی است. با این حال، هنگامی که این دامنه گسترش می یابد، می تواند به سرعت ناکارآمد شود. اگر به طور موثر انجام نشود، سئوی چندمکانی می‌تواند ساعت‌ها و حتی روزها را به خود جذب کند و تغییرات تکراری یکسانی را در هر وب‌سایت و مکانی که مدیریت می‌کنید ایجاد کند. حل این مشکل مقیاس پذیری با زیرساخت طراحی وب شما آغاز می شود.

6 تاکتیک  سئوی محلی برای هر وب سایت دندانپزشکی

سئوی محلی فرآیند اطمینان از نمایش هر مکان در جستجوهای آن منطقه، یک رویکرد اکوسیستمی است. هیچ تاکتیکی به موفقیت منجر نخواهد شد. در عوض، این شش تاکتیک محلی سئو را برای هر وب سایت دندانپزشکی که به دنبال ارتقا و بهینه سازی آن هستید، اجرا کنید.

1. یک پروفایل کسب و کار Google را ادعا و تکمیل کنید

پروفایل کسب و کار گوگل را به عنوان کارت ویزیت دیجیتالی مطب دندانپزشکی در نظر بگیرید. می‌توانید موقعیت مکانی، اطلاعات تماس و سؤالات متداول خود را به اشتراک بگذارید. این مورد بزرگترین عامل رتبه‌بندی در بسته محلی Google Maps است . حتی می توانید ساعات کاری، دسته بندی ها، توضیحاتی با کلمات کلیدی مرتبط، پست ها و عکس ها اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که GBP خود را هر زمان که تغییری رخ می دهد به روز کنید.

2. تحقیقات کلمات کلیدی SEO محلی را انجام دهید

سئوی محلی نیاز به یافتن کلمات کلیدی دارد که مکان مطب دندانپزشکی را که می‌خواهید تبلیغ کنید، هدف قرار دهد. روی ترکیب کلمات کلیدی روش (مانند “ایمپلنت های دندانی”) یا کلمات کلیدی تخصصی (مانند “دندانپزشکی کودکان”) با کلمات کلیدی مکان (مانند “تهران”) تمرکز کنید. تمرکز باید روی هدف جستجوی بیمار بالقوه شما باشد.

3. طراحی وب خود را برای سئوی محلی بهینه کنید

مرتبط ترین کلمات کلیدی محلی خود را نه تنها به خود محتوا بلکه به ابرداده خود اضافه کنید. جزئیات محلی خاص، مانند نام محله یا خیابان، به ارتباط محتوای شما می‌افزاید. این زمانی است که داده های ساخت یافته (به ویژه نشانه گذاری طرحواره) ضروری می شود. نشانه گذاری طرحواره یک زبان قابل خواندن توسط ماشین است که فقط خزنده های گوگل آن را می بینند.

4. استنادهای خارجی را ایجاد و مدیریت کنید

Google اعتبار را تا حدی از طریق نقل‌قول‌هایی تعیین می‌کند، که ذکر نام، آدرس، و شماره تلفن (NAP) مطب دندان‌پزشکی شما در فهرست‌های قابل اعتماد مرتبط است. استنادهای خود را برای حفظ دقت مدیریت کنید و طرحی را برای افزایش تعداد دایرکتوری هایی که تمرین شما در آنها فهرست می شود، اجرا کنید.

5. جذب بک لینک از منابع مربوطه

گوگل بک لینک را هر لینکی می داند که از دامنه دیگری به وب سایت شما اشاره می کند. برای حداکثر تاثیر، بک لینک ها باید از منابع معتبر و مرتبط باشند. بهترین راه برای جذب آنها از طریق بازاریابی محتوا است .

6. به طور فعال از Google Reviews درخواست کنید

بررسی‌های گوگل به بخش مهمی از معادله سئوی محلی تبدیل شده‌اند. آنها به جستجوگران و گوگل کمک می کنند تا کیفیت تمرین شما را تعیین کنند. این کیفیت تا حدی رتبه بندی محلی را تعیین می کند.

در حالی که تاکتیک های بالا برای سئوی محلی ضروری هستند، مشکل مقیاس پذیری را برطرف نمی کنند. استفاده از زیر دامنه ها فقط تا حدی مشکل را برطرف می کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا