اخبار

اختصاص هوشمندانه ارز برای دارو در طرح دارویار  

طرح دارویار طرحی است که با هدف افزایش تعداد دارو‌های تحت پوشش بیمه و کاهش هزینه‌های پرداختی از طرف بیماران اجرا شده است. گفتنی است که در این طرح سه دهک اول جامعه به صورت خودکار تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند. شهاب الدین جنیدی، عضو انجمن داروسازان تهران درباره طرح دارویار اظهار داشت:

در طرح دارویار ارز به شکل هوشمند تر به دارو اختصاص پیدا می‌کند البته برای هر دارو درصد ها متفاوت است.

عضو انجمن داروسازان تهران همچنین اظهار داشت:

در حال حاضر مقداری کمبود دارویی وجود دارد و توقع می‌رود با مدیریت ارز شرکت های  تولیدی دارویی بتوانند بازار را به سمت شرایط بهتر به پیش ببرند. متاسفانه وقتی کمبود دارویی ایجاد می شود رسیدن به شرایط مطلوب به دلیل نیاز کاذب و درخواست خارج از حد متعارف بیماران کمی زمان بر خواهد بود.

به گفته شهاب الدین جنیدی در طرح  دارویار ارز به شکل هوشمند تر به دارو اختصاص پیدا می‌کند و البته  برای هر دارو درصد اش متفاوت است. در حال حاضر پرداختی های سازمان  بیمه سلامت به روز است اما صندوق هایی مانند سازمان تامین اجتماعی پرداختی های اش با تاخیر انجام می شود.

خدمات طراحی ست اداری کلینیک

وی همچنین خاطرنشان کرد:

یکی از نگرانی ها زمان باز پرداخت طلب داروخانه ها و حجم نقدینگی مورد نیاز داروخانه ها است که باید اختلاف عددی توسط سازمان بیمه به داروخانه ها واریز شود.

در گذشته تاخیر دو ماهه پرداخت بدهی داروخانه ها قابل مدیریت بود اما با توجه به بزرگ شدن اعداد هر روز تاخیر می تواند باعث بروز مشکلاتی در داروخانه ها شود. معتقدم که در حال حاضر زمان بازپرداخت و شرایط آن جز دغدغه های همکاران موسسات داروخانه است.

منبع: yjc.news

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 64 = 67

دکمه بازگشت به بالا